AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 I dag kom det første selvmordet. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/storbritannia/suspendert-britisk-politiker-funnet-doed/a/24181198/ Anonymkode: 5d2c2...5f3 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Worrisome Plenty Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 I sverige henger de ut folk med navn. Jeg ser 1 problem med det, nemlig att uskyldige kan bli feilaktig hengt ut. Det er helt greit for meg att seksualforbrytere henges ut, men det må da først foreligge dom, ellers får man jo ett terrorsamfunn, der hvilken som helst kan få slike beskyldninger mot seg og bli sett på som pervers. Storebror ser deg "deluxe". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caprioli Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 For å sette det fryktelig på spissen så bør menn unngå interaksjon med kvinner, da det er opp til henne å vurdere hva som er seksuell oppmerksomhet. Er hun ikke interessert, er det følgelig uønsket seksuell oppmerksomhet. Og det er en form for trakassering, som igjen er sidestilt med overgrep. Dette er naturligvis bare en tøyseregle, men synes kampanjen blir så vidtfangende og åpen for den enkeltes definisjon og situasjonsforståelse at det ikke er mye til gavn. Litt som når folk forteller den deprimerte at "alle er litt trist av og til" er jeg usikker på hvorvidt de som virkelig har blitt utsatt for overgrep synes utvanning av begrepsapparatet er noe særlig (dette vet jeg ærlig talt lite om, så blir mest spekulasjon). Jeg mener det er viktig å skille overgrep, maktmisbruk (type dersom sjefen eller den potensielle sådan presser deg til noe) og ufin oppførsel (type klask på rompa ute på byen). Alle tre er ugreie, men jeg mener det er vesensforskjell i konsekvensene for den som blir utsatt for det, samt hvordan det bør håndteres. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gargamel Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Enig i at den kampanjen er litt skummel. Jeg er redd det blir en farsott hvor terskelen for å henge ut noen kan bli for lav. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Det er alltid mange sider av en sak. Ting man kan ordne opp i på andre måter enn dette. Det minner meg om oldtidens « gapestokk» og ikke et moderne samfunns rettsvesen. Jeg opplevde at min storebror ble hengt ut i media som overgrepsmann. Det er snakk om seksuelle tilnærmelser og bevegelser mot det motsatte kjønn. Han angrer dypt og har lagt seg flat men blir hetset daglig. Familien er knust og konen og barna måtte flytte. Hele lokalsamfunnet vet om dette og dommene er harde. En helt vanlig og grei mann har plutselig blitt et monster som på en måte ikke har livets rett. Jeg mener at det er viktig å få stoppet overgrep men det kan gjøres på en annen måte. Jeg har selv opplevd overgrep men det hadde ikke gjort mitt liv bedre om jeg skulle ødelegge denne mannen og familien hans. Jeg syns det har gått for langt. Anonymkode: 5738c...c8a 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Jeg liker dårlig den totalt fraværende "rettssikkerheten" i denne kampanjen. Etter min oppfatning er det fortsatt slik at det er bedre at skyldige forblir udømt, enn at uskyldige dømmes. I tillegg fremstår terskelen til å være svært lav for å definere noe som overgrep. Jeg ønsker at andre kanaler enn sosiale medier skal håndtere overgrepssaker. Enig i de som sammenligner med gamle dagers gapestokker. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.