Gå til innhold

tilbakefall ved bipolar 1

Anbefalte innlegg

ellen propellen
Skrevet

Hei

Begynte på nye medisiner i sommer. De virket. Jeg har vert relativt ''frisk'' i tre mnd.

Har klart ting jeg ikke har maktet på mange år. Jobbet med, og fått kontroll på mye av angsten.

Det har vert nesten stille å rolig i hodet. Stemmen har holdt seg i bakgrunn. 

Men nå kommer depresjonen tilbake tror jeg. Kan være en ''vanlig'' nedtur, men jeg kjenner igjen alle tegna.

Hva skal jeg gjøre? Jeg tviholder på aktivitet, mat og søvn. Men det er veldig vanskelig.

Alt er en stor utfordring. Husarbeid, sosialt liv, spise.....til og med hundene er et slit. 

Stemmen styrer mer. Jobber seg innpå. Bit for bit...

Jeg hater å være bipolar....hater hater hater!!!!!

Fortsetter under...

Skrevet

Bipolar 2 her... kjenner også at depresjonen er på vei.. beklager, ingen gode råd fra meg i kveld.. men et ønske om at du tar godt vare på deg selv og sender med noen lemmer og gode tanker!

Anonymkode: b265b...419

Skrevet
16 timer siden, ellen propellen skrev:

Hei

Begynte på nye medisiner i sommer. De virket. Jeg har vert relativt ''frisk'' i tre mnd.

Har klart ting jeg ikke har maktet på mange år. Jobbet med, og fått kontroll på mye av angsten.

Men nå kommer depresjonen tilbake tror jeg. Kan være en ''vanlig'' nedtur, men jeg kjenner igjen alle tegna.

Hva skal jeg gjøre? Jeg tviholder på aktivitet, mat og søvn. Men det er veldig vanskelig.

Alt er en stor utfordring. Husarbeid, sosialt liv, spise.....til og med hundene er et slit. 

Hvis du ikke har en åpen linje inn til DPS/psykiater, bør du komme deg til fastlegen så fort du kan. Han/hun kan sende ny henvisning. Med tanke på at det er snakk om BP1, bør det tas alvorlig. 

• 2 uker senere...
ellen propellen
Skrevet

Nå er AAT inne i bildet. Har daglige besøk av de frem til de får en ledig plass på DPS døgn.

Må ærlig si at jeg ikke ser poenget lengre.... Ser ingen grund til å leve. Har to barn. Men det er ikke nok. Jeg klarer ikke leve fordi andre vil at jeg skal... Finner ingen grunn for meg...

Har levd slik i mange år nå. Det blir ikke bedre. Korte perioder hvor livet er ok, avløst av lange, tunge og nedbrytende depresjoner.

Til og med legen sier nå at det ikke er mer å prøve. Jeg må bare akseptere at jeg er bipolar sier ho. Lære meg å leve med det....

Dette er ikke ett liv verdt å leve

Skrevet

Gå på legevakten om ikke AAT er tilstrekkelig. Du har to barn. Det er to svært vesentlige grunner for å holde seg i live samma faen hva og to svært gode argumenter for at du skal få umiddelbar hjelp når du trenger det.

Anonymkode: 6c84f...b79

Skrevet

Skremmende, hva har du prøvd da? Jeg er også nede tross litium og skal få prøve Remeron nå....

Anonymkode: 1b848...974

Annonse

ellen propellen
Skrevet

Jeg har prøvd mye forskjellig. stemningsstabiliserende, antidepressiva, antipsykotika, angstdempende osv osv.  Mange forskjellige typer i alle mulige doser og kombinasjoner. Har gått i terapi i 20 år. Ect. Jeg har prøvd å leve. Har strenge rutiner på hverdagen. Passer på søvn og mat. Jeg har prøvd....Har vert her for barna nå i 20+ år.

Prøver, men tviler

ellen propellen
Skrevet

lithium tok bort maniene mine. Det var greit, for de var voldsomme og ødeleggende.

Skrevet
På 26.11.2017 den 18.12, ellen propellen skrev:

Hei

Hei, jeg bare lurer på om det er vanlig å ha en "stemme" i hodet ved bp1?

Har ikke greie på det, derfor spør jeg. Jeg forbinder stemmehøring med schizofreni, og ikke bipolar. Men fint å kunne bli opplyst om det er vanlig også ved bp1. :)

Anonymkode: 41eae...63f

ellen propellen
Skrevet

Stemmehøringen er ikke en del av det bipolare, men blir påvirket av svingningene. Min stemme er dissostiativ og befalende. Ble utviklet når jeg var barn og ble utsatt for overgrep. Altså ikke noe jeg er født med. 

Det er rundt 4% av befolkningen som hører stemmer. Kun et fåtall av de har shizofreni diagnose.

Gjest elina777
Skrevet

Jeg hadde stemmer i hodet under en kraftig mani med psykose og jeg trodde det var virkelig

men ikke til vanlig

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...