Gå til innhold

Pakkekalender hysteri!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Xtra skrev:

Jeg lagde pakkekalendere tidligere til mine to. Kjøpte gjerne identiske gaver, så ikke mye mer jobb med to enn én. Noen år var kalenderne til stor hjelp på morgenene - de vanligvis trege barna var oppe og påkledd i en fart når de først fikk åpne etter dét.

 

Men veien var kort da de etterhvert heller ville ha Flax-kalender.

Jeg turde aldri i innføre flax- kalender. Unngikk ikke-obligatoriske situasjoner som kunne utløse misunnelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

72 små pakker er klare. Mor er svett og blakk, far er lei, og de tre barna kunne egentlig tenkt seg en helt vanlig sjokoladekalender fra butikken

Vi bruker over 1 milliard kroner på julekalendere i år - en vanvittig sum!

Noen mener vi bør slutte med galskapen, andre synes ikke det blir jul uten.

Hva er galt med en potet med fyrstikker?

Anonymkode: 48a9b...7bf

I år har jeg gitt gavekalender til min mor (som sa hun aldri hadde hatt adventskalender noen gang tidligere) og til en niese på over 20 år, som blir veldig glad for gavekalender. Broren hennes ville heller ha penger; han synes studielånet blir knapt før jul;-)

Noen år lager jeg kalender til en eller flere, andre år gjør jeg det ikke. Til meg selv har jeg laget konsert-kalender: 10 julekonserter de siste 6 ukene før jul:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, morsan skrev:

Jeg har også undret meg litt over at ingen med flere barn ser ut til å ha innført regelen om «hver sin dag». Man kan jo få pusteproblemer av å måtte tenke ut 48 eller 72 gaver! :D Særlig ettersom dette ser ut til å være et yndet klagemål hos enkelte. 

Enig. Noen fordeler skal det være ved å ha 24 dager som nedtelling - det er bare de som har fem barn, som sliter litt med antallet i Norge og andre land der den 24. er sluttdatoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Xtra skrev:

Jeg lagde pakkekalendere tidligere til mine to. Kjøpte gjerne identiske gaver, så ikke mye mer jobb med to enn én. Noen år var kalenderne til stor hjelp på morgenene - de vanligvis trege barna var oppe og påkledd i en fart når de først fikk åpne etter dét.

 

Men veien var kort da de etterhvert heller ville ha Flax-kalender.

Ja, det var en utrolig deilig sidefølge noen år at det å komme seg opp om morgenen gikk så mye lettere! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine unger hadde pakkekalender i noen år, men da de ble så store at det ble håpløst å finne noe (spesielt til guttungen) som ikke kostet skjorta så fikk de velge seg en kalender i butikken i stedet. Så i en del år nå har vi hatt Smarties-kalendere. :) I år fikk de en liten Flax-kalender hver i tillegg.

Kjæresten og jeg deler, tradisjonen tro, en stor Flax-kalender. :wub: I tillegg har jeg en kalender jentungen laget til meg til julen 2014 - den er et stort juletre laget av en treplate med 24 små kroker i, på de fire nederste henger det 4 små poser (hun supplerer etterhvert som disse tas ned) med tall og oppi dem ligger det hver dag en liten julepynt til å henge på treet og en liten sjokolade. :wub: Koooooselig!!! Vi fleiper med at da jeg sluttet med å gi dem pakkekalendere så begynte hun å gi meg det istedet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...