Gå til innhold

Paranoid kjæreste

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Jeg har en utfordring med han jeg er sammen med... Han har trodd en stund nå at jeg har truffet en annen bak ryggen hans. Han synes han har gode grunner for å tro det og mener han kan mellom annet høre det på stemmen min og se det på kroppsspråk og hvorvidt jeg har blikkontakt eller ikke. Han bygger teorier som passer rundt tankene han har.

For ikke så lenge siden sa han til meg at han visste hvem det var. Han er helt opphengt i "han", og er så klart forvirra og såra. Han som han beskylder meg for å være med, er en bekjent av han. Jeg kjenner han ikke, har heller aldri møtt han.

Dette er utrolig slitsomt for meg, og utrolig vondt for han. Jeg er glad i han, og holder ut fordi jeg har tror at det kan bli bra mellom oss når han blir frisk. Spørsmålet mitt er vel; hvordan kan jeg hjelpe han? Hva skal til for at han skjønner at han trenger hjelp? 

Endret av sunny16

Fortsetter under...

Skrevet
11 timer siden, sunny16 skrev:

Hei. Jeg har en utfordring med han jeg er sammen med... Han har trodd en stund nå at jeg har truffet en annen bak ryggen hans. Han synes han har gode grunner for å tro det og mener han kan mellom annet høre det på stemmen min og se det på kroppsspråk og hvorvidt jeg har blikkontakt eller ikke. Han bygger teorier som passer rundt tankene han har.

For ikke så lenge siden sa han til meg at han visste hvem det var. Han er helt opphengt i "han", og er så klart forvirra og såra. Han som han beskylder meg for å være med, er en bekjent av han. Jeg kjenner han ikke, har heller aldri møtt han.

Dette er utrolig slitsomt for meg, og utrolig vondt for han. Jeg er glad i han, og holder ut fordi jeg har tror at det kan bli bra mellom oss når han blir frisk. Spørsmålet mitt er vel; hvordan kan jeg hjelpe han? Hva skal til for at han skjønner at han trenger hjelp? 

Han trenger medisiner. Fortell ham at du er glad i ham men at du ikke klarer å leve slik som dette. Vær direkte og tydelig med ham om at du opplever han ikke har det bra når han har det slik, og at du også opplever denne paranoiaen som fryktelig slitsomt. Han blir dessverre ikke bedre av at du "holder ut", det ender med at du sliter deg selv ut. Vær litt tøffere og sett ned foten i et håp om at både han, og dere sammen som par, skal få det ganske mye bedre enn dette.

Gjest Kanuttius
Skrevet

Hvis ikke tankene stopper når han snakker åpent om det trenger han mere hjelp enn du kan gi. Få han til lege.

Skrevet

Det er kun medisiner som kan holde dette nede, og medisiner vil være nødvendig hele tiden.

Vil du ha et slikt liv?

Anonymkode: da904...de2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...