Gå til innhold

Sivilombudsmannen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet om jeg kan klage en avgjørelse fra fylkesmannen til sivilombudsmannen, eller om jeg må gå til domstolene.  Om jeg så må gå til den europeiske menneskerettighetsdomstolen så gjør jeg det, men synes det hadde vært fint å klage først til sivilombudsmannen.

Anonymkode: c73a5...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om jeg kan klage en avgjørelse fra fylkesmannen til sivilombudsmannen, eller om jeg må gå til domstolene.  Om jeg så må gå til den europeiske menneskerettighetsdomstolen så gjør jeg det, men synes det hadde vært fint å klage først til sivilombudsmannen.

Anonymkode: c73a5...df5

https://www.sivilombudsmannen.no/klage/for-du-klager/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror sivilombudsmann og så domstolene. Men jeg tror det er så mange formkrav til brev og bevisførsel at man bare trenger advokathjelp.

Jeg forhørte meg hos en advokat og han skulle ha fremten tusen kroner bare for å sette seg inni saken så langt. Da kan man tenke seg videre og det er så få av menigmann i gata som faktisk får medhold til slutt og etter kanskje ha brukt mye ressurser og måttet kanskje forsømme andre familiemedlemmer. 

Man glemmer lett  at  rettsvern og at tingene koster også for "menigmann i gata".

Anonymkode: ee7a4...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror sivilombudsmann og så domstolene. Men jeg tror det er så mange formkrav til brev og bevisførsel at man bare trenger advokathjelp.

Jeg forhørte meg hos en advokat og han skulle ha fremten tusen kroner bare for å sette seg inni saken så langt. Da kan man tenke seg videre og det er så få av menigmann i gata som faktisk får medhold til slutt og etter kanskje ha brukt mye ressurser og måttet kanskje forsømme andre familiemedlemmer. 

Man glemmer lett  at  rettsvern og at tingene koster også for "menigmann i gata".

Anonymkode: ee7a4...180

Man trenger ikke benytte advokat for å fremme en sak for sivilombudsmannen. De har laget et skjema og beskriver nøye hva man må gjøre på sin nettside. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...