Gå til innhold

Bare løgn fra den psykologen.

Anbefalte innlegg

Gjest Kanuttius
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du er inne på noe svært vesentlig. Nemmelig all politikken som ligger skjult i helsevesenet og kanskje spesielt psykiatrien. Jeg tror også de bevist prioriterer enkelte grupper og der mange bare får behandling kun fordi "de kjenner noen". Syns det er en tendens til at det er to pasientgrupper som prioriteres:

-de som har mindre "alvorlige" problemer som forbigående livskriser: fordi det er stor sjanse for at behandlingsapparatet kan skippe dem gjennom systemet som "suksessfull" behandling/friskmelde dem etterhvert noe som er gunstig for behandlende institusjon økonomisk og politisk.

-de som er så syke at behandlingssystemet bryter loven ved å ikke behandle=de har ikke noe valg.

Der mange som er kronisk psykisk syk eller langvarig syke ender med ingen behandling fordi man velger prioritere dem bort fordi sjansen for at de blir helt frisk er lav noe som ikke gjør seg i statistikken. 

Anonymkode: 39a0f...b5d

Det er nok det inntrykket jeg også sitter med. Enten eller og jeg faller mellom to stoler selv om jeg ikke klarer å stå i jobb eller noe særlig sosialt. Jeg tror imidlertid legen gjør så godt den kan. Skulle forsøke å henvise meg igjen. Får bare håpe det går gjennom hvis ikke er det jo kommunen men de kan ikke endre eller slette diagnoser noe jeg har behov for i min sak. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...