Gå til innhold

Ventetider og hvordan overleve imens.


Gjest Kanuttius

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, frosken skrev:

Jeg har vært usikker om jeg skulle kommentere i denne tråden, men velger å gjøre det selv om du kanskje misliker det jeg skriver. Jeg synes du snart bør ta et oppgjør med deg selv og stoppe dette «badet i krenkelse» som du nå holder på med. Arbeidsgiver, ekspartner og psykolog kan alle ha oppført seg dårlig i forhold til deg, men måten du nå forholder deg til dette forverrer situasjonen.

Prøv om du kan komme deg ut av følelsen av å være krenket, snakk med dine nærmeste om hvordan du har det og prøv å bruke hverdagene dine mer konstruktivt. Før eller senere får du en ny mulighet til terapi, men hvis du da primært skal være opptatt av din frustrasjon i forhold til den feilaktige diagnosen så kommer du til å kaste bort mye tid.

 

Det er ofte lett å se feil hos andre og hva som er lurt å gjøre men man må noen ganger være tolmodig og vente til den andre er klar for å høre hva man mener. Det handler om "timing" og tillit til den som kommer med realitetsorientering. Kanskje forakt for " offerrollen" farger litt av det du sier her? 

Anonymkode: d4517...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fulgt dette forumet i mange år og har aldri opplevd at frosken har hatt eller uttrykt "forakt for offerrollen". Jeg opplever også at frosken er god på det med timing. Noen ganger må ubehagelige ting tas opp, og den det gjelder synes sjelden der og da at timingen er perfekt.

Anonymkode: 82749...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fulgt dette forumet i mange år og har aldri opplevd at frosken har hatt eller uttrykt "forakt for offerrollen". Jeg opplever også at frosken er god på det med timing. Noen ganger må ubehagelige ting tas opp, og den det gjelder synes sjelden der og da at timingen er perfekt.

Anonymkode: 82749...c43

Akkurat her sier frosken selv at hun er usikker på om det er lurt. Men selvfølgelig kan jeg også ta feil. Følte det ble så unødvendig når en person utrykker glede over støtte og forståelse og få en slik "kalddusj" med realitetsorientering. Vet det er litt risikabelt å stille spørsmål ved frosken sine uttalelser da hun har stor tillit her på DOL. Så beklager det. 

Anonymkode: d4517...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan vel alle trenge en kalddusj av realitetsorientering av og til. Det kan være en verdifull tilbakemelding å få og mye «omsorg» i at noen også gidder å ta seg bryet med å komme med dem. Det kan jo være en utakknemlig posisjon å være i. Så får det være opp til mottaker å finne ut om det kan være noe å hente ut av det eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, cathlin skrev:

Vi kan vel alle trenge en kalddusj av realitetsorientering av og til. Det kan være en verdifull tilbakemelding å få og mye «omsorg» i at noen også gidder å ta seg bryet med å komme med dem. Det kan jo være en utakknemlig posisjon å være i. Så får det være opp til mottaker å finne ut om det kan være noe å hente ut av det eller ikke. 

Det høres jo flott ut det du skriver der. Er fortsatt i tvil om jeg vil si meg enig i dette tilfellet. Uansett vil ikke jeg at dette skal bli en trå der det gjelder å ta parti med den ene eller den andre. Det er ikke riktig mot trådstarter. Hun får vurdere selv. 

Anonymkode: d4517...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, cathlin skrev:

Vi kan vel alle trenge en kalddusj av realitetsorientering av og til. Det kan være en verdifull tilbakemelding å få og mye «omsorg» i at noen også gidder å ta seg bryet med å komme med dem. Det kan jo være en utakknemlig posisjon å være i. Så får det være opp til mottaker å finne ut om det kan være noe å hente ut av det eller ikke. 

Det er min erfaring også, det er mye omsorg i slikt, frosken er snill og vil ingen noe vondt. 

Anonymkode: cc5b5...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Det sporet litt av men takk for debatten. Det er helt ok at Frosken kommer med sitt innspill. Jeg trenger både støtte og motstand for å komme videre. Hadde jeg ikke ville hatt "negative" svar hadde jeg ikke skrevet under Nick men brukt AB knappen. Selv liker jeg å kunne si gode ting til andre men samtidig tenker jeg at gode venner må våge å si ifra når de mener noe. Jeg jobber mye med å legge ting bak meg og mye har jeg levd helt greitt med i mange år frem til det siste året hvor det har rablet helt igjen. Depresjoner vet å hente frem "godmat" for mørket. Jeg forsøker å ikke tenke på negative ting men det er ufattelig vanskelig når man har mareritt hver natt. Hode jobber på spreng hele døgnet. Med støtte og positiv motstand skal jeg ut av dette. En solid dose ironi og galgenhumor må nok også til.

Ellers kan jeg si takk for innspillet om "identitetskrise", det er nok det jeg er nå. Det er dette med å få lov til å delta i sitt eget liv som blir vanskelig når såpass alvorlige ting holdes skjult for en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...