Gjest Blyge Skrevet 2. februar 2002 Skrevet 2. februar 2002 Jeg ble som jentunge operert for v.refluks. Jeg er nå 24, og har hatt god medisinsk oppfølging. Siden 20 års alderen har jeg vært svært plaget med urinveisinfeksjoner, og har fått forebyggende kurer, som Hiprex og Trimetroprim, men jeg påviser stadig moderate til høye mengder leukocyter i urinen vha Ecur4 -tester som jeg har hjemme. Nå prøver jeg å bli gravid, uten resultat i ca 6 mnd. Jeg vurderer fertilitetsutredning, men lurer på om jeg bør være forberedt på at disse hyppige urinveisinfeksjonene kan ha forårsaket skader på egglederne mine? Jeg har vandret fra urolog til urolog, men ingen ser ut til å være kjent med denne problemstillingen... Hva sier dere? 0 Siter
Sigurd Kulseng-Hanssen, gynekolog Skrevet 3. februar 2002 Skrevet 3. februar 2002 Det er ingen grunn til å tro at gjennomgåtte urinveisinfeksjoner vil redusere dine sjanser til å bli gravid. Det er ikke vanlig å starte utredning for barnløshet før 1 år etter man ønsket å bli gravid. I en normalbefolkning vil 80% av kvinner som forsøker å få barn fremdeles ikke ha blitt gravide etter 1 år. Starter du tidlig med utredning for barnløshet vil du lett bli veldig fokusert på barnløshet. Det er ofte ikke noen grunn til å fokusere på barnløshet etter 6 mnd. barneønske. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.