Gå til innhold

Utredning privat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ventet lenge på hjelp i det offentlige, men føler at jeg mister verdifull tid og at helsa går nedover mens jeg venter. Jeg føler lettelse når jeg tenker at kanskje jeg bare burde investere i privat utredning, men også tvil, både pga av prisen så klart, men også fordi jeg er usikker på "linja" som jeg har litt inntrykk av at noen private aktører har lagt seg på. Med det mener jeg at det kan virke som om de kanskje er litt for rause med diagnoser og medisiner - at de er litt "amerikanske", så og si...  Med dette er bare et ukvalifisert inntrykk, altså, jeg vil gjerne høre hva andre tenker og hva slags erfaringer dere har? Kan noen anbefale en privat praksis i Oslo? Jeg har en bipolar 2 diagnose fra før (ble ikke ansett som alvorlig nok til medisiner eller oppfølging på sikt), men sliter også med trekk som kan samsvare med ahdh uoppmerksom type eller noen mindre utviklingsfortyrrelser. Moren min led av alvorlig schizofreni, samt flere eksentriske folk på farssiden, så ser ikke bort fra at jeg har arvet litt av hvert... Håpet er altså å komme til bunns i disse tingene hos en og samme instans :-) Blir veldig glad for innspill! 

Fortsetter under...

Skrevet

Thor Kvakkestad. Dyrt, men her får du kvalitet og ikke kvantitet så totalprisen blir ikke dyrere.

Han har vært innom forumet og svart noen ganger. 

Anonymkode: 1f25f...ff5

Skrevet
18 minutter siden, Twin P. skrev:

Jeg har ventet lenge på hjelp i det offentlige, men føler at jeg mister verdifull tid og at helsa går nedover mens jeg venter. Jeg føler lettelse når jeg tenker at kanskje jeg bare burde investere i privat utredning, men også tvil, både pga av prisen så klart, men også fordi jeg er usikker på "linja" som jeg har litt inntrykk av at noen private aktører har lagt seg på. Med det mener jeg at det kan virke som om de kanskje er litt for rause med diagnoser og medisiner - at de er litt "amerikanske", så og si...  Med dette er bare et ukvalifisert inntrykk, altså, jeg vil gjerne høre hva andre tenker og hva slags erfaringer dere har? Kan noen anbefale en privat praksis i Oslo? Jeg har en bipolar 2 diagnose fra før (ble ikke ansett som alvorlig nok til medisiner eller oppfølging på sikt), men sliter også med trekk som kan samsvare med ahdh uoppmerksom type eller noen mindre utviklingsfortyrrelser. Moren min led av alvorlig schizofreni, samt flere eksentriske folk på farssiden, så ser ikke bort fra at jeg har arvet litt av hvert... Håpet er altså å komme til bunns i disse tingene hos en og samme instans :-) Blir veldig glad for innspill! 

Ok løsning å gå privat men sjekk først hvem som har avtale.

http://avtalespesialister.helse-sorost.no/spesialister1.asp

Skrevet

Ok, da skal jeg lese litt om Thor Kvakkestad. Tusen takk for tips!

XbellaX: takk for innspill! Ja, det hadde vært veldig fint å gå til en med avtale - men får vel litt av det samme problemet med ventetid, og lurer på om en "vanlig" psykiater kan utrede for sammensatte nevrologiske/psykologiske lidelser? Det kan han/hun kanskje. Kjenner du/noen andre i så fall til noen som kan anbefales?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...