Gå til innhold

Kostnadene ved innvandring er ikke interessant for norsk presse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det mest påfallende ved alt bråket om SSB og «innvandringsregnskapets far,» Erling Holmøy? At det først er nå media interesserer seg for arbeidet hans.

Hvilket vil si at i en periode der Norge har hatt noe av den høyeste innvandringen i Europa (pr. innbygger), har pressen skrevet minimalt om de økonomiske kostnadene ved utviklingen. Norske journalister har ikke sett det som sin oppgave å informere befolkningen om en svært viktig og langsiktig konsekvens av en stor samfunnsendring. Som til syvende og sist politikerne bærer ansvar for. Og politikere har heller ikke fått noe bedre beslutninggrunnlag ved å lese de store avisene.

Vi har hatt en bred og tidvis opphetet innvandringsdebatt om alt fra hijab til nikab. Men det økonomiske tallgrunnlaget har vi sett lite til. Selv om det har vært tilgjengelig. Det vi har sett, er grunnløse avisoppslag om at innvandring er lønnsomt. Dette kan bare skyldes to ting:

• Norske journalister mangler samfunnsøkonomisk kompetanse og interesse.
  • Norske journalister er gjennomgående innvandringsliberale, stemmer ikke FrP, og vil ikke ha meninger som kan sette dem i bås med Frp, eller folk som stemmer FrP.

https://www.mediedebatt.no/sjefen-norske-medier-bor-ga/

Anonymkode: eeaca...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Det er jo noe att Meyer blir kritisert  i media, om ikke noe annet. Så ganske kritisk dekning både på NRK dagsrevyen og TV2 nyhetene. Hun er jo også gift med en innvandringsliberaler og er en selv, en av de mest virkelighetsfjerne folka i offentligheten. Det er nå ett sunnhetstegn att hun nok etterhvert må se seg slått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Der er jeg ikke enig. Det er jo mange måter å synliggjøre kostnader på egentlig og ting skal jo formidles til " det brede lag av oss også"mener jeg. Jeg synes oftest norske journalister er veldig bevisst norske interesser på human og forbilledlig måte, og hegner om alt norskt på veldig bra måte i veldig vanskelige jobber om veldig vanskelige tema som mange er opptatt av nå. Man forstår godt hvorfor journalistene er der de er. Men jeg synes det er veldig rart veldig mye jeg også.For eksempel at kriminelle skoler i utlandet er interessante for noen nordmenn. Det er veldig mye rart og jeg føler mer og mer jeg forstår lite av en bare trist utvikling som bare er tragisk spesielt for dem det gjelder mest. Føler mye at gleden ved språk bare blir borte.

Men sånne omstillingsprosesser blir visst bare værre og værre. Kanskje mye skyldes at mange er slitne av mye omstillinger nå.

Det ligger vel så mye bak som vel bare når historiebøkene når den tid kommer er hva jeg tenker. 

Men jeg kan ikke fri meg fra å tenke at en del kanskje er såkalte " fake news" selv om det ikke lenger er valg. Men det er kanskje ubevisst ønsketenkning eller jeg som aldri blir voksen.

Men at det er avgjørende og viktige ting det forstår man jo. Ikke minst når det gjelder og handler om barn.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg er også veldig urolig for hva som skjer med det norske samfunn. Se bare på hva som skjer i skolen. Foreldre "tar bare en spansk en" og møter ikke på foreldremøter en gang. Man viser til språkproblemer og det gjelder kanskje nettopp de med invandringstilknytning.

Det er nok så mye som ikke kommer fram ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg synes ikke noe om fusk og kriminalitet uansett hvem som står bak. Sånne typer kostnader synes jeg det norske samfunn burde sluppet å bære. 

Men synliggjør man kostnader ved å hjelpe burde man vel også synliggjøre kostnadene ved ikke å hjelpe på en eller annen måte tenker jeg. Men dette er veldig komplisert det forstår jeg jo og sikkert derfor jeg ikke jobber med sånne ting heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...