Gå til innhold

Nav narrer folk på aap til å tro de får jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått alt for mange år på aap. Nå har det kommet nye regler som skal gi meg en avklaring innen 2 år. Tidligere virket det som man kunne gå i evigheter på aap hvis man har helseutfordringer. Merker jeg er lei nå. Har ikke tro på at jeg skal få lønnet jobb. Rådgivende lege på nav er ikke i kontakt med virkeligheten når han tror at jeg kan jobbe 100 prosent. Nå har jeg prøvd 2,5 år til uten at det har ført til noe. Tv2 tok temaet opp på nyhetene. Kun 1 av 5 er i jobb etter et halvt år på tiltak på nav, flere blir utnyttet av arbeidsgivere som vil spare penger på navbrukere og ikke gi dem jobb. De som holder tiltak tjener også penger på navbrukere som ikke kommer i jobb. Noen burde reagere.

Anonymkode: 59bbc...5b5

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått alt for mange år på aap. Nå har det kommet nye regler som skal gi meg en avklaring innen 2 år. Tidligere virket det som man kunne gå i evigheter på aap hvis man har helseutfordringer. Merker jeg er lei nå. Har ikke tro på at jeg skal få lønnet jobb. Rådgivende lege på nav er ikke i kontakt med virkeligheten når han tror at jeg kan jobbe 100 prosent. Nå har jeg prøvd 2,5 år til uten at det har ført til noe. Tv2 tok temaet opp på nyhetene. Kun 1 av 5 er i jobb etter et halvt år på tiltak på nav, flere blir utnyttet av arbeidsgivere som vil spare penger på navbrukere og ikke gi dem jobb. De som holder tiltak tjener også penger på navbrukere som ikke kommer i jobb. Noen burde reagere.

Hva mener du bør gjøes? Er rågivende lege kjøpt og betalt? 

Anonymkode: e37ee...0d1

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du bør gjøes? Er rågivende lege kjøpt og betalt? 

Virker sånn. Rådgivende lege kan overprøve fastleger og spesialister.

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker sånn. Rådgivende lege kan overprøve fastleger og spesialister.

Men har du blitt syk av arbeidsutprøvingen, og/eller er problemet at du ikke har fått ordinær fast jobb?

Gjest Maggie55
Skrevet

Man må skaffe seg jobb selv og det blir vanskeligere og vanskeligere. Man tenker sitt om de som har jobb. Hva er det de har som vi andre mangler ? (Av og til tenker jeg at det er spisse albuer.)Jeg tror alltid det har vært slik,men støtteordninger som vi ser i dag det tror jeg er historisk sjeldne ennå.Jeg er enig i at det er veldig synd at så mange kanskje aldri får noen tilknytning til arbeidslivet. Jeg tror ofte at de som " faller utenfor" er mye mer samvittighetsfulle og tar langt fra lett på tingene. Man kan virkelig lure på hva som "tar "verden av i dag. Men det hører de sammensatte og vanskelige analyser til.

Problemet med NAV er at de mangler kontinuitet som overalt ellers. En fordel ved endringer men det kan bli for mye å følge med på for alle.

Skrevet
7 minutter siden, Maggie55 skrev:

Man må skaffe seg jobb selv og det blir vanskeligere og vanskeligere. Man tenker sitt om de som har jobb. Hva er det de har som vi andre mangler ?

De har positivt pågangsmot og et vinnende vesen.

Gjest Maggie55
Skrevet

Man snakker om endringer opp og i mente men særlig mye endringer er der aldri dessverre.😊

Gjest Kanuttius
Skrevet

Det er ikke lett. Jeg prøver og prøver, tar utdannelse og prøver men veggen kommer. Jeg har ikke erfaring med gode pålitelige relasjoner så jeg faller ut og ut. De jobbene jeg kunne klart å stå i er de med veldig godt arbeidsmiljø men de er det få av og de ansetter ikke personer som meg. Desverre. Men siden jeg har utdannelse og har prøvd meg i mange yrker så er jeg ikke syk nok til å ikke jobbe og det vil jeg heller ikke være men jeg er det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...