Gå til innhold

Noen forslag til billige reiser?

Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 minutter siden, Mina1 skrev:

Er det noen som har noen gode forslag til billige reiser? :) . 

Å reise til utlandet innebærer fofte  "det gode liv" med kafébesøk og restauranter og kanskje også litt shopping. Slikt er vanskelig å gjøre billig, selv om man selvfølgelig kan holde igjen litt.

Selv om man finner billige flybilletter blir totalkostnaden gjerne stor når man skal bo på hotell og leve som over.

Ellers kan jeg alltids foreslå fjellturer i selvbetjeningshytter eller til og med i telt ;)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mina1 skrev:

Er det noen som har noen gode forslag til billige reiser? :) . 

Det spørs hva du vil.  Er hovedpoenget å komme vekk, kan det være billig på fjellet nå mellom høstfargene og snøen.  Men da må poenget være å slappe av, spise god mat, lese osv. - og noen turer som en bonus hvis været tillater. Du kan finne billige "pakker" hvis du holder deg unna helgene.

Vil du på tidlig julehandel og ikke har store krav til komfort, er ekspressbuss til København eller Göteborg billig og tar deg til fine shoppingbyer.  Så gjelder det å velge et hotell med få stjerner og ikke handle mer enn du ville gjort hjemme...  Kan du vente til siste liten, kan du også finne billige cruisepakker t/r København eller Kiel - ferga må gå uansett og de vil helst ikke ha tomme lugarer.  Da har du noen timer til å handle og to netter på et flytende hotell med mange tilbud.   

Vil du oppleve noe annet, kan du finne veldig billige flybilletter i selskapenes lavpriskalendre.  Men da må du holde igjen på "driftskostnadene" slik Xtra beskriver ovenfor her. 

Hvis sol og varme er et krav, tror jeg restplass-sidene er det beste stedet å lete.  Da blir reisemål litt underordnet, du må bare se hva du kan tenke deg av det som tilbys til akseptabel pris og rett tidspunkt.

Hvis du beskriver mer detaljert hva du er ute etter, får du sikkert mer konkrete svar også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, laban skrev:

Det spørs hva du vil.  Er hovedpoenget å komme vekk, kan det være billig på fjellet nå mellom høstfargene og snøen.  Men da må poenget være å slappe av, spise god mat, lese osv. - og noen turer som en bonus hvis været tillater. Du kan finne billige "pakker" hvis du holder deg unna helgene.

Vil du på tidlig julehandel og ikke har store krav til komfort, er ekspressbuss til København eller Göteborg billig og tar deg til fine shoppingbyer.  Så gjelder det å velge et hotell med få stjerner og ikke handle mer enn du ville gjort hjemme...  Kan du vente til siste liten, kan du også finne billige cruisepakker t/r København eller Kiel - ferga må gå uansett og de vil helst ikke ha tomme lugarer.  Da har du noen timer til å handle og to netter på et flytende hotell med mange tilbud.   

Vil du oppleve noe annet, kan du finne veldig billige flybilletter i selskapenes lavpriskalendre.  Men da må du holde igjen på "driftskostnadene" slik Xtra beskriver ovenfor her. 

Hvis sol og varme er et krav, tror jeg restplass-sidene er det beste stedet å lete.  Da blir reisemål litt underordnet, du må bare se hva du kan tenke deg av det som tilbys til akseptabel pris og rett tidspunkt.

Hvis du beskriver mer detaljert hva du er ute etter, får du sikkert mer konkrete svar også. 

Jeg kunne tenke meg en liten weekendtur. Men penger vil gå. . Og jeg ønsker litt varmere temperatur på kjøpet enn hva det er i Norge... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg kunne tenke meg en liten weekendtur. Men penger vil gå. . Og jeg ønsker litt varmere temperatur på kjøpet enn hva det er i Norge... 

http://restplass.no/   På den siden er det kanskje flest ukesturer etc., men du kan få ideer om rimelige reisemål.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mina1 skrev:

Ikke råd du ber om nå, men fristende å råde deg til å betale ned gjeld før du reiser på tur igjen. Du synes kanskje du fortjener en tur akkurat nå, men den smaker mye bedre om den betales med oppsparte midler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...