Gå til innhold

Tampong sitter fast i jomfruhinnen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 21 år gammel, og er jomfru. Jeg fikk mensen for noen dager siden, og bestemte å prøve tamponger. Jeg prøvde, og det gikk bra de første 2-3 gangene. Men den siste tampongen som jeg brukte i dag, "satte fast" i jomfruhinnen! På nettet står det at jeg har det såkalte "septate hymen". Jeg prøvde å få tampongen ut, men den skulle bare sitte fast. Ved seksuell samleie så brytes jomfruhinnen, så jeg tenkte at jeg kunne rett og slett "skjære" hinnen, slik at tampongen skulle komme ut. Og dette gjorde jeg faktisk, og nå er tampongen ute. Det skjedde veldig fort, og det gjorde ikke vondt, bare at en lysere bloddråpe falt ned på badegulvet. Har jeg noen grunn til å bekymre meg?

Anonymkode: f60b3...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjært du deg selv? Er det lov å spørre hva du brukte? Kniv, saks? Tror ikke du bør holde på å gjør sånne ting. Det vil vel gro. Men er du skikkelig uheldig så får du infeksjon.

Anonymkode: c986d...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg er 21 år gammel, og er jomfru. Jeg fikk mensen for noen dager siden, og bestemte å prøve tamponger. Jeg prøvde, og det gikk bra de første 2-3 gangene. Men den siste tampongen som jeg brukte i dag, "satte fast" i jomfruhinnen! På nettet står det at jeg har det såkalte "septate hymen". Jeg prøvde å få tampongen ut, men den skulle bare sitte fast. Ved seksuell samleie så brytes jomfruhinnen, så jeg tenkte at jeg kunne rett og slett "skjære" hinnen, slik at tampongen skulle komme ut. Og dette gjorde jeg faktisk, og nå er tampongen ute. Det skjedde veldig fort, og det gjorde ikke vondt, bare at en lysere bloddråpe falt ned på badegulvet. Har jeg noen grunn til å bekymre meg?

Anonymkode: f60b3...40c

Det er ingen hinne, navnet er helt misvisende. Det du har er en skjedekrans. Jeg synes ikke så mye om at du skal drive å skjære(?!) deg i underlivet. 

Anonymkode: 95ddc...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Så flott at du løste problemet på en enkel og logisk måte. Og så flott at vi bor i en kultur hvor ‘jomfruhinnen’ ikke har betydning for vurdering av kvinnen.

 Du kan ikke ha skadet deg. Så ingen grunn til bekymring.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...