Gå til innhold

Et interessant invervju

frosken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

13 minutter siden, frosken skrev:

Jeg synes intervjuet med en av dem som var med på Helene Sandviks dokumentar fra akuttpsykiatri som ble sendt i går, er usedvanlig nyansert og interessant å lese. For de av dere som ikke har sett det allerede: 

https://www.nrk.no/dokumentar/xl/stemmene-har-plaget-henne-i-snart-30-ar.-likevel-greier-solveig-a-smile-1.13685505

Synes det må være utrolig vanskelig å skille det normale fra det psyke. 

Alle har vi vel en streng stemme og en snill stemme inne i oss, kall det gjerne i hodet. 

Rart at dette er schizofreni. Da må jo jeg ha det også. Og 90% av verdens befolkning.

Anonymkode: 876f6...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, frosken skrev:

Jeg synes intervjuet med en av dem som var med på Helene Sandviks dokumentar fra akuttpsykiatri som ble sendt i går, er usedvanlig nyansert og interessant å lese. For de av dere som ikke har sett det allerede: 

https://www.nrk.no/dokumentar/xl/stemmene-har-plaget-henne-i-snart-30-ar.-likevel-greier-solveig-a-smile-1.13685505

Ja et godt intervju. Kjente meg igjen i det å bli lett sliten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det må være utrolig vanskelig å skille det normale fra det psyke. 

Alle har vi vel en streng stemme og en snill stemme inne i oss, kall det gjerne i hodet. 

Rart at dette er schizofreni. Da må jo jeg ha det også. Og 90% av verdens befolkning.

Anonymkode: 876f6...01f

Hun snakker ikke bare om en streng og snill stemme, hun både ser og hører dem som selvstendige instanser og i tillegg høres det ut som om hun strever fælt med å finne løsninger i forhold til den befalende og strenge stemmen. Jeg oppfatter det hun beskriver som klart patologisk og ganske langt unna slik de fleste av oss har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var interessant intervju. Kjenner meg igjen i det å bli så sliten, tåler lite inntrykk før det går litt rundt i hodet. Må skjerme meg mye for å slippe innleggelse, det er frustrerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns vi gjennom intervjuet får et godt innblikk i hvilken  indre kamp hun står i  , samtidig som det ikke alltid fanges opp .  Lest om Influens og tankeforstyrrelser , skjønner hun har det slitsomt , samtid tenker jeg det er fantastisk hun forsatt klarer å bidra og engasjere seg i arbeidsliv oa 

Anonymkode: fc6b3...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så programmet også, hun virket da så oppegående og ikke psykotisk. Forstod ikke hvorfor hun var innlagt på akutt avd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Så programmet også, hun virket da så oppegående og ikke psykotisk. Forstod ikke hvorfor hun var innlagt på akutt avd. 

Hun var jo på bedringens vei og ble skrevet ut den uken.

Anonymkode: cde8f...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun var jo på bedringens vei og ble skrevet ut den uken.

Anonymkode: cde8f...89c

Ja hun var jo det. Et fint menneske :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...