Gå til innhold

Veien videre, ganske tung.... men jeg må klare det...


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Nei men ville bare vise til hvordan forholdet tok slutt om du ikke tror meg. 

Det er ikke interessant for oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Ja, du godtok for mye, men etter min mening var ikke det i første omgang at han antagelig hadde et forhold til "eksen" på si, men at du lot deg slå og mishandle. 

Jeg føler at jeg godtok for mye i seg selv. Jeg tror ikke alle mennesker på jord hadde klart å holde på med en som satte ekssamboeren sin / bestebestevennen sin øverst... ville alle ha klart det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Det er ikke interessant for oss andre.

okey, men jeg sliter bare i etterkant, og sånn var jeg ikke til vanlig .. Her inne har jeg skrevet bare mye fordi jeg har psykiske reaksjoner av måten alt skjedde på... Altså jeg sliter i etterkant av bruddet mens noen mener at jeg er den samme før alt dette skjedde. Smerten kom etter bruddet og det var da jeg ble dvelende og helt rar. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Mina1 skrev:

Vil du selv oppleve et slikt forhold som jeg var i...  ? med en ekssamboer på sidelinjen som vedkommende møter alene? Jeg føler jeg godtok for mye. 

Nå må du slutte. Du vet ingenting om meg, hva jeg har opplevd , hva jeg har godtatt eller hva jeg ikke har godtatt. 

Det jeg prøver å si til deg er at du må sette strek,  være snill med deg selv og komme deg videre i livet.

Skift fokus ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg orker ikke å gå til legen, fordi bruddet nå er min feil. Jeg må skjerpe meg nå hvis det er min feil at det ble brudd, og at han opptrådde perfekt. 

Gi deg! Vi er en haug mennesker her inne som sier at det ikke er din feil at det ble brudd, men du velger altså å høre på den ene som slengte ut en kommentar h*n ikke burde ha gjort? Som du surrer. Det virker ikke akkurat som du er spesielt interessert i å få det bedre om du dropper denne legetimen og fortsetter å surre rundt på samme måte som du har gjort de siste 20 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Nå må du slutte. Du vet ingenting om meg, hva jeg har opplevd , hva jeg har godtatt eller hva jeg ikke har godtatt. 

Det jeg prøver å si til deg er at du må sette strek,  være snill med deg selv og komme deg videre i livet.

Skift fokus ! 

Ja men hvis den mannen jeg hadde er så fantastisk... så får jeg håpe at han forstår hvorfor jeg dvelte da... Jeg dvelte mye i etterkant fordi jeg slet med måten han gikk på. Jeg opplevde hele situasjonen som vanskelig. Jeg trodde hele tiden at han var i forhold med eksen sin.. fordi de virket så nært knyttet... altfor nært. Og jeg føler selv at jeg godtok mer enn jeg taklet. 

Men det at han gikk på den måten uten å kunne ta en skikkelig samtale med meg selv, synes jeg var styggt av han. Men det er meg. Om andre mener jeg fortjener den behandlingen så får dere mene det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Lillemus skrev:

Gi deg! Vi er en haug mennesker her inne som sier at det ikke er din feil at det ble brudd, men du velger altså å høre på den ene som slengte ut en kommentar h*n ikke burde ha gjort? Som du surrer. Det virker ikke akkurat som du er spesielt interessert i å få det bedre om du dropper denne legetimen og fortsetter å surre rundt på samme måte som du har gjort de siste 20 årene.

Jeg surrer på skyldspørsmålet... hvem sin skyld er det osv... Det er helt grusomt å ha det sånn. og jeg mener at jeg gjorde alt mitt beste i situasjonen med han. Jeg var snill mot han. Jeg var hyggelig, og smilende , og gjorde alt jeg kunne, men jeg hadde feil .. med tanke på at jeg gikk rundt i en situasjon der jeg følte meg fullstendig usikker i, og jeg trodde at han egentlig var sammen med sin eks... Det var gjerne feil av meg å tro, men jeg trodde det... Og dermed burde jeg ha brutt ut.  Jeg tok ikke vare på meg selv i situasjonen.

Men denne mannen kan jo være en helt fantastisk mann og det kan jo hende at det er meg som er håpløs, men jeg mener uansett at denne mannen har løst alt helt feil. Alle ville blitt såret om de ble ignorert på den måten jeg ble etter sex via mail. Hvis det var noe så kunne han ha forsøkt å ringt meg å pratet med meg på en ordentlig måte. Det gjorde han aldri. 

Jeg vet jeg må videre, og jeg kan jo ikke ta skyld på meg selv for alt.... Jeg går bare å dveler på å hate meg selv og skylde på meg selv hele tiden... og tar meg nær av : hva om alt er min skyld ? osv... tenker sånn og blir dvelende.. Også fortsetter all sin rundtgang og rundtgang og rundgang... Jeg dveler for mye på hvorfor jeg ble ignorert på den måten. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg vet jeg må videre, og jeg kan jo ikke ta skyld på meg selv for alt.... Jeg går bare å dveler på å hate meg selv og skylde på meg selv hele tiden... og tar meg nær av : hva om alt er min skyld ? osv... tenker sånn og blir dvelende.. 

Det jeg mener du surrer med er denne legetimen. Annenhver dag skal du avlyse den og annenhver dag innser du at du trenger hjelp og at du selvfølgelig skal gå. Du ser selv at det ikke er noe å tvile på? Du trenger desperat hjelp! Om du ikke selv føler at du trenger hjelp så tenk på ungene dine - de trenger en mor som er så frisk som mulig og det er ikke du nå. Vær voksen, ta ansvar for deg selv og søk hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Det jeg mener du surrer med er denne legetimen. Annenhver dag skal du avlyse den og annenhver dag innser du at du trenger hjelp og at du selvfølgelig skal gå. Du ser selv at det ikke er noe å tvile på? Du trenger desperat hjelp! Om du ikke selv føler at du trenger hjelp så tenk på ungene dine - de trenger en mor som er så frisk som mulig og det er ikke du nå. Vær voksen, ta ansvar for deg selv og søk hjelp.

jepp.. er redd for å kollapse helt sammen når jeg skal fortelle dette til legen.... Jeg er utrolig lei meg for alt sammen... derfor gruer jeg meg til å gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 minutter siden, Mina1 skrev:

Ja men hvis den mannen jeg hadde er så fantastisk... så får jeg håpe at han forstår hvorfor jeg dvelte da... Jeg dvelte mye i etterkant fordi jeg slet med måten han gikk på. Jeg opplevde hele situasjonen som vanskelig. Jeg trodde hele tiden at han var i forhold med eksen sin.. fordi de virket så nært knyttet... altfor nært. Og jeg føler selv at jeg godtok mer enn jeg taklet. 

Men det at han gikk på den måten uten å kunne ta en skikkelig samtale med meg selv, synes jeg var styggt av han. Men det er meg. Om andre mener jeg fortjener den behandlingen så får dere mene det. 

Jada, vi har hørt dette 100 ganger allerede. Det hjelper ingenting om du skriver om det 101, 202 eller 103 ganger. 

Det du må gjøre er å skifte fokus, finn noe annet å gjøre som opptar tankene dine. 

Selv tok jeg med meg fotoapparatet ut i naturen, lette etter motiver og storkoste meg med det rett etter bruddet.  Når jeg kom hjem fra tur, satte jeg meg ned og redigerte bildene. Veldig god terapi for meg. 

Ja, jeg hadde en periode med depresjon, gikk ned i vekt og bare stirret tomt i lufta, men jeg sørget for å ta tak i det og kom meg til legen . 

Du må ta ansvar selv for å komme deg videre. 

Du kommer deg ikke videre ved å grave deg ned i bitterhet, men du kommer deg videre hvis du BESTEMMER deg for å skifte fokus og å få et godt liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Mina1 skrev:

Mange av dere har gitt meg gode råd, men så var det en som skrev at hun mener at det var smart av mannen å ignorere meg rett etter sex og at det var klokt av han og ikke ta en eneste samtale med meg. Men jeg tror dere forstår... jeg slet med måten han gjorde det på, og ja jeg må komme meg videre. Og jeg kan ikke legge all skyld på meg selv i den situasjonen. Jeg synes at han kunne gitt meg en eneste fornuftig samtale. En eneste en. Det fotjente jeg. Men jeg må bare gå videre og slutte å sitte å skylde på meg selv fordi en anonym bruker mener at han var klok som løste det slik. 

Jeg skal tenke på deres råd, og ikke la meg ramle igjen... Jeg tåler lite før jeg ramler ned igjen... Desverre... Må bli sterkere. 

Skal du lage en ny tråd hver gang én anonym bruker svarer noe du ikke liker?

 

Da kan i det minste DOL holde det gående noen år til.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Xtra skrev:

Skal du lage en ny tråd hver gang én anonym bruker svarer noe du ikke liker?

 

Da kan i det minste DOL holde det gående noen år til.

Sorry.. 

Jeg må stole på meg selv, og mine egne konklusjoner. : 

1. Jeg burde ha dumpet han / trukket meg ut av situasjonen, pga min usikkerhet til han i starten. Jeg fikk ikke inntrykk av at han var singel. Og det er nok til at jeg burde dumpet han. Så der kan jeg klandre meg selv, men samtidig tenke at situasjonen var feil og at alt ble derfor feil. Altså nå vet jeg ikke om han var singel eller ikke, men jeg fikk ikke inntrykk av at han var det. Og det er nok. 

2. Alt endte som det gjorde fordi jeg ikke lyttet til magefølelsen min. Forholdet var dømt til å misslykkes fra starten. 

3. Det er dårlig av han å ikke engang forsøke en eneste skikkelig samtale sammen om hva som var problemet etter sexen vi hadde sist. Hadde han vært glad i meg så hadde han gjort det. Og han hadde ikke sittet på et annet forum og invitert andre damer ut mens han visste jeg så det rett etterpå hvis han var en bra mann i livet mitt. 

4. Jeg reagerte med å skrive mye om dette på forumer fordi jeg slet med å ha mistet en jeg var knyttet til og var glad i. For meg kan ikke en person man er glad i bare erstattes og glemmes. Jeg dvelte over det for mye. Jeg fikk problemer å gå videre fordi jeg følte at han ikke hadde tatt en skikkelig samtale med meg om dette på skikkelig måte slik vi fikk lagt det bak oss uten fiendtlighet. 

5. Når han ikke vil prate med meg om disse tingene så må jeg akseptere det, og tenke: jeg er bra nok uansett!. 

Jeg må stole på dette og ikke dvele mer ved det. 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Sorry.. 

Jeg må stole på meg selv, og mine egne konklusjoner. : 

1. Jeg burde ha dumpet han / trukket meg ut av situasjonen, pga min usikkerhet til han i starten. Jeg fikk ikke inntrykk av at han var singel. Og det er nok til at jeg burde dumpet han. Så der kan jeg klandre meg selv, men samtidig tenke at situasjonen var feil og at alt ble derfor feil. 

2. Alt endte som det gjorde fordi jeg ikke lyttet til magefølelsen min. Forholdet var dømt til å misslykkes fra starten. 

3. Det er dårlig av han å ikke engang forsøke en eneste skikkelig samtale sammen om hva som var problemet etter sexen vi hadde sist. Hadde han vært glad i meg så hadde han gjort det. Og han hadde ikke sittet på et annet forum og invitert andre damer ut mens han visste jeg så det rett etterpå hvis han var en bra mann i livet mitt. 

4. Jeg reagerte med å skrive mye om dette på forumer fordi jeg slet med å ha mistet en jeg var knyttet til og var glad i. For meg kan ikke en person man er glad i bare erstattes og glemmes. Jeg dvelte over det for mye. Jeg fikk problemer å gå videre fordi jeg følte at han ikke hadde tatt en skikkelig samtale med meg om dette på skikkelig måte slik vi fikk lagt det bak oss uten fiendtlighet. 

5. Når han ikke vil prate med meg om disse tingene så må jeg akseptere det, og tenke: jeg er bra nok uansett!. 

Jeg må stole på dette og ikke dvele mer ved det. 

 

Det er nesten helt utrolig at du fortsetter å gjenta. Les hva jeg skrev i mitt første svar til deg i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Xtra skrev:

Det er nesten helt utrolig at du fortsetter å gjenta. Les hva jeg skrev i mitt første svar til deg i tråden.

Ok. Jeg skal forsøke å slutte å gå hen å mørbanke meg selv med å ta skyld i alt, og bare tenke på rådene. Jeg tipper at ingen andre ville synes det var enkelt å være meg i den situasjonen om de byttet. 

Skal ikke skrive mer om dette nå. Og forsøke igjen å legge dette fra meg. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mina1 skrev:

Noen som har tips om hvordan jeg skal tenke... ? 

Du skal finne noe annet å tenke på og engasjere deg i. Det har gått to år og saken er avsluttet. Lås den inn i arkivet for nyttige erfaringer og gjem nøkkelen.

Det spiller ingen rolle hvem av dere som burde gjort hva, poenget er at dere ikke fikk det til sammen. Det er normalt og naturlig å ha vært borti noen slike relasjoner når man er voksen.

Kom deg vekk fra nettet og gjør noe som får tankene dine over på noe annet. Hver gang du føler trang til å dra fram saken igjen, synes jeg du skal jobbe med et notat der du skriver punkter (en oversikt, ikke en avhandling) som du skal bruke som huskelapp når du er hos legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, laban skrev:

Du skal finne noe annet å tenke på og engasjere deg i. Det har gått to år og saken er avsluttet. Lås den inn i arkivet for nyttige erfaringer og gjem nøkkelen.

Det spiller ingen rolle hvem av dere som burde gjort hva, poenget er at dere ikke fikk det til sammen. Det er normalt og naturlig å ha vært borti noen slike relasjoner når man er voksen.

Kom deg vekk fra nettet og gjør noe som får tankene dine over på noe annet. Hver gang du føler trang til å dra fram saken igjen, synes jeg du skal jobbe med et notat der du skriver punkter (en oversikt, ikke en avhandling) som du skal bruke som huskelapp når du er hos legen. 

Er enig med deg. Jeg fikk det ikke til. Og han fikk det ikke til. Det var helt håpløst når det ikke gikk å få til. Jeg fikk ikke det til egentlig fra starten av. Inntrykket mitt om at han var opptatt og hele usikkerheten gjorde alt håpløst for meg fra starten. Jeg må bare la det ligge og slutte å tenke over det. Jeg mener selv at jeg ikke kan påta meg skylden for det. Saken er : det gikk begge veier. Vi fikk det ikke til. Enig med deg. 

Såklart er det bare å gå videre og forsøke på nytt med en ny men jeg synes ikke det er lett. Jeg ble glad i vedkommende og selv om det er gått to år så føles det tungt at det ble som det ble. Men jeg må bare leve med at det ble sånn og forsøke å se på det som en epoke i livet mitt. Mulig jeg takler brudd mye tyngre enn andre, og at jeg ikke egner meg til slike ting. ;) . Jeg knytter meg så sterkt.. og klarer ikke å kaste folk jeg var glad i bort, men ... det er mulig det som er problemet mitt. Og derfor så egner jeg meg nok ikke til kjærlighetens game :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså konkluderer med at jeg sørger for lenge etter bruddsituasjoner, og takler det for dårlig, og dermed : jeg egner meg ikke til kjærlighetens game. Jeg bør sikkert egentlig være singel for alltid for jeg takler jo ikke brudd ;) . Innser det selv.  Jeg var usikker i relasjonen fra starten pga en dame som han traff i tillegg. Dvs jeg passer ikke til dette med kjærlighet og dating osv. Jeg er jo bare usikker også takler jeg ikke å bli dumpet. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Altså konkluderer med at jeg sørger for lenge etter bruddsituasjoner, og takler det for dårlig, og dermed : jeg egner meg ikke til kjærlighetens game. Jeg bør sikkert egentlig være singel for alltid for jeg takler jo ikke brudd ;) . Innser det selv. 

Nå må du passe deg så det ikke blir reprise på dramaqueen-debatten :rolleyes:

Det er ingen grunn til å dra det så langt. Erfaringer betyr bl.a. at man kan gjøre ting annerledes en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, laban skrev:

Nå må du passe deg så det ikke blir reprise på dramaqueen-debatten :rolleyes:

Det er ingen grunn til å dra det så langt. Erfaringer betyr bl.a. at man kan gjøre ting annerledes en annen gang.

Samme hva: om jeg er dramaqueen eller ikke spiller ingen rolle. 

Jeg håndterer ikke dating. Jeg tror jo de jeg treffer bare vil bruke meg. Jeg håndterer ikke brudd fordi jeg nå har sørget i nesten 2 år etter bruddet mens andre ville lagt det lett ifra seg etter kortere tid. Og de ville glemt hele greien. Så dermed passer ikke jeg inn i dette med kjærlighet og dating. 

Jaja skal ikke opprette flere debatter om dette men skriver om de følelsene i denne tråden. De som ikke vil høre trekker seg ut. Jeg innser at jeg er annerledes og at jeg repeterer meg selv for mye når det kommer til brudd. Jeg går i tankekjør i sirkel ja. Men de som bare vil kritisere meg får bare trekke seg unna denne tråden og så får jeg tankekjøre alene. Og være dramaqueen. Helt greit. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omgjør tråden til min egen blogg om hvordan komme ovenpå igjen og komme på bedre tanker ...  Holder meg i denne tråden og lover å ikke skrive i noen andre i og med at jeg forstår det slik at jeg skriver for mye om dette. 

Ja saken er den at jeg takler dårlig brudd og dating og hele greien. Og om jeg en en dramaqueen ... ja så er jeg det fordi jeg takler alt dette dårlig. Og jepp jeg er ikke sånn som bare klarer å kaste folk i fra meg og gå videre. Jeg er rar . Og jeg er en person som dveler og derfor gjentar meg selv pga jeg takler kjærlighet dårlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...