Gå til innhold

Noen som har gått til psykolog før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man fortelle en psykolog om lovbrudd man har begått dersom en tenker mye på dette? 

Anonymkode: 92f24...aa2

Skrevet

Det kommer litt an på hvilken type lovbrudd det er snakk om, samt psykologens egen oppfatning av hva som er alvorlig. En psykolog vil typisk ikke bryte taushetsplikten om du har kjørt for fort, bruker rusmidler, kjøper sex, nasker i butikken osv, men er det snakk om drap, barnemishandling, voldtekt, mordbrann og andre typer grove lovbrudd stiller saken seg i et annet lys.

Anonymkode: 0ad4d...ab6

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man fortelle en psykolog om lovbrudd man har begått dersom en tenker mye på dette? 

Ja, det kan man absolutt. Det kan til og med være riktig så nyttig å driste seg til å gjøre det.

Skrevet

Jeg tenkte egentlig ikke på dette med meldeplikten, men heller om det var teit å snakke med en psykolog om tidligere lovbrudd når det er sånn at pasienten tenker mye på dette.

Ønsker gjerne høre om noen andre har fortalt om noe sånt til sin psykolog?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte egentlig ikke på dette med meldeplikten, men heller om det var teit å snakke med en psykolog om tidligere lovbrudd når det er sånn at pasienten tenker mye på dette.

Ønsker gjerne høre om noen andre har fortalt om noe sånt til sin psykolog?

Ja. Har fortalt om et lovbrudd som har preget meg. Det er ikke teit men veldig viktig at du føler deg trygg og stoler på psykologen. Det var godt å si ut ting som jeg hadde holdt for meg selv og skammet meg over. Jeg fikk et veldig behov for å være helt ærlig. Det ble nesten som å « skrifte». Jeg trengte på en måte å lette på samvittigheten. 

Anonymkode: 1df98...0f5

Skrevet

Jeg betrodde min behandler noe en gang som han lovet å ikke skrive i journalen. Det løftet holdt han ikke, selv om det ikke var noen lovbrudd el.l det gjaldt. Man kan ikke stole på noen her i verden er min erfaring. 

Anonymkode: 057de...8f8

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betrodde min behandler noe en gang som han lovet å ikke skrive i journalen. Det løftet holdt han ikke, selv om det ikke var noen lovbrudd el.l det gjaldt. Man kan ikke stole på noen her i verden er min erfaring. 

Anonymkode: 057de...8f8

De har jo sine etiske retningslinjer de skal følge.Han brøt det og er i mine øyne ikke skikket til å være behandler/psykolog. Som behandler kan man ikke love og lyve. Men dessverre,det er mange i psykiatrien som ser på pasienter som annenrangs borgerer og derfor kan gjøre som de selv ønsker. En jævla uting.

Anonymkode: 5675a...dfa

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...