AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 Viss en er psykotisk hvor lenge er en psykotisk da? Da tenker jeg på liksom varer det liksom i kun noen få timer eller er det sånn at en psykotisk episode varer i flere uker? Kom gjerne med personlige erfaringer. Det har kanskje noe å si hvilken diagnose man har også? F.eks depressiv psykose og schizofreni psykose varer kanskje litt forskjellig? Anonymkode: 0d70a...d96 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 Kan vare hele livet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 4 timer siden, elina777 skrev: Kan vare hele livet Ja det skjønner jeg, men en har vel ikke-psykotiske perioder innimellom? Det jeg mente er hvor lenge varer hver psykotiske periode? Sånn ca Anonymkode: 0d70a...d96 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det skjønner jeg, men en har vel ikke-psykotiske perioder innimellom? Det jeg mente er hvor lenge varer hver psykotiske periode? Sånn ca Anonymkode: 0d70a...d96 Har en venninne som aldri er ikke-psykotisk paranoid schiofren selv på medisiner 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 Akkurat nå, elina777 skrev: Har en venninne som aldri er ikke-psykotisk paranoid schiofren selv på medisiner Ja men å være paranoid er ikke det samme som å være psykotisk. Tviler på at noen er psykotiske hele livet.. men jeg vet ikke Anonymkode: 0d70a...d96 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja men å være paranoid er ikke det samme som å være psykotisk. Tviler på at noen er psykotiske hele livet.. men jeg vet ikke Anonymkode: 0d70a...d96 Hun er svin psykotisk!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 En psykose kan vare fra noen få timer til hele livet. De aller fleste blir upsykotisk på riktig og stabil medisinering over tid. Det betyr ikke at sykdommen ikke er der, men at den holdes i sjakk av medisiner. Når det gjelder paranoid, som er nevnt i tråden her, så er det graden av paranoiditet som avgjør om det er en psykose eller ikke. I noe mildere form kan det være en paranoid personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: 6de91...d22 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maggie55 Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 Alt ettersom tror jeg er det beste svaret jeg kan gi. Økt alder gir positiv effekt synes jeg. Som ung har man ofte så mange griller i hodet. Når man kommer mer til sjels år og alder kommer man mer til sans og samling føler jeg. Hva de mange fastleger jeg bare så vidt har besøkt ville ha tillagt vet jeg ikke utover at de støttet ekspertene altfor blindt etter mitt syn. Problemene mine er vel egentlig ikke blitt verken større eller mindre men det blir ingen lett match for alle disse " vellykkede" heller. Det er ting i verden som aldri forandrer seg. Man må bare prøve å være litt forsiktig i sitt levesett er vel eneste råd jeg kan gi uten at jeg har fulgt det så bra sjøl bestandig. 😊 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: En psykose kan vare fra noen få timer til hele livet. De aller fleste blir upsykotisk på riktig og stabil medisinering over tid. Det betyr ikke at sykdommen ikke er der, men at den holdes i sjakk av medisiner. Når det gjelder paranoid, som er nevnt i tråden her, så er det graden av paranoiditet som avgjør om det er en psykose eller ikke. I noe mildere form kan det være en paranoid personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: 6de91...d22 Ok, men viss man først er i en psykose vil man etterhvert komme ut av den da? Eller vil man mest sannsynelig være i en psykose (paranoid) hele livet helt til man spiser antipsykotika? Er det liksom kun antipsykotika som kan få en ut av psykose? Og hva om alle de paranoide tankene / psykosen faktisk kan ha rot i virkeligheten? Altså at det faktisk er en mulighet for at det man tror er sant? Hvordan kan man skille mellom en psykotisk person og en person som bare er veldog smart, overvåken og fornuftig? Anonymkode: 0d70a...d96 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maggie55 Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Jeg psykose er en stayer eller en av disse sygdommene man aldri vil få kål på. Jeg tror alltid der vil være sygdommer man aldri får kål på dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maggie55 Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Skillet går der noen ingen grenser kjenner.❤️ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maggie55 Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 På en måte tror jeg de har litt rett de som hevder at eventyrene ofte har en rot i virkeligheten. Kapper man ett hode av Trollet vokser syv nye hoder opp. Sånn er det bare.😊 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maggie55 Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Det er ofte de tørre og kjedelige tingene som er sanne.😊 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Fins ikke rot i virkeligheten det man tror i psykose.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maggie55 Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Det er så mye vannvittig i dag så hvorfor skulle ikke det være riktig. Tenk bare på alle sakene som går i media. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 På Sunday, November 05, 2017 den 2.51, AnonymBruker skrev: Ok, men viss man først er i en psykose vil man etterhvert komme ut av den da? Eller vil man mest sannsynelig være i en psykose (paranoid) hele livet helt til man spiser antipsykotika? Er det liksom kun antipsykotika som kan få en ut av psykose? Og hva om alle de paranoide tankene / psykosen faktisk kan ha rot i virkeligheten? Altså at det faktisk er en mulighet for at det man tror er sant? Hvordan kan man skille mellom en psykotisk person og en person som bare er veldog smart, overvåken og fornuftig? Anonymkode: 0d70a...d96 Ingen formeninger? Anonymkode: 0d70a...d96 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Hvis psykosen har var flere uker/måneder uten å gå over, vil den mest sannsynlig vedvare dersom en ikke behandles med antipsykotika. Det som oftest karakteriserer sykdom, er at en ikke bare har symptomer, men at en også har fallende funksjon oftest både i arbeid/skole, sosialt og i familielivet. Ved de fleste psykoser blir ikke vrangforestillingen delt av mange flere. Det finnes unntak som chemtrails, vaksinemotstand og religion (som av en eller annen grunn regnes som friskt. Det skyldes sannsynligvis at de fleste har et godt funksjonsnivå) ' Anonymkode: 6de91...d22 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Antipsykotika hjelper ikke på min venninnes psykose, veldig trist og skremmende 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.