AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Er det noen som har kunnskap om nærsynthet? Kan man bli blind av det, eller vil det stoppe en plass? Jeg har ingen anelse, og synes det er skremmende hvor lite informasjon man får om det når man er så svaksynt som jeg er. Heldigvis så ser jeg bra med linser. Men uten så er jeg ikke langt ifra blind. Ser kun klart alt som er rett foran øynene mine.. skal ikke mange centimetere til før alt blir uklart. Jeg er ekstremt nærsynt. Og synet har bare gått nedover og nedover. Blitt dårligere og dårligere. Nå nærmer det seg minus 9. Jeg forstår det slik at det er ingenting å gjøre med det. Laser får jeg ikke ta pga minusgraden går nedover. Det å være ekstremt nærsynt koster også. Jeg bruker vannvittig mye penger i måneden på det. Staten dekker ingenting. Synes det er veldig trist, fordi jeg forstår det slik.. utifra hva jeg har hørt og det er at hørselshemmede får dekket utgifter i forbindelse med det, mens synshemmede får ingen dekning. Anonymkode: 40d4f...52c 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.