AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 https://www.oblad.no/debatt/helse/ski-ap/vil-gi-deg-bot-for-a-vare-syk/o/5-68-337001 Jeg skjønner ikke hva som er attraktivt med å ha syke folk på jobb. Hva er bra med en forkjølet sykepleier som nyser på deg? Eller hva med en febersyk bussjåfør som risikerer å sovne bak rattet? Jeg skjønner ikke hva som er bra med å få hun som har omgangssyke til å gå på jobben, sånn at resten av det åpne kontorlandskapet også blir syke. Jeg fatter ikke hva som skulle gagne rettssamfunnet med å tvinge en dommer med sterkt migreneanfall til å gå på jobb. Jeg håper flertallet på Stortinget sier klart og tydelig nei til dette forslaget. For høyrekreftene som jobber for dette har en kur mot sykdom som går rett på lommeboken vår - Karensdagen. Eller sagt på en annen måte: Du må betale en bot til arbeidsgiveren din på én dagslønn. Hver eneste gang du blir syk. Dette vil jo selvsagt ikke føre til at noen blir friskere. Det betyr bare at flere syke mennesker må tvinge seg til å gå på jobb. Anonymkode: 4828e...15f 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Det er vel karensdager. Ting blir bare mere og mere kompliserte synes jeg også for syke personer Det er jeg mot. Men regler er bra de bare de holdes og er til for de som trenger det mest synes jeg. Men man skal ikke tro på alt spesielt om det er for godt til å være sant. Anonymkode: ca8cc...17e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Mange blir så veldig syke før de får hjelp. Slik er det blitt mer og mer sier også hjemsykepleieren her. Det er jo ikke bra det heller. Kapasitetsmangel. Anonymkode: ca8cc...17e 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Alle har seg selv å ta vare på. Det er bare representanter for systemet som " vil redde skinnet" ( les politikere)9 Så dytter de syke og dårlige pasienter lenger ned. Anonymkode: ca8cc...17e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 Det blir også vanskelig å få gjort dette på en rettferdig måte. Jeg har fleksitid, eget kontor og kan jobbe hjemmefra når jeg trenger det. Det betyr at på en dag hvor jeg føler meg uvel og i dårlig form, kan jeg holde meg på hjemmekontoret, jobbe for halv fart og innkassere min vanlige lønn. En uten disse mulighetene må bli hjemme uten lønn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Håper ikke en sånn regel vil passe arbeidstagerorganisasjonene.😊 Anonymkode: ca8cc...17e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gargamel Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Jeg synes innlegget virker en smule hysterisk. Høyre har besluttet å ikke gjøre noe med sykelønnsordningen i denne perioden. Det er bare snakk om å sette ned et utvalg som skal se på det. Såpass må man tåle uten å gå av skaftet. Det ef også hysterisk å kalle en evt karensdag for "bot". Man får ikke bot for å ta sommerferie. Man får ganske enkelt ikke lønn, i og med at man ikke jobber. Det er feil ord, og et tullete ord i den sammenhengen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 5 timer siden, Gargamel skrev: Jeg synes innlegget virker en smule hysterisk. Høyre har besluttet å ikke gjøre noe med sykelønnsordningen i denne perioden. Det er bare snakk om å sette ned et utvalg som skal se på det. Såpass må man tåle uten å gå av skaftet. Det ef også hysterisk å kalle en evt karensdag for "bot". Man får ikke bot for å ta sommerferie. Man får ganske enkelt ikke lønn, i og med at man ikke jobber. Det er feil ord, og et tullete ord i den sammenhengen. Det kan man si. På den annen side har dette kanskje ikke så mye å si for dere med fast solid lønn, men for de med lav lønn, og for de uten fast ansettelse, kan et par karensdager ødelegge hele månedsbudsjettet. Anonymkode: 4828e...15f 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Det er ikke umulig at det blir karensdager. Man har kuttet i mange ting som de fleste ikke hadde trodd til nå. Det er bare på tegnepapiret alt blir så mye bedre synes jeg. Og mye er skjedd selv om arbeidstakerorganisasjonene protesterer." Maktforholdene "er forrykket og lønnsdannelsen og regler er endret så forhandlinger og alt sånt skjer på annen måte i dag virker det som. Har vi bevisst tilpasset oss et globalt marked og er det en villet utvikling?Strukturelle endringer er skjedd det seneste tiåret som det er vanskelig å sette fingeren på og det er ikke bare på grunn av miljø og olje. Kommentarene i media er veldig forskjellig fra dag til dag så man håper det beste men frykter det verste liksom. Alt var ikke bedre før men det var følelse av langsiktig stabilitet og det kommer aldri tilbake tror jeg for så viktigere visst oljen. Hvis ikke nye ting kommer som jokere av " det blå" Utviklinga er gått fra utviklerne sjøl på mange områder virker det som og ting man trodde ikke ville skje før er vanlige tiltak i dag mot mennesker også i det norske samfunn synes jeg. Anonymkode: ca8cc...17e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.