Gå til innhold

Serumkonsentrasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe med at man ikke skal ta medisiner døgnet før man skal ta serumkonsentrasjon?

Hvor lang tid må det i tilfellet gå mellom inntak av medisiner og blodprøve?

Det gjelder: Lamictal, Zyprexa og Risperdal.

Fortsetter under...

Skrevet

Om du er usikker, synes jeg du skal ta en telefon til legekontoret og høre. Jeg tror det vanlige er å ta medisinene som normalt kvelden før og noter deg klokkeslettet for når du tar medisinene, men samme morgen som blodprøven skal tas, lar du være å både ta medisiner og spise. Lykke til! :)

Skrevet

Lithionit skal man ta blodprøve 12 timer etter siste inntak, vet ikke med andre medisiner.

Skrevet
1 time siden, bibben skrev:

Er det noe med at man ikke skal ta medisiner døgnet før man skal ta serumkonsentrasjon?

Hvor lang tid må det i tilfellet gå mellom inntak av medisiner og blodprøve?

Det gjelder: Lamictal, Zyprexa og Risperdal.

Vanligvis skal man ikke ta morgendose den dagen man skal ta blodprøven. Kveldsdosen skal tas som vanlig,- men det er svært viktig at du oppgir nøyaktig klokkeslett for når du tok siste dose. 

Skrevet

Froskens svar er (som vanlig godt), men jeg kan skjerpe det litt inn. En bør tilstrebe å ta kveldsdosen mest mulig nøyaktig 12 timer før en skal ta prøven. Uansett skal en notere seg når en tok kveldsdosen og få prøvetaker til å skrive det på rekvisisjonen.

En skal aldri ta morgendosen før prøven, men utsette inntak til etter at prøven er tatt.

Anonymkode: 4ea92...6db

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...