AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 Har en 12 år gammel sønn som sliter psykisk etter noe som skjedde for ett år tilbake. Jeg ønsker ikke forklare akkurat hva som skjedde, men jeg gjør alt i min makt for å støtte og være der for han. Han er i en slags benektelse, og vil ikke snakke om vonde ting, eller følelser generelt. Før var det lettere å snakke om ting, men kan være pga alderen også. Samtidig vet jeg at dette er veldig vondt for han, stresser han og jeg ser at venner trekker seg unna. Han nekter å snakke med noen han ikke kjenner (helsesøster/psykolog etc) , han vil ikke snakke om det som jeg vet plager han. Han klarte å åpne seg opp for meg én gang om det, og det var så opprivende og ødeleggende tankene og følelsene han hadde om det som var skjedd, at jeg ble dypt bekymret. Jeg gjør hva jeg kan for han, men instinksivt så føler jeg at noe må gjøres, men at jeg heller ikke kan presse han til å snakke med noen? Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre ift det, er det noen som har erfaring ift barn som hadde trengt hjelp, men som ikke vil ha det ift samtale med psykolog etc? Hva alternativer fins, og hvordan man kan være en best mulig støtte når de ikke vil prate? På forhånd, tusen takk Anonymkode: c5ed2...900 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kanuttius Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Jeg vet jo ikke hva som har skjedd men mange gutter blir veldig tause i den alderen. De siste tre årene har kun fått enstavelses svar fra mine, det gjelder mange gutter i før skolen. Var ikke så mye til hjelp å gi men. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Du bør prøve å få en spesialist på BUP (overlege eller psykolog) i tale og få råd fra denne. Anonymkode: e3fdf...92b 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du bør prøve å få en spesialist på BUP (overlege eller psykolog) i tale og få råd fra denne. Anonymkode: e3fdf...92b Tusen takk for tipps ts. Anonymkode: c5ed2...900 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.