Gå til innhold

Angst dagen etter jeg har drukket koffein!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette tilfeldig, eller er det noe i det? Jeg har alltid mer angst dagen etter jeg drikker noe med koffein i, for det meste Pepsi Max. Jeg har hørt at koffein kan fremkalle angst, men er ikke det mer rett etter at man har drukket koffein? Noen som opplever det samme? Er vel rart at angsten kommer dagen etter :/

Takker for tilbakemelding :-)

Fortsetter under...

Gjest Kanuttius
Skrevet

Kaffesjokk er ganske likt på angst. Indre skjelvinger og stressa følelse. Det skjedde meg en gang. Kom hjem sent og var helt propell og angstfull, sove var umulig så jeg malte stua i stede den natta.

yellow ledbetter
Skrevet
11 timer siden, BamseLiten skrev:

Kaffesjokk er ganske likt på angst. Indre skjelvinger og stressa følelse. Det skjedde meg en gang. Kom hjem sent og var helt propell og angstfull, sove var umulig så jeg malte stua i stede den natta.

Nøyaktig det jeg skulle si. Jeg har hatt koffeinoverdose mange ganger, og det er i grunnen klin likt angst. Skjelving og kaldsvetting og hele pakka. Første gangen var det kjempekleint. Jeg var veldig ung og var på jobb da jeg fikk hodepine fra helvete og vel så det. Vi hadde medisinskap med reseptfrie hodepinetabletter (og plaster og lignende), så jeg tok et par piller fra den første boksen jeg fant. Så var det matpause, og knallsterk kantinekaffe. Hodepinen hang i, så jeg tok like godt to piller til. Og pang, liksom. Jeg satt der og svetta og skalv som et aspeløv og prøvde å jobbe så godt jeg kunne. Og da dukka selvsagt sjefen opp, med en hale med viktige folk på slep, som skulle se på akkurat det jeg jobba med. Jeg prøvde jo å holde maska, men etterpå spurte sjefen hvorfor jeg hadde vært så nervøs. Høhø. Jeg sa jo ikke at jeg hadde tatt fire piller uten å sjekke hva som var dosen, og da jeg leste på boksen seinere så jeg at det var hodepinetabletter med koffein. Jotakk. :P

motorPrøysen
Skrevet

Jeg tror jeg ville lett etter andre forklaringer først. Er det f.eks. et fellestrekk mellom de dagene du drikker koffein?

Skrevet
18 timer siden, lokeren skrev:

Er dette tilfeldig, eller er det noe i det? Jeg har alltid mer angst dagen etter jeg drikker noe med koffein i, for det meste Pepsi Max. Jeg har hørt at koffein kan fremkalle angst, men er ikke det mer rett etter at man har drukket koffein? Noen som opplever det samme? Er vel rart at angsten kommer dagen etter :/

Takker for tilbakemelding :-)

Vel, psykiateren sa jeg måtte ikke drikke så mye pepsi max da jeg fikk mer angst av det, stemmer ikke det for meg. 

Skrevet

Min erfaring er at det kan gå  begge veier. Det samme med nikotin. Koffein kan nok gi angst, og forsterke angst. Men det trenger ikke alltid gjøre det. Om angsten henger sammen med depresjon, kan rimelige mengder koffein faktisk redusere "psykisk angst", selv om det kan gi/øke fysiske angstsymptomer

Anonymkode: 9805e...449

Annonse

Skrevet

Det er i såfall ikke pga koffeinen i Pepsi max, fordi koffeinen virker ikke i så mange timer. Du ville kjent det mye før. Men Pepsi max er full av drittstoffer, så hvis du drikker mye av det som 1,5 liter på en kveld kan du fint føle deg dritt i kroppen dagen etter også. Men det er som sagt neppe pga koffeinen i den.

Anonymkode: efcb1...c00

yellow ledbetter
Skrevet

Det er ikke _så_ mye koffein i Pepsi Max. Jeg bælmer lett et par liter om dagen uten å merke noe. Men svart kaffe får jeg skjelven av etter to kopper, hvis jeg ikke har mat i magen. Jeg drikker bare en kopp eller to om morgenen, med melk i, og samtidig med mat. Jeg er jo nikontinjunkie også, men har aldri merket sånt av det, med mindre det har vært i kombiansjon med svar kaffe på tom mage. 

Skrevet
20 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Det er ikke _så_ mye koffein i Pepsi Max. Jeg bælmer lett et par liter om dagen uten å merke noe. Men svart kaffe får jeg skjelven av etter to kopper, hvis jeg ikke har mat i magen. Jeg drikker bare en kopp eller to om morgenen, med melk i, og samtidig med mat. Jeg er jo nikontinjunkie også, men har aldri merket sånt av det, med mindre det har vært i kombiansjon med svar kaffe på tom mage. 

Jeg får skikkelig abstinens hver gang🤨 jeg slutter med Cola Zero. Ekstrem hodepine. Den kan også gi meg hjertebank, noe som kanskje kan oppleves som angst. 

yellow ledbetter
Skrevet
1 minutt siden, cilie skrev:

Jeg får skikkelig abstinens hver gang🤨 jeg slutter med Cola Zero. Ekstrem hodepine. Den kan også gi meg hjertebank, noe som kanskje kan oppleves som angst. 

Det er nok koffeinabstinens. Jeg vet mange som har det sånn når det gjelder kaffe, så du er nok mer følsom for koffein enn jeg er. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...