Gå til innhold

Vi som ikke riktig lykkes i livet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

TS. For noen er det nettopp det du skriver. For de fleste er det sykdom og/eller uheldige oppvekstvilkår.

Anonymkode: 407bb...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er å lykkes i livet?

Anonymkode: c839d...7eb

Forsørge seg selv, jobb, familie og et liv.

Anonymkode: 7caee...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da har jeg lykkes inntil jeg ble syk. Nå forsørges jeg av Nav og er ikke i jobb. Blir det da riktig å konkludere med at jeg både har lyktes og mislykkes kanskje? 😀

Anonymkode: c839d...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS. For noen er det nettopp det du skriver. For de fleste er det sykdom og/eller uheldige oppvekstvilkår.

Anonymkode: 407bb...2cf

Hvordan skiller du disse gruppene? Hvordan vet en hvem som er hvem, viktig å vite hvem en skal hate og hetse, og hvem en skal synes synd på, men ser ikke hvordan det er mulig å skille dette. Og hva mener du med de fleste, snakker vi 55% eller 95% eller 99.9% eller hva sikter du til av andel ? Hvor mange av taperne er giddelause latsabber og snyltere, sånn ca ?

Og et bonusspørsmål, hvorfor bytter du ikke liv med noen av taper latsabb snylterne uten venner familie jobb liv, det er bare vær så god om du synes det høres så forlokkende ut, si opp jobben din, forlat venner familie, gå og tigg på sosialkontoret og lev på 6k i måneden til mat og "luksus" se hvor artig du synes det er og hvor artig det er å stirre i veggen i 16 timer i dagen alene uten menneskekontakt... ? Jeg tror ikke "taperne" synes at det er så jævlig artig, selv om de kanskje ikke sutrer og jobber hardt for å overbevise sånne som deg at de er "verdige" tapere

Anonymkode: 50fa6...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og et bonusspørsmål, hvorfor bytter du ikke liv med noen av taper latsabb snylterne uten venner familie jobb liv, det er bare vær så god om du synes det høres så forlokkende ut, si opp jobben din, forlat venner familie, gå og tigg på sosialkontoret og lev på 6k i måneden til mat og "luksus" se hvor artig du synes det er og hvor artig det er å stirre i veggen i 16 timer i dagen alene uten menneskekontakt... ? Jeg tror ikke "taperne" synes at det er så jævlig artig, selv om de kanskje ikke sutrer og jobber hardt for å overbevise sånne som deg at de er "verdige" tapere

Anonymkode: 50fa6...057

Det var da voldsomt til angrep på en som bare svarte på det trådstarter spurte om?

Uansett hva slags system man har, vil det finnes noen få som forsøker å utnytte det. Selv NAV og helsevesenet sliter med å finne ut hvem dette gjelder.

Folk flest føler ikke hat og misunnelse overfor trygdede, de aller fleste forstår at de kunne vært der selv hvis forutsetningene og flaksen hadde vært fordelt litt annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte mye av mitt liv av tid og krefter på å forstå og finne ut hvorfor akkurat jeg kom inn i sekkebetegnelsen " psykisk problematikk" Jeg føler vel i dag at dette iallefall for meg var mye bortkastede krefter. Jeg burde bare skjært igjennom og stolt på egen oppfatning og hatt god informasjon om de støtteordninger man kan søke  på så  hadde jeg hatt et mye bedre utgangspunkt i dag tror jeg selv. De fleste sykdommer har en form for " arvelig komponent" og ingen har fullt ut garanti for noe i livet. Spesielt late tror jeg ingen av oss er men vi har nok mer utviklet humor tror jeg.

Noe jeg er blitt veldig skeptisk til er myndighetenes ( ikke foreldrenes hvis de har ressurser til å være på banen) overvåking av enkeltindividet. Som psykiatrisk pasient føler man veldig sterkt at representantene for systemet eier journalen og hva man kanskje i fortvilelse som pasient har uttalt blir nærmest betraktet som et vitneavhør. Helsevesen opptrer som politi og dømmende makt kanskje av mangel på ressurser. 

Jeg har selv opplevet husransakelse helt uten grunn og uten mulighet til å klage.

Anonymkode: 010b7...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om min egen situasjon så langt ikke har vært av de mest alvorlige( jeg har stort sett klart å holde meg på bena og holde meg utenfor kriminalitet)står det klart for meg når "min situasjon " snudde" og jeg følte større sikkerhet om min historikk og egne erfaringer. Det var når jeg virkelig  forstod at ingen kan forlange å bli likt av alle. Hvor sant og igrunnen den viktigste byggestenen i et demokrati.

Anonymkode: 010b7...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det blir galt å si at noen lykkes og noen mislykkes i livet. Livet er ikke svart eller hvit. De fleste har sine kvaliteter, men det gjelder å bruke de riktig.

Ingen har noen garanti uansett. Selv den som ser vellykket ut, med god jobb, god økonomi, familie, godt sosialt nettverk og et fint hus å bo i, kan være "mislykket" på personlig plan, men man gjør sitt beste i å skjule det for andre. Har man da lykkes i livet? Selv denne personen kan plutselig gå på trynet og det bildet man har oppbygget over tid går i tusen knas.

Selv fikk jeg utdelt feil kort i livet, oppveksten var ikke god, i dag er jeg uføretrygdet, men jeg ser ikke på meg selv som mislykket. Jeg tror det handler mye om hvordan man velger å se på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...