Gå til innhold

Er meningene mine helt på jordet? (avkriminalisering)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Besøkte et konkurrerende forum* og nesten alt jeg skriver blir slettet, selv om jeg sier det jeg mener og ikke troller etc, kun min oppriktige mening basert på logikk og forskning

F.eks i en debatt angående at stortinget har valgt å "avkriminalisere" narkotika mente jeg at de ikke gikk langt nok, jeg mener at lettere rusmidler som er skadelige men ikke så stor risiko knyttet til som alkohol og hasj bør selges på rusmonopolet (noe ala idag bare at isteden for kun alkohol blir utvalget utvidet litt) (og husk når jeg sier hasj her så er det fordi forskningen sier at hasj er mindre skadelig enn alkohol, det er ikke ment som noen forherligelse av hasj, hasj er skadelig jeg er enig, cola er også skadelig, når vi diskuterer hva som bør være kriminelt bør lovverket det være noe konsistent mener jeg angående skadevirkninger

Tyngre stoffer en er avhengig av burde en kunne gå til fastlegen for å "kjøpe", har du vært heroinavhengig i 10 år, hvorfor skal du dra til en smugler for å kjøpe heroin med ukjent styrke og skitne sprøyter og ingen hjelp eller støtte?, nei det burde være bedre om en dro til fastlegen for å "kjøpe dopet" slik at fastlegen kan gi deg dosen du trenger og ikke vil dø av overdose av å ta samtidig som han henviser deg til avrusningsklinikk som kan hjelpe deg videre og gir deg en god samtale.

Er jeg helt på jordet, har jeg blitt ko-ko ? Altså greit at enkelte ikke er enig men er dette så forkastelig at meningen bør slettes slik at andre ikke kan bli negativt påvirket av min mening ?

Kjør debatt, om debatter

Anonymkode: 64cbe...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hasj bør ikke kunne kjøpes over disk. Tror mange som aldri ville prøvd hasj i utgangspunktet da ville begynt å bruke det. Det ville kanskje blitt en trend som igjen kan føre til misbruk av tyngre stoff. Selv om det er mindre skadelig enn alkohol så er det mye lettere å bruke enn alkohol. Enklere å ta seg noen trekk av en joint enn å drikke en flaske øl. Vi kan feks se alle kvinner som nå bruker snus. Før var dette nesten bare en ting menn brukte.men nå er dette blitt en trend for kvinner. Nå er ikke snus så veldig farlig,har de visstnok funnet ut,men man ser hvor fort det er blitt en trend. Jeg syns hasj kun skal være til medisinsk bruk.

Anonymkode: 3b034...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke hasj er så veldig bra for folk som sliter psykisk. Panikkanfall og slikt er bivirkninger. Jeg tror det er for mye halleluja stemning når det gjelder hasj. Om hvor ufarlig det er og slike ting. Jeg ble helt tulling når jeg prøvde marijuana en eneste gang. På psykiatrisk var det mange som hadde røykt mye hasj, da jeg var innlagt der. Problemet er att det er ett sløvende middel, og ett psykoaktivt stoff. Det er heller ikke sunt for andre deler av kroppen å røyke det. En joint er som en 20 pakning med marlboroug.

Anonymkode: d5aa2...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på det er meningene dine som er problemet, men heller én eller annen litt dum eller overivrig moderator eller to. Du er liberal: ja, men ikke spesielt ekstrem i meningene dine på noen måte. 

Anonymkode: a4616...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da tror jeg jeg forstår ting litt bedre, vi får fortsette the "war on drugs" da, så blir det sikkert orden på sakene, historien og forskningen tilsier ihvertfall at det er en veldig effektiv strategi. Takk for meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok da tror jeg jeg forstår ting litt bedre, vi får fortsette the "war on drugs" da, så blir det sikkert orden på sakene, historien og forskningen tilsier ihvertfall at det er en veldig effektiv strategi. Takk for meg :) 

Ja, forbudet mot alkohol fungerte særdeles godt i sin tid.

Så sånn var nok det.

Anonymkode: dae55...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det på Kvinneguiden dette?

Og narkopolitikken er helt feilslått, noe bør gjøres. Hvem vet hva.

Ja var på godeste kg,  "forherligelse av narkotika" eller noe slik var "begrunnelsen".

Vi har vel vært i verdenstoppen i overdosedødsfall, men KG adminsa synes vel det er greit, hvem bryr seg om rusmisbrukere dør, sålenge vi stempler dem som kriminelle kjeltringer, lizzom. Må ikke ha noe forherligelse la dem heller dø, lizzom. Men men.

Samme kan det være, jeg bruker ingen rusmidler uansett så spiller liten rolle for min del men at alle snille folk vil ha et slik system som er så ondt er jo noe ironisk, men whatever jeg gir opp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja var på godeste kg,  "forherligelse av narkotika" eller noe slik var "begrunnelsen".

Vi har vel vært i verdenstoppen i overdosedødsfall, men KG adminsa synes vel det er greit, hvem bryr seg om rusmisbrukere dør, sålenge vi stempler dem som kriminelle kjeltringer, lizzom. Må ikke ha noe forherligelse la dem heller dø, lizzom. Men men.

Samme kan det være, jeg bruker ingen rusmidler uansett så spiller liten rolle for min del men at alle snille folk vil ha et slik system som er så ondt er jo noe ironisk, men whatever jeg gir opp :) 

Moderator på KG er bare håpløs.

2134r2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal finne andre forum å diskutere tingene dine på. Er vel ikke bare dette du diskuterer på Kg. Sikkert mange ulike grupper på Facebook du kan joine,der du slipper moderatorer som alltid slår deg av.

Anonymkode: 3b034...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...