AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Grunnet sykdom på DPS OG på fastlegekontoret, har jeg på en måte ansvar for medisineringen min selv. Jeg tar litionit: 42 mg morgen, og 83 mg kveld. Jeg har bipolar-symptomer nå, og tok en blodprøve for å sjekke litiumnivået. Det lå på 0,55. Jeg fikk beskjed av legesekretæren at det er innenfor terapeutisk område. Selv lurer jeg på om det er litt lavt? Bør jeg øke til 83 mg x 2? Jeg tok det før, men da kom serumkonsentrasjonen på over 1.0 og jeg fikk "litium-skjelven", og var veldig kvalm. Eller skal jeg si meg fornøyd med 0.55? Savner NHD Det var så kjekt å ha han her inne. Anonymkode: 5cda9...6e1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Admin har gjentatte ganger sagt at brukere her inne skal avstå å komme med konkrete medisinråd. Er lege og behandler syk finnes det vikarer for disse som du kan spørre om råd. Anonymkode: 0636a...f55 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Ok. Beklager. Ikke meningen å bryte reglene her. Anonymkode: 5cda9...6e1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Beklager. Ikke meningen å bryte reglene her. Anonymkode: 5cda9...6e1 Du trenger ikke beklage, fikk nesten litt dårlig samvittighet.. Tenkte bare på din egen sikkerhet i forhold til medisinvurdering på nettet. Av og til svarer NHD her inne anonymt, men tror det ikke er ofte. Savner NHDs ekspertise her inne jeg også. Håper det er mulighet for at han kommer tilbake... Anonymkode: 0636a...f55 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke beklage, fikk nesten litt dårlig samvittighet.. Tenkte bare på din egen sikkerhet i forhold til medisinvurdering på nettet. Av og til svarer NHD her inne anonymt, men tror det ikke er ofte. Savner NHDs ekspertise her inne jeg også. Håper det er mulighet for at han kommer tilbake... Anonymkode: 0636a...f55 Enig! Anonymkode: 5cda9...6e1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 0,55 kan være ok vedlikehold hos mange, men er ofte litt for lite. Du skriver ikke hvilke symptomer du har, men har du aktive symptomer, bør dosen økes. På 83x2 skal du teoretisk få en serumkons på ca 0,75. I samarbeid med fastlegen kan du øke til 83x2 for så å sjekke serumnivået etter 1-2 uker. Husk da at kveldsdosen bør tas mest mulig nøyaktig 12 timer før blodprøven, og at du ikke tar morgendosen før prøven. ' Anonymkode: a4d9f...9ea 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionys Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Det er best å øke i samråd med lege. Virksom lithium nivå er fra 0,5-1. Min psykiater fortalte at mange langtids brukere av lithium kan klare seg med et nivå på 0,3. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.