Gå til innhold

Hva skjer etter et selvmord?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dersom noen plutselig oppdager at det ligger en død person hjemme hos seg selv død (selvmord), hva skjer da? Hvem blir kontaktet?

Blir ambulansen kontaktet sånn at en lege skal erklærer personen død? Blir en prest kontaktet? Er det obligatorisk at politiet undersøker selvmordsåstedet? Blir liket alltid obdusert? Vil poltiet alltid undersøke om det dreier seg om mord?

Anonymkode: 16c43...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom noen plutselig oppdager at det ligger en død person hjemme hos seg selv død (selvmord), hva skjer da? Hvem blir kontaktet?

Blir ambulansen kontaktet sånn at en lege skal erklærer personen død? Blir en prest kontaktet? Er det obligatorisk at politiet undersøker selvmordsåstedet? Blir liket alltid obdusert? Vil poltiet alltid undersøke om det dreier seg om mord?

Har bare en ting å si om det: selvmord er forferdelig vondt for de pårørende. Altfor vondt. Noe som ødelegger livene deres også på sett og vis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan sikkert være litt forskjellig, men jeg vet dessverre av erfaring at iallefall politiet og ambulanse blir kontaktet. Det kom også lege til stedet. Liket ble obdusert, men vet ikke om det alltid skjer. Tror det er obligatorisk at politiet undersøker stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør du om slike ting? Er det fordi du planlegger å bli det liket?

Hvis så er tilfelle bør du seriøst søke hjelp! Kontakt legevakten! 

Anonymkode: 88ee0...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del tror ikke alt er sirklet så nøye inn som man får inntrykk av. Sikkert med det som med så mye at ingen ting er likt. Man hører jo ofte at virkelighet og ting fra romaner er helt forskjellig.

Men jeg synes det høres ut som veldig trist å tenke på. Folk har ofte så forskjellige interesser så det er igrunnen helt formålsløst å drive å sammenlikne seg med andre mennesker i alt og ett.

Jeg tror også det finnes hjelp å få og føler man er kommet langt om man bare forstår litt av hvor sammensatte mange forskjellige sykdommer eller lidelser faktisk er.

I disse dager må jeg bare ta litt medisin mye mer jevnlig enn før. 

Tenker mye på hva som faktisk er bedre i vår tid enn i " gamle dager" . Vi snakker mer om tingene i noe mer  grad enn før også de vanskelige. Vi er flinkere i vår tid synes jeg til å ta tyren ved hornene og bruke ord til å uttrykke ting. På mye er der mindre tabu.

Så jeg tror som de andre alder finnes hjelp.😊

Anonymkode: cf620...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde et dødsfall i familien i høst. Vedkommrnde nle funnet død alene i sin leilighet. Politiet ble kontaktet av ham som fant henne, og det ble  karakterisert som uventet dldsfall og dermed politisak.

Regner med at ambulanse ble brukt for transport  (litt usikker på det). Leiligheten ble sperret av av politiet mens de undersøkte hva som var skjedd. Den døde ble sendt til obduksjon.

I detre tilfelllet var det en naturlig død. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...