Gå til innhold

Livet er for vanskelig for meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg skal skrive det. Forstår at ikke alt bør skrives her.

Men jeg takler ikke alt slik som andre gjør. Føler ikke samfunnet er for slike som meg. Jeg er sliten av alt.  

Anonymkode: ed36e...ec2

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvordan jeg skal skrive det. Forstår at ikke alt bør skrives her.

Men jeg takler ikke alt slik som andre gjør. Føler ikke samfunnet er for slike som meg. Jeg er sliten av alt.  

Leit at du strever sånn. Men hvem er "de andre" som takler "alt"? Synes du ikke et er litt rart at du på et forum for psykiatri påstår at andre takler alt, gitt at det på dette forumet nok er ganske mange som synes livet er strevsomt. 

Jeg vet ikke om det kan være til hjelp for deg å skriver her inne om hvordan du har det, men hvis det skal være til hjelp, så tror jeg du må skrive litt mer om hva som plager deg eller hva det er du vil ha tilbakemelding fra andre her inne på. 

Den menneskelige variasjon er enorm og samfunnet har plass til oss alle. En helt annen ting er hva du kan gjøre med at du er så sliten, og da må du vel be om mer hjelp for din behandler eller fastlege?

Skrevet
1 minutt siden, frosken skrev:

Leit at du strever sånn. Men hvem er "de andre" som takler "alt"? Synes du ikke et er litt rart at du på et forum for psykiatri påstår at andre takler alt, gitt at det på dette forumet nok er ganske mange som synes livet er strevsomt. 

Jeg vet ikke om det kan være til hjelp for deg å skriver her inne om hvordan du har det, men hvis det skal være til hjelp, så tror jeg du må skrive litt mer om hva som plager deg eller hva det er du vil ha tilbakemelding fra andre her inne på. 

Den menneskelige variasjon er enorm og samfunnet har plass til oss alle. En helt annen ting er hva du kan gjøre med at du er så sliten, og da må du vel be om mer hjelp for din behandler eller fastlege?

Det er bare jeg som ikke takler livets utfordringer i min krets. De andre gjør det selv om det også for dem kan være vanskelig.

Jeg har bedt om hjelp. Men det er ikke så mye de kan hjelpe med.

samfunnet har ikke plass til alle. Det er bare fine ord.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er bare jeg som ikke takler livets utfordringer i min krets. De andre gjør det selv om det også for dem kan være vanskelig.

Jeg har bedt om hjelp. Men det er ikke så mye de kan hjelpe med.

samfunnet har ikke plass til alle. Det er bare fine ord.

På hvilken måte har ikke samfunnet plass til deg?

Skrevet
8 minutter siden, frosken skrev:

På hvilken måte har ikke samfunnet plass til deg?

Alt er en kamp. Og arbeidslivet er ustabilt.  For meg som trenger ro og stabilitet for å fungere så ender det bare opp med at jeg går på smell etter smell.  Jeg orker det ikke lenger.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt er en kamp. Og arbeidslivet er ustabilt.  For meg som trenger ro og stabilitet for å fungere så ender det bare opp med at jeg går på smell etter smell.  Jeg orker det ikke lenger.

Hva med å legge deg inn?

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Har det nøyaktig på samme måten. Stjernestøv skriver at du kan legge deg inn, men er det virkelig så "enkelt"? DPS døgnpost er jo bare brannslukking, og skal man ha skikkelig behandlingsopplegg må man vente i mndvis.

Føler med deg, og skriv gjerne en PM om du har lyst.

Skrevet
16 timer siden, stjernestøv skrev:

Hva med å legge deg inn?

Det ville nok ikke løst noe på sikt.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ville nok ikke løst noe på sikt.

Nei men hvis ting er uholdbart akkurat nå. 

Skrevet

Jeg føler også at jeg finner tid og krefter til så lite og at ting blir vanskeligere og vanskeligere. I min aldersgruppe (62)er  det mere regel enn unntak kan man av og få inntrykk av.

I vår tid er det veldig bekymringsfullt synes jeg at så mange unge melder om slitenhet og vanskelig å finne tid og krefter til alt.  Jeg får inntrykk at dette rammer så mange i dag mot da jeg var ung var vi veldig få og ble ofte bare tolket som sinna og problemer med følelser. 

Gjennom fastlege kan du kanskje få samtaler hos psykolog og kanskje hjelp til veien videre. Viktig å huske at alt er i endring hele tiden i dag.

Man trenger noen ganger hjelp med hva som er tungt og trist. 😊

Anonymkode: 40843...843

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler også at jeg finner tid og krefter til så lite og at ting blir vanskeligere og vanskeligere. I min aldersgruppe (62)er  det mere regel enn unntak kan man av og få inntrykk av.

I vår tid er det veldig bekymringsfullt synes jeg at så mange unge melder om slitenhet og vanskelig å finne tid og krefter til alt.  Jeg får inntrykk at dette rammer så mange i dag mot da jeg var ung var vi veldig få og ble ofte bare tolket som sinna og problemer med følelser. 

Gjennom fastlege kan du kanskje få samtaler hos psykolog og kanskje hjelp til veien videre. Viktig å huske at alt er i endring hele tiden i dag.

Jeg tror alt for mange unge bruker alt for mye tid online på nettet i våre dager og således tappes helt for krefter på meningsløst tull.

Anonymkode: 6b70d...1d9

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er heller ikke ung lenger. Har gått lenge i behandling. 

Det sies at motgang gjør en sterk. Men det er ikke min erfaring. Det har tappet meg. Gjort meg mer sårbar. Og det skal lite til for å gjøre meg sykere. Det har vært veldig mye nå på flere områder over lengre tid. 

Jeg vet det er som du sier at alt er i endring hele tiden. Men er alt av det bedre, og hvilke konsekvenser har det?

Jeg forstår godt at mange unge går på en smell i dagens samfunn. 

Skrevet

Jeg har ofte følt at både jeg og omgivelsene mine lurte på hvorfor jeg levde. Ettersom jeg er blitt eldre synes jeg at jeg forstår mer av hvorfor jeg lever. Alt kan skje i livet og man vet aldri. Etterhvert forstår man mere.

Skrevet

Du er ikke alene om å være sliten av livet. Heldigvis tar det slutt en gang, vi må bare holde ut og gjøre det beste utav dagene. 

Anonymkode: e2f2e...c2f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...