Gå til innhold

Usikker på om jeg skal ha dårlig samvittighet


ColaZero

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Jeg har aldri gitt penger til noen som har kommet slik på døra. En periode var det flere ganger i året. De virker noe innøvd, han ene tok til og med en bukke gest med en innviklet arm/hånd bevegelse når han hilste. Det kan jo være att det er noen som trenger hjelp, men hvordan skal man vente seg at JEG skal kunne plukke ut hvem som er ekte og hvem som er falske. Om det i det hele tatt er noen ekte. 

 

Da er det vel like greit å gi litt til veldedighet igjennom en velrenommert aktør som Plan, Unicef, Redd Barna, Leger uten grenser osv.

 

Jeg gir 200 i månen til Unicef. det er ikke mye, men da føler jeg litt mindre på dårlig samvittighet mtp sånne som kommer på døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke ha dårlig samvittighet!

Disse folka som går på dører med bilder og triste historier og i tillegg tigger etter penger er det litt for mange av til at jeg har noe tro på at det er sant!

Sånn som disse folka kan grine seg til medlidenhet de ikke skulle hatt burde heller satset på yrke som skuespillere! Er nesten så jeg kan skjønne at et menneske fylt med samvittighet faller for dette gang på gang, men sånn er det nå desverre...

 

Endret av ALeXz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...