Gå til innhold

Organiserte fritidsaktiviterer er veldig viktig sies det

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ingen spesielle hobbyer og interesser selv nå. Ofte er dette litt en test på om mennesker er " moderne"  og flink digitalt har jeg inntrykk av om de har en organisert fritid eller ikke. At man ikke er så " organisert" betyr kanskje at man ikke er frisk nok til å delta i så mye og det er jo ingen bestandig " superfriske".

Enkelte ganger føles det som om der ikke er plass i verden lenger for bare vanlige mennesker.

Anonymkode: c244f...bee

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er organiserte fritidsaktiviteter bedre enn uorganiserte?

Det er vel for barn og ungdom at det påstås at det er "viktig" med fritidsaktiviteter.  Jeg tror det er fint for barn å oppleve mestringsfølelse når de driver med noe de liker - alle får ikke den følelsen i klasserommet.  I tillegg til at de lærer et eller annet, enten det er å spille et instrument eller reglene i en idrett eller noe annet, er det ofte mye sosial hygge og utvikling ved å høre til i et korps, kor, lag eller hva det måtte være.

Mange typiske fritidsaktiviteter foregår på mange forskjellige nivåer også for voksne, så det kan være en fordel når man senere i livet må flytte til et nytt sted eller begynne i en ny jobb, at man f.eks. kan drive med bedriftsidrett eller kulturaktiviteter.  Jeg husker da jeg selv flyttet på hybel for å studere 50 mil fra hjemstedet - det var mye som var ukjent og som gjør at man føler seg liten og dum, men jeg følte meg rimelig sikker på at jeg ville mestre det som foregikk i studentkoret.

Her er NHDs svar (kopiert fra en tråd fra i fjor) på hvorfor organiserte aktiviteter kan være bedre enn uorganiserte:

Sannsynligvis fordi en da lærer at det er noe som skjer til faste tider (ikke bare når en selv har lyst), som har regler og forventninger og hvor en må forholde seg til et samarbeid med andre i gruppen.

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen skrev dette her på forumet forrige dagen. Hvorfor er organiserte fritidsaktiviteter bedre enn uorganiserte?

Anonymkode: 9a20b...447

Det er veldig sunt å ha noe som er regelmessighet i. Noen ganger trenger en å bli dradd litt i. Det er ikke alltid jeg har driven i meg til å holde på med selvvalgt hobby, men når jeg har forpliktet meg på noe, som koret jeg går i, er jeg pent nødt å stille opp, og det tror jeg bare er sunt for meg. Det er da jeg trenger det mest, når jeg egentlig har lyst til å sluntre unna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...