Gå til innhold

Andre som opplever det samme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt merke til at hver gang jeg er hos psykiateren eller fastlegen er jeg stort sett i strålende humør, ler og spøker og har ordet i min makt. Selvfølgelig er det ikke alltid sånn men vissheten om at de får betalt for å lytte til meg gir meg en form for frihet. Lurer på om de ser gjennom det?

Jeg viser solsiden av meg selv og elsker og underholde og få dem til å le. Jeg er redd for å virke klagende og kjedelig.

Noen som kjenner seg igjen?

Skrevet
1 minutt siden, Gondor skrev:

Jeg har lagt merke til at hver gang jeg er hos psykiateren eller fastlegen er jeg stort sett i strålende humør, ler og spøker og har ordet i min makt. Selvfølgelig er det ikke alltid sånn men vissheten om at de får betalt for å lytte til meg gir meg en form for frihet. Lurer på om de ser gjennom det?

Jeg viser solsiden av meg selv og elsker og underholde og få dem til å le. Jeg er redd for å virke klagende og kjedelig.

Nei.

Skrevet

Nei,heller motsatt.Sitter ikke og gråter,men snakker jo stort sett om ting som ikke gjør meg i godt humør.Og så er jeg vel kanskje den typen som ikke er så god på humor.Syns ikke det er feil at du stort sett er i strålende humør,ler og spøker. Det er din måte å komme deg gjennom det som måtte være.Vi er alle forskjellige:)

Anonymkode: a957a...ad1

Skrevet

Næh..Setter ikke mine ben hos fastlege eller psykiater med mindre jeg må. Da er jeg enten skamsyk eller mentalt ustabil og rimelig forbanna og ufin i begge tilfeller.

Anonymkode: c3b1a...118

Skrevet

Hmm. Jeg visste ikke at fastlegen eller dps var et sirkus som man dro til for å underholde..

Når jeg er hos fastlegen pleier ihvertfalo jeg å ta opp problemene mine, og det er absolutt ikke problemer jeg føler for å le av eller bli ledd av

Anonymkode: c5dc5...fc1

Skrevet

Kjenner meg ikke igjen nei. Hos psykologen er jeg rolig, og litt søkende. 

Skrevet

Det er faktisk ikke uvanlig at noen kronisk syke gjør seg bedre når de er hos fastlegen. De har ofte lett for å bagatellisere problemene/smertene sine. Akkurat det har jeg ofte høre helsepersonell si. Både på legevakt og hos fastlege. Det er vel kanskje de som har en slags  "omvendt" helseangst.

Skrevet
1 time siden, Gondor skrev:

Er positivt at de ser en så god side av deg. Viser fine egenskaper av deg. :)

Gjest Kanuttius
Skrevet

Det kommer an på kjemien med den andre. Jeg har mest utbytte hvis jeg kan både gråte og dra en selvironisk fleip. Note to myself heretter.

Skrevet

Det er rart, men jeg pleier å føle meg bedre når jeg skal til legen eller sykepleieren kommer. Eller hvis jeg skal snakke med psykiater,kan være helt bak mål etterpå. Men akkurat den lille stunden er jeg bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...