Gå til innhold

unormal utflod?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! jeg er redd noe er unormalt i underlivet. jeg kjenner utfloden renne, noe jeg har hørt andre ikke pleier å kjenne. utfloden har også en tendens til å lukte en blanding av søtt og surt. jeg føler også den luktet gjennom buksen. fargen varierer fra hvit, til gul, til gjennomsiktig. jeg sliter med å ha sex fordi jeg er redd partner synes det lukter rart nedentil (søtt og surt). 

Anonymkode: 1a605...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 18 år. gikk på P-piller en lang periode, men slutten pga at de gjorde meg kvalm. jeg har vanlig menstruasjon 

Anonymkode: 1a605...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Utflod er vanlig hos kvinner uten at noe er galt. I skjeden finnes melkesyrebakterier, og det gir en syrlig lukt. pH er lav. Det er helt normalt.

Ved tilstanden Bakteriell vaginose (BV) er det rikelig utflod som er grålig med fiskelukt. Det skyldes unormal sammensetting av bakterier i skjeden, og pH blir høy.

Din fastlege kan vurdere om det foreligger BV med måling av pH og mikroskopi (diagnosen stilles ikke ved dyrkning for spesielle bakterier).

Det du beskriver er ikke tegn på at du er smittet fra partner, men en klamydiatest bør også tas.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...