Gå til innhold

Mennesker som kommer og går gjennom livet


påskelilje

Anbefalte innlegg

Noen tanker i natten om året som har gått og om mennesker i livet mitt:

Jeg kjenner mange mennesker. Noen godt og noen overfladisk. Noen forblir i livet mitt og i hjertet mitt lenge - kanskje gjennom hele livet, andre er der bare for en periode. 

I løpet av det siste året har noen få kommet inn i livet mitt, noen har kommet nærmere, og noen har forsvunnet helt. 

En gammel slektning er død, to andre nærmer seg livets slutt... det er rart når flere fra generasjonen over meg dør. Jeg setter så umåtelig pris på de som er igjen av de gamle, særlig mine egne foreldre! Har heldigvis god og hyppig kontakt med dem. En god venninne har valgt å holde avstand til meg. Jeg vet ikke om hun kommer tilbake... En annen venninne har kommet mye nærmere, hun er den jeg er mest glad i utenom familien, og vi har det bare så fint sammen... Noen gode venner er blitt separert dette året, og det kompliserer vennskapet vårt, og nye utfordringer dukker opp. 

Barna er på vei inn i voksenverdenen, og utvider horisontene sine på godt og vondt. Mange gode samtaler er det blitt det siste året, og balansen mellom voksne og barn rokkeres noe, noe som er spennende. Kjærester kommer også inn i bildet for fullt, og det gir jo familien et helt nytt tilskudd, og det er både utfordrende og fint.

Noen perifere bekjente har kommet nærmere, og kan kanskje utvikle seg til vennskap. Andre vennskap har ikke blitt pleid så hyppig og flyter litt utover....

På jobben har det skjedd veldig mye det siste året, og stemning og arbeidsmiljø er blitt markant mer positivt. Flere mennesker er åpnere og våger å vise litt mer av seg selv.

Mannen og jeg har vært veldig bevisste dette året på å bruke tid sammen bare vi to, helst i form av turer. Da vi hadde vår tunge periode for noen år siden, fristet det ikke å være bare oss. Nå er det fint å bruke tid sammen! Jeg er imidlertid fremdeles veldig glad for tid alene, og synes også det er helt fint at han reiser bort noen dager av og til. Å være "alene" med ungdommene er en stor glede.

Jeg setter enormt stor pris på menneskene i livet mitt. Må kanskje bli enda mer bevisst på å vise det til dem i året som kommer!

Andre som er litt filosofiske og melankolske i nattens mulm og mørke...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida

Ja, jeg tenker slike tanker ganske ofte. Da blir jeg trist og prøver skyve de vekk. 

Det har skjedd store endringer i livet mitt de siste årene. 

En hel rekke mennesker er forsvunnet fra livet mitt. 

Min x er ikke i livet mitt lenger. Ikke hans store familie og ikke hans venner som ble våre venner . Et par av dem er  døde av kreft. 

Jeg har flyttet, så alle foreldrene til mine barns venner fra de var barn er ikke der, alle naboene er ikke der. Alle foreldrene jeg ble kjent med gjennom korpset er ikke der. 

Jeg skiftet jobb og mine kollegaer gjennom 13 år er ikke i livet mitt lenger. Kun 2 stk. 

Etter skilsmissen satt jeg igjen med 3 venninner i Oslo som jeg hadde brukt lite tid på fordi alt det andre i livet mitt tok for stor plass. 

Jeg satt igjen og følte meg veldig ensom og lurte på hva jeg hadde i Oslo å gjøre nå ? To av barna hadde flyttet og jeg hadde et hjemmeboende. 

Etter dette har det kommet en ny mann inn i livet mitt, ny liten svigerfamilie, nye kollegaer og nye venner gjennom kjæresten og jeg har tettere kontakt igjen med egne venninner. 

Livet er rart og i stadig endring. Jeg håper ikke det skjer noen flere store omveltninger i livet mitt nå.

Foreldre blir borte etter hvert og barna lever sitt eget liv. Da blir venner veldig viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er filosofisk om det. Har opplevd et dødsfall i senere tid. Det fikk meg til å få ytterligere tanker om dette med mennesker. Hvor lett mennesker kan dømme hveandre for mulige missforståelser osv. Hvordan mennesker kan gå fra å elske til å ikke elske mer. Hvordan mennesker kan gå fra å bry seg til å ikke bry seg mer. Og om de menneskene som en selv så var feil i livet og som man gjorde alt for å beholde selv om man skulle forlatt de... Og så ble man forlatt selv tilslutt. Ser også de menneskene som er der hele tiden. De som aldri går. 

Jeg ser som oftest det beste i alle mennesker og forsøker å bevare dem jeg får inn i livet mitt. Men har lært at noen ganger er det best å ikke være naiv og bare gå. 

Dødsfallet fikk meg til å innse at man må nyte livet og gjøre det beste ut av det. Gjøre det meningsfullt. Mye tanker.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
11 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, jeg tenker slike tanker ganske ofte. Da blir jeg trist og prøver skyve de vekk. 

Det har skjedd store endringer i livet mitt de siste årene. 

En hel rekke mennesker er forsvunnet fra livet mitt. 

Min x er ikke i livet mitt lenger. Ikke hans store familie og ikke hans venner som ble våre venner . Et par av dem er  døde av kreft. 

Jeg har flyttet, så alle foreldrene til mine barns venner fra de var barn er ikke der, alle naboene er ikke der. Alle foreldrene jeg ble kjent med gjennom korpset er ikke der. 

Jeg skiftet jobb og mine kollegaer gjennom 13 år er ikke i livet mitt lenger. Kun 2 stk. 

Etter skilsmissen satt jeg igjen med 3 venninner i Oslo som jeg hadde brukt lite tid på fordi alt det andre i livet mitt tok for stor plass. 

Jeg satt igjen og følte meg veldig ensom og lurte på hva jeg hadde i Oslo å gjøre nå ? To av barna hadde flyttet og jeg hadde et hjemmeboende. 

Etter dette har det kommet en ny mann inn i livet mitt, ny liten svigerfamilie, nye kollegaer og nye venner gjennom kjæresten og jeg har tettere kontakt igjen med egne venninner. 

Livet er rart og i stadig endring. Jeg håper ikke det skjer noen flere store omveltninger i livet mitt nå.

Foreldre blir borte etter hvert og barna lever sitt eget liv. Da blir venner veldig viktig. 

Må legge til at jeg har god kontakt både med foreldre og søsken jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å ta vare på de mennesker som alltid stiller opp. Og som er bra mennesker i livet sitt. Tiden er for knapp her på jord og derfor viktig å være snill og grei hver dag. Man vet aldri når det er for sent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Nicklusheletida skrev:

 

Etter dette har det kommet en ny mann inn i livet mitt, ny liten svigerfamilie, nye kollegaer og nye venner gjennom kjæresten og jeg har tettere kontakt igjen med egne venninner. 

Livet er rart og i stadig endring. Jeg håper ikke det skjer noen flere store omveltninger i livet mitt nå.

Foreldre blir borte etter hvert og barna lever sitt eget liv. Da blir venner veldig viktig. 

Ja, livet er stadig i endring. Gode mennesker rundt en (ikke nødvendigvis geografisk, men mentalt) er gull verd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Mina1 skrev:

Det er viktig å ta vare på de mennesker som alltid stiller opp. Og som er bra mennesker i livet sitt. Tiden er for knapp her på jord og derfor viktig å være snill og grei hver dag. Man vet aldri når det er for sent. 

Sant. En vet aldri når det er for seint. Livet er for dyrebart til at en skal la mennesker som sprer negativitet fylle livet. Når en opplever at mennesker en er knyttet til faller fra, blir det enda viktigere og tydeligere at en må ta vare på de en faktisk har ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, påskelilje skrev:

Sant. En vet aldri når det er for seint. Livet er for dyrebart til at en skal la mennesker som sprer negativitet fylle livet. Når en opplever at mennesker en er knyttet til faller fra, blir det enda viktigere og tydeligere at en må ta vare på de en faktisk har ❤

Det er sant. 

Livet er dyrbart. Derfor veldig viktig å ikke bruke tid / tankene sine på folk som ikke er med på å gjøre livet vårt bra :) . Jeg har hatt lett for å dvele over fortidens menn, og skuffelser, men jeg har kommet frem ti at de er ikke verdt min opmerksomhet. Jeg må leve livet videre, og ta vare på de mennesker som betyr noe i livet mitt, og aldri la feile personer få oppta for mye plass slik som jeg har gjort tidligere. Jeg har mange ganger sett at noen er feile typer personer som overhodet virket til å ikke ha noen langsiktige planer , og jeg gjorde alt for å beholde dem. Aldri igjen!. 

Når noen dør så ser man også at man må ta vare på hver dag man har i livet, og at man vet aldri hvem den neste er. Derfor ta vare på de man er glad i. Si fine ord, gi klemmer, og vise at man bryr seg om dem. Man vet aldri når det er for sent. <3 

Det som gjør meg godt etter det dødsfallet er at jeg alltid skrev på en hyggelig måte til han. Leste på facebook en del av det jeg skrev, og jeg ser at jeg var veldig hyggelig i det jeg skrev til han. 

Det er ikke alle ganger i livet jeg har klart å oppføre meg perfekt eller slik jeg burde gjøre mot folk , men de gangene så har det vært situasjonen og måten jeg selv følte meg behandlet på som dannet grunnlaget for at jeg ikke klarte å oppføre meg perfekt i situasjonen. Men jeg forsøker alltid å prate ut om det og rydde opp i det igjen om det oppstår problemer. Det mener jeg er en god handling av meg. 

I løpet av dette året har jeg lært mye. Mye av dere her inne. Nå sitter jeg igjen med et litt annet tankesett enn jeg hadde tidligere. Jeg har hatt det fint med datefri den siste tiden. Mye mer ro og harmoni. Jeg håper på å finne meg en mann igjen, men vil heller gi meg litt ro for å finne harmonien, selvtilliten og roen i meg selv igjen. Jeg har blitt flinkere å pleie meg selv med nye aktiviteter :) . Det er deilig å endelig kunne fokusere på å ta bedre vare på seg selv. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...