Gå til innhold

Når en nettdate ber meg på fin restaurant


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri møtt han. Jeg har kun vekslet noen få ord på nettet med en mann. Han spurte om vi kunne treffes. Og han spurte om å treffes på en fin restaurant i byen.

De verste datene mine har vært på restauranter med ukjente. Jeg har også dårlig økonomi.

Det letteste hadde vært om han har bil og kan treffes nærmere bostedet mitt. Byen er et stykke unna. Jeg lurer på om jeg er frekk eller virker ego om jeg spør han om turdate istedet, siden jeg har så dårlige minner med restaurant som førstedate. Noen forslag? :)

Anonymkode: a3ec8...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri møtt han. Jeg har kun vekslet noen få ord på nettet med en mann. Han spurte om vi kunne treffes. Og han spurte om å treffes på en fin restaurant i byen.

De verste datene mine har vært på restauranter med ukjente. Jeg har også dårlig økonomi.

Det letteste hadde vært om han har bil og kan treffes nærmere bostedet mitt. Byen er et stykke unna. Jeg lurer på om jeg er frekk eller virker ego om jeg spør han om turdate istedet, siden jeg har så dårlige minner med restaurant som førstedate. Noen forslag? :)

Anonymkode: a3ec8...c9c

Hvis han ber deg på restaurant så skal ikke du betale.  Selvfølgelig kan du foreslå noe annet som du heller vil, men jeg har vært på fine restauranter som første date og syntes det var helt topp.  Det er bare å nyte det, men gjør som du føler er riktig.

Anonymkode: db5fe...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri gått på restaurant med en mann jeg knapt kjente. Har man først satt seg til bords er man låst for en stund, og hele settingen passer mer for litt mer etablerte par, da det fort kan bli litt pinlig når man ikke kjenner hverandre. I tillegg blir det problematikk rundt betaling.

 

Nei, foreslå heller en tur eller en kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Jeg ville aldri gått på restaurant med en mann jeg knapt kjente. Har man først satt seg til bords er man låst for en stund, og hele settingen passer mer for litt mer etablerte par, da det fort kan bli litt pinlig når man ikke kjenner hverandre. I tillegg blir det problematikk rundt betaling.

 

Nei, foreslå heller en tur eller en kaffe.

Det blir ikke problematikk rundt betaling hvis man er bedt på restaurant.  Den som ber betaler.

Anonymkode: db5fe...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis han ber deg på restaurant så skal ikke du betale.  Selvfølgelig kan du foreslå noe annet som du heller vil, men jeg har vært på fine restauranter som første date og syntes det var helt topp.  Det er bare å nyte det, men gjør som du føler er riktig.

Anonymkode: db5fe...25a

Jeg liker å kunne betale for meg. Men jeg liker å gjøre det så enkelt som mulig på en første-date med en helt fremmed. Det beste er for meg en turdate. Bare for å hilse på. Det er hva jeg slapper best av med for det med mye styr for et treff med en som man ikke kjenner på restaurant kan bli ganske kleint. Og samtidig virke så høytidelig. Men jeg bør jo tenke litt på han og. Og hva han vil. Kan jo ikke bare være egoistisk... 

Anonymkode: a3ec8...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg ville aldri gått på restaurant med en mann jeg knapt kjente. Har man først satt seg til bords er man låst for en stund, og hele settingen passer mer for litt mer etablerte par, da det fort kan bli litt pinlig når man ikke kjenner hverandre. I tillegg blir det problematikk rundt betaling.

 

Nei, foreslå heller en tur eller en kaffe.

Helt enig med deg. Jeg har gått på restaurant med folk jeg ikke kjente før. Det endte med at alt ble kleint. Og det er hva jeg ikke vil oppleve. Noen var helt stum . Noen så at de var trøtte og holdt på å sovne og at det var ikke godt med mat... osv. Det ble så kleint. Derfor tenker jeg : spørre om turdate. 

Anonymkode: a3ec8...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det blir ikke problematikk rundt betaling hvis man er bedt på restaurant.  Den som ber betaler.

Anonymkode: db5fe...25a

Jeg liker ikke å bli påspandert av noen jeg knapt kjenner, i hvert fall ikke noen jeg kunne tenke meg å innlede noe med. Det skaper en ubalanse. Kanskje ville jeg tenkt annerledes om vedkommende hadde ekstremt god råd. Men en slik relasjon er det også tvilsomt at jeg hadde inngått - liker balanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sa at de var trøtte skulle det stå. Ubehagelige greier. Hater å date men jeg ønsker å treffe en.. 

Anonymkode: a3ec8...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Jeg liker ikke å bli påspandert av noen jeg knapt kjenner, i hvert fall ikke noen jeg kunne tenke meg å innlede noe med. Det skaper en ubalanse. Kanskje ville jeg tenkt annerledes om vedkommende hadde ekstremt god råd. Men en slik relasjon er det også tvilsomt at jeg hadde inngått - liker balanse.

Jeg er lik deg . 

Anonymkode: a3ec8...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker å kunne betale for meg. Men jeg liker å gjøre det så enkelt som mulig på en første-date med en helt fremmed. Det beste er for meg en turdate. Bare for å hilse på. Det er hva jeg slapper best av med for det med mye styr for et treff med en som man ikke kjenner på restaurant kan bli ganske kleint. Og samtidig virke så høytidelig. Men jeg bør jo tenke litt på han og. Og hva han vil. Kan jo ikke bare være egoistisk... 

Anonymkode: a3ec8...c9c

Jeg tror han vil bli glad for et motforslag, det viser selvstendighet og eget initiativ. Har ingenting med egoisme å gjøre, tvert i mot er dette noe du ønsker for at det første møtet skal bli så bra som mulig, for dere begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir ikke problematikk rundt betaling hvis man er bedt på restaurant.  Den som ber betaler.

Anonymkode: db5fe...25a

Jeg ville betalt for meg selv i de aller aller fleste tilfeller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Caprioli skrev:

Jeg tror han vil bli glad for et motforslag, det viser selvstendighet og eget initiativ. Har ingenting med egoisme å gjøre, tvert i mot er dette noe du ønsker for at det første møtet skal bli så bra som mulig, for dere begge.

Jeg mener at jeg må også tenke over mine tidligere opplevelser innenfor dating. Jeg har ganske så dårlige opplevelser med resturant-første-datene. Jeg har vært på tur-første-dater også. De som jeg har beste erfaringen med er tur-datene. De har ofte endt i flere treff. Mens resturant-datene har rett og slett gått til hell ofte... hehe. Men det er også tur-dater som ikke har funket, men det er mye bedre det, enn å sitte på resturant og føle seg at alt er kleint, og hele søndagen- dvs fridagen min er ødelagt av at jeg bruker mye tid på å reise til byen på et helt skjevt resturantbesøk. 

Jeg spør om vi kan gå en tur med forslag om turområdet istedet. Vet ikke helt om hvordan jeg skal si det, men jeg kan gjerne si: har du mulighet til å gå en tur istedet, føler det er lettere med tur på et første-treff eller noe sånnt? .... Noen som kan foreslå hvordan jeg skal formulere dette? ;) 

Anonymkode: a3ec8...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cilie skrev:

Jeg ville betalt for meg selv i de aller aller fleste tilfeller. 

Ja det er det jeg liker. Derfor så føler jeg at resturantbesøk blir feil når jeg ikke har økonomi til det. Men i tillegg så føler jeg også at turdate er best når man ikke kjenner vedkommende. Kan bli ganske kleint når man sitter med en totalt-fremmed person på en resturant med mange andre folk rundt som kan få med seg det kleine møtet... Da er det bedre med en liten tur-date etter min mening. Og man føler at man ikke står så låst i det, altså at man kan stikke av ganske fort når man går en turdate. For hensikten er jo bare å treffe på i første omgang. 

Anonymkode: a3ec8...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør om vi kan gå en tur med forslag om turområdet istedet. Vet ikke helt om hvordan jeg skal si det, men jeg kan gjerne si: har du mulighet til å gå en tur istedet, føler det er lettere med tur på et første-treff eller noe sånnt? .... Noen som kan foreslå hvordan jeg skal formulere dette? ;) 

Anonymkode: a3ec8...c9c

Om det var meg i andre enden hadde jeg synes det var veldig befriende at du var helt ærlig, slik du foreslår selv.

Mulig det er bare meg, men jeg synes det blir litt mye kunstig og unaturlig spill rundt de date-greiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Caprioli skrev:

Om det var meg i andre enden hadde jeg synes det var veldig befriende at du var helt ærlig, slik du foreslår selv.

Mulig det er bare meg, men jeg synes det blir litt mye kunstig og unaturlig spill rundt de date-greiene.

Ja , for jeg har god erfaring anngående dating nå, og den må jeg ta med meg. Jeg tenkte etter siste resturantdate med en første-date, at jeg aldri skulle gjøre det samme igjen. Aldri. Om en fyr insisterer på det så skal jeg ha min mening om det tenkte jeg, for jeg mente at det ble helt kleint og feil. Og sitte med en fyr som gjesper hele tiden på resturanten, og klager over at han ikke liker maten, og klager over at han ikke egentlig var sulten allikevel, og sitter bare der å forteller at han skulle ligget sengen hjemme i stedet.. det orker jeg ikke igjen. Men turdatene derimot har vært ganske fine som første-dater :) . Om den er klein så er man mye friere til å bare si at man må hjem etter en liten stund osv, og takk for å hilse på osv, .. mye lettere. 

Jeg velger faktisk å gå for det jeg synes er befriende og behagelig. Vil han ikke det så får det bare være. Nå er jeg vanskelig altså, men jeg har så negativ erfaring med slike resturantdater. 

Anonymkode: a3ec8...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er det jeg liker. Derfor så føler jeg at resturantbesøk blir feil når jeg ikke har økonomi til det. Men i tillegg så føler jeg også at turdate er best når man ikke kjenner vedkommende. Kan bli ganske kleint når man sitter med en totalt-fremmed person på en resturant med mange andre folk rundt som kan få med seg det kleine møtet... Da er det bedre med en liten tur-date etter min mening. Og man føler at man ikke står så låst i det, altså at man kan stikke av ganske fort når man går en turdate. For hensikten er jo bare å treffe på i første omgang. 

Anonymkode: a3ec8...c9c

Helt enig! Foreslå det og forklar hvordan du føler det. Er mannen av den bra sorten respekterer han det i aller høyeste grad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cilie skrev:

Helt enig! Foreslå det og forklar hvordan du føler det. Er mannen av den bra sorten respekterer han det i aller høyeste grad!

Enig i det :) . Jeg vil nå ta hensyn til hva jeg føler er velbehag for meg. Jeg må tenke sånn. Jeg har nok av tilbud på nettet. Denne mannen ser veldig kjekk ut utseendemessig, men jeg kjenner han ikke ellers... Vi har knappt skrevet. Men jeg velger å hilse på, og da på den måten jeg føler er riktig for meg. Jeg klarer ikke flere første-resturant-dater med ukjente. Det har jeg hatt nok av ;) . Og jeg kan fortelle deg at de har vært de kleineste datene jeg har vært med på, samt de mest useriøse itillegg. Turdatene er helt noe annet. 

Anonymkode: a3ec8...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, cilie skrev:

Helt enig! Foreslå det og forklar hvordan du føler det. Er mannen av den bra sorten respekterer han det i aller høyeste grad!

Mulig jeg bør skrive det i profilen min: Turdater : ja takk, men resturantdater som første-treff : neitakk ;) 

Anonymkode: a3ec8...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, cilie skrev:

Helt enig! Foreslå det og forklar hvordan du føler det. Er mannen av den bra sorten respekterer han det i aller høyeste grad!

han gikk med på det men han skriver med at han tar med seg ting og tang på turdaten.... .. Det er det som blir så kleint når de skriver at de tar med seg ting og tang.. Han er ikke norsk og typisk utenlandske dater er å ta med seg ting og tang :D 

Anonymkode: a3ec8...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

han gikk med på det men han skriver med at han tar med seg ting og tang på turdaten.... .. Det er det som blir så kleint når de skriver at de tar med seg ting og tang.. Han er ikke norsk og typisk utenlandske dater er å ta med seg ting og tang :D 

Anonymkode: a3ec8...c9c

Turdate i oktober/november, da hadde jeg som norsk mann minimum stilt opp med termos, sjokolade og noe å sitte på. Ville følt meg lite vel ellers tror jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...