Gå til innhold

Et behandlingsted man kan ha med katt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det fins? For depresjon og angst

Jeg har ikke lyst til å gi bort katten min og jeg klarer ikke mer av livet uten hjelp

Anonymkode: f0c2f...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke lyst til å gi bort katten min og jeg klarer ikke mer av livet uten hjelp

Tviler på at det er lov til å ha med katt på et behandlingssted, da det er mange som er allergiske for katt.

Kan du ikke få noen til å passe den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, emilie321 skrev:

Tviler på at det er lov til å ha med katt på et behandlingssted, da det er mange som er allergiske for katt.

Kan du ikke få noen til å passe den?

Så dumt😦 føler jeg er død uansett hva jeg gjør. Legger jeg ikke inn dør jeg. Og gir jeg bort katten, legger meg inn og blir frisk så dør jeg også fordi jeg vil ikke leve uten katten min 😦

Jeg har foreldrene mine, men er det ikke dårlig gjort av meg å spørre dem? At jeg på en måte "tvinger" dem til å bli kattepassere (for de vil jo antagelig, uansett om de ønsker å passe katten eller ikke, føle at de må det)? 😦

Jeg tenker på innleggelse isåfall 2-3 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de støtter deg og du er åpen om behandlingen vil de garantert hjelpe til, om ikke for katten så får din skyld. Jeg ville spurt forsiktig hvis du føler du kan snakke med de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så dumt😦 føler jeg er død uansett hva jeg gjør. Legger jeg ikke inn dør jeg. Og gir jeg bort katten, legger meg inn og blir frisk så dør jeg også fordi jeg vil ikke leve uten katten min 😦

Jeg har foreldrene mine, men er det ikke dårlig gjort av meg å spørre dem? At jeg på en måte "tvinger" dem til å bli kattepassere (for de vil jo antagelig, uansett om de ønsker å passe katten eller ikke, føle at de må det)? 😦

2-3 uker er da ingenting og ikke dårlig gjort å spørre om.

Anonymkode: 6f8ba...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke dårlig gjort å spørre foreldrene sine om noe sånt. 

2-3 uker er ikke lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har foreldrene mine, men er det ikke dårlig gjort av meg å spørre dem?

Hvorfor skulle det være det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du skal spørre foreldrene dine. Om de er tittelen verdig, stiller de opp for deg. De ønsker et levende barn. Alle kan bli syke og trenger sykehusinnleggelse i noen uker i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om ikke du finner noen som kan passe katten finnes katte/dyre -"pensjonat" overalt hvor du betaler for de antall dagene du ønsker.

Anonymkode: f6596...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om ikke du finner noen som kan passe katten finnes katte/dyre -"pensjonat" overalt hvor du betaler for de antall dagene du ønsker.

Anonymkode: f6596...cb7

Det er ganske dyrt å ha en katt på pensjonat over så lang tid, fra 3000,- og oppover. Men om man ikke har råd så kan man jo spørre NAV om tilskudd til å dekke dette når man er i behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

`Blir man lagt inn for angst og depresjonsbehandling?

Anonymkode: 1ad10...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Cammomille skrev:

Hvis de støtter deg og du er åpen om behandlingen vil de garantert hjelpe til, om ikke for katten så får din skyld. Jeg ville spurt forsiktig hvis du føler du kan snakke med de. 

6 timer siden, emilie321 skrev:

Det er ikke dårlig gjort å spørre foreldrene sine om noe sånt. 

2-3 uker er ikke lang tid.

2 timer siden, Eva Sofie skrev:

Jeg synes du skal spørre foreldrene dine. Om de er tittelen verdig, stiller de opp for deg. De ønsker et levende barn. Alle kan bli syke og trenger sykehusinnleggelse i noen uker i blant.

Ok takk for svar, jeg vet ikke om jeg vil bli innlagt er så ambivalent men nå vet jeg ihvertfall at det går ann å spørre om de kan passe katten☺ 

Å ha katten på kattepensjonat i et 1×2 m lite rom med kun 1 besøk daglig for bytte av dokasse og mat, vann. Tviler på at de pleier å kose med alle de kattene de har der heller. Skulle jeg latt katten min være på et sånt sted i 2-3 uker mens jeg var på sykehus så ville jeg ikke klart å tenkt på noe annet et katten min og hvor fælt han har det, og jeg ville dermed neppe fått noe særlig utbytte av behandlingen.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja er det ikke gjerne derfor folk blir innlagt? Kanskje ikke for "kun" depresjon, men når man tenker å ta selvmord mener jeg. Eller er psykiatriske sykehus kun for akutte kroser og ikke behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de andre. Spør foreldrene dine pent om de ikke kan passe på pus for deg. Jeg har katt selv og er veldig, veldig glad i ham. Ikke tal om om jeg hadde kvittet meg med ham for et behandlingsopplegg!

Forøvrig ønsker jeg deg en god tid fremover. Jeg vet det kan være vanskelig å se lys i tunnelen når alt er svart, men håp er det.

Riktig god tredje søndag i advent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man blir ikke lagt inn, men man kan be om hjelp og få hjelp også med innleggelse. Var selv innlagt med angstproblematikk i 4 1/2 mind. 

Anonymkode: 6f8ba...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...