kristiansund Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 I jula fikk jeg noen små utslett på hendene. De så ut som bittesmå blemmer, men jeg kunne ikke se om det var noe inne i dem. De klødde i alle fall noe helt forferdelig. I samme tidsrom fikk jeg lett feber, 38,5 i et par dager. Feberen gikk over, men utslettene var der fremdeles. Etter en stund virket det som om noen av dem tørket inn, ble nesten som et eksem. Etter dette har jeg hatt utslett hele tiden, nå over hele kroppen, bortsett fra i ansiktet. Det blir bare verre og verre. Utslettene er nå røde, noen kommer tett ved siden av hverandre, mens noen er mer for seg selv. Og det klør og klør. Var til lege for en uke siden, men hun hadde aldri sett noe slik før, og ba meg prøve zyrtec. Hjelper ikke. Hun nevnte også skabb, men var heller tvilende til det. Jeg burde vel ha fått mer sår, samt at fler i familien burde fått det?? Jeg har ikke spist noe nytt, og bruker vanlig blenda sensitiv vaskepulver. Bruker p-pillen microgynon. Jeg har aldri reagert på noe i hele mitt liv før, bortsett fra en lett nikkelalergi. Hva bør jeg gjøre? Hva tror du det kan være. Kan ikke si at de kommer tettere ved albuer og knehalser heller. Er overalt. Blitt verre de siste dagene. Er takknemlig for raskt svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42371-utslett-over-hele-kroppen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Kjære kristiansund Utslett som klør kan ha sammenheng med noe man er i direkte kontakt med som irriterer huden - f.eks. vaskemidler som ikke er godt nok skyllet ut, appretur i nytt sengetøy eller fargestoffer i nye klær. Hva med body lotion eller såpe? Utslett som vedvarer har sjeldnere sammenheng med noe som tas inn - selv om heller ikke det kan helt utelukkes. Det er umulig å si noe fornuftig om et utslett uten å se det - så du burde kontakte legen din igjen og hvis ikke hun kan hjelpe deg be om henvisning til en hudlege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42371-utslett-over-hele-kroppen/#findComment-159107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.