Gå til innhold

Hvordan gikk det på julaften?

Gondor

Anbefalte innlegg

Hos oss gikk det fint. Alle koste seg. Vi gav oss kl 04.

Nå er det første juledag og etter julebrunch og en god middag med pen oppdekning er jeg klar for en lang spasertur i morgen helt alene. Nå er det på tide med refleksjon og å finne tilbake til seg selv etter noen travle uker. Jeg synes det er viktig at også sjelen min får komme frem og vise sitt ansikt. Livet er mer enn det vi i den fysiske verden ser og hører. For meg er dette viktig. Jeg vet at ikke alle tror på dette aspektet ved livet, men for meg er det essensielt.

Ønsker alle en god romjulstid! Prøv å få litt alenetid hvis mulig. Hvis det er det du trenger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på jobb halve dagen. Da jeg kom hjem kom alle vonde minner og tanker. Kvelden ble ødelagt. Dagen idag har også vært smertefull. På toppen av det hele fikk jeg en ny belastning i kveld fordi noen er sint på meg og lei av meg. Jeg har ikke hatt det så vondt på lenge. Men i morgen skal jeg i familieselskap, og da får jeg andre ting å tenke på. Resten av uka jobber jeg. Jeg kan ikke glede meg til jul lenger, har gitt det et forsøk hvert år og blitt like skuffet hvert år. Orker det ikke flere ganger. Vet det er mange som sliter i jula. For oss som har så vonde sår knyttet til jula vil det være en vond tid så lenge det forfølger oss. Jeg for min del tar konsekvensen av dette nå. 

Fortsatt god jul til deg og dine :) 

Anonymkode: 7e4a6...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på jobb halve dagen. Da jeg kom hjem kom alle vonde minner og tanker. Kvelden ble ødelagt. Dagen idag har også vært smertefull. På toppen av det hele fikk jeg en ny belastning i kveld fordi noen er sint på meg og lei av meg. Jeg har ikke hatt det så vondt på lenge. Men i morgen skal jeg i familieselskap, og da får jeg andre ting å tenke på. Resten av uka jobber jeg. Jeg kan ikke glede meg til jul lenger, har gitt det et forsøk hvert år og blitt like skuffet hvert år. Orker det ikke flere ganger. Vet det er mange som sliter i jula. For oss som har så vonde sår knyttet til jula vil det være en vond tid så lenge det forfølger oss. Jeg for min del tar konsekvensen av dette nå. 

Fortsatt god jul til deg og dine :) 

Uff, det var trist å høre. Hvordan tenker du å løse det på en best mulig måte i de årene som kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det gikk bra. Fikk blant annet en fin lue:)

Nå er det min tur til å være forkjølet. Har på en eller annen måte styrt unna all sykdom veldig lenge. Kona er oppe i sitt vanlige tempo (Presto con brio) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gargamel skrev:

Det gikk bra. Fikk blant annet en fin lue:)

Nå er det min tur til å være forkjølet. Har på en eller annen måte styrt unna all sykdom veldig lenge. Kona er oppe i sitt vanlige tempo (Presto con brio) 

Hvilken farge har lua da :D?

Drikk så mye te av fersk ingefær som du klarer å få i deg. Jeg er frisk nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gondor skrev:

Uff, det var trist å høre. Hvordan tenker du å løse det på en best mulig måte i de årene som kommer?

Rett og slett ved å ikke glede meg og forberede noe særlig og ved å bytte vakter på jobb så jeg får jobbe mest mulig og ta det som en vanlig helg og styre unna alt som fremkaller vonde minner inkl tv og musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde en fin julaften, selv om jeg ikke var helt i toppform. Går fint med meg og svigermor denne gangen 😊 Mellomste hadde et intermezzo på rommet, men vi taklet det fint ssmmen, jeg brukte lang tid sammen med henne og vi hadde en fin samtale. Etter alt så vi vil sammen nesten hele gjemgen til over klokka to! Sov leeeenge i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, påskelilje skrev:

Hvilken farge har lua da :D?

Drikk så mye te av fersk ingefær som du klarer å få i deg. Jeg er frisk nå!

Mørk brun. Skiller meg litt fra den grå massen, i alle fall. 

Får prøve ingefær-trikset. Har faktisk fersk ingefær i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er rom for litt alenetid nå et par dager nå. Hatt en grei julaften og 1. dag, men er fortsatt i redusert form, og i natt har jeg hatt sterke magesmerter - men det har nok noe med inntak å gjøre... Får litt angst av å tenke på jobb snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gargamel skrev:

Mørk brun. Skiller meg litt fra den grå massen, i alle fall. 

Får prøve ingefær-trikset. Har faktisk fersk ingefær i huset.

Fint med brun lue!

Jeg har en skive sitron i teen og ørlite sukker også. Du kan bruke ingefæren til flere kopper te. Skjær den i tynne strimler (ta av barken). Jeg bruker omtrent 2/3 av en tommels volum :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, påskelilje skrev:

Etter alt så vi vil sammen nesten hele gjemgen

= etter gavene og kaker og godteri så vi film sammen, nesten hele gjengen

(Ble mye feil der!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, cilie skrev:

Jeg tror det er rom for litt alenetid nå et par dager nå. Hatt en grei julaften og 1. dag, men er fortsatt i redusert form, og i natt har jeg hatt sterke magesmerter - men det har nok noe med inntak å gjøre... Får litt angst av å tenke på jobb snart. 

Ønsker deg gode dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det gikk fint med tre vival, ble jo sliten da men selskapet varte ikke så lenge heller. Og i går var vi på middag, det skal vi i dag også. Det som har plaget meg mest er et vondt kne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det gikk fint på julaften. Måtte gå å hvile litt et par ganger, men greide å ha en koselig kveld. Dessert ble det, men kan nok hende at jeg ikke blir spurt en annen gang:P 1 dag hadde jeg takket nei til familieselskap, men fikk istedenfor et lite besøk av grandtante barna mine. Det satte jeg umåtelig pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Gondor skrev:

Hos oss gikk det fint. Alle koste seg. Vi gav oss kl 04.

Nå er det første juledag og etter julebrunch og en god middag med pen oppdekning er jeg klar for en lang spasertur i morgen helt alene. Nå er det på tide med refleksjon og å finne tilbake til seg selv etter noen travle uker. Jeg synes det er viktig at også sjelen min får komme frem og vise sitt ansikt. Livet er mer enn det vi i den fysiske verden ser og hører. For meg er dette viktig. Jeg vet at ikke alle tror på dette aspektet ved livet, men for meg er det essensielt.

Ønsker alle en god romjulstid! Prøv å få litt alenetid hvis mulig. Hvis det er det du trenger da.

Her gikk det fint.. :) Jeg var hos min familie på julaften. Veldig koselig. Masse god mat, og koselig stemning. Helt perfekt!. 

Det var deilig å komme litt tidlig hjem på kvelden for da fikk jeg senket litt roen for meg selv i stuen. Tok meg en iskald velfortjent juleøl på kvelden. Synes det er godt med litt alenetid også. 

Jeg har trent mye i julen. Veldig herlig å trene. Har sett en film som snille @stjernestøv på forumet anbefalte meg. Den var kjempegod!. Forsøker å koble av og ikke tenke så mye. Jeg har en tendens til å dra jobben med meg hjem osv... men har lovet meg selv å roe ned. Jeg forsøker å ikke tenke så mye. Jeg tenker iblant på fortiden min, men jeg er mye flinkere til å finne de fornuftige setninger til meg selv.. og da ligger jeg den tilside. Har funnet et nytt tankesett tydeligvis,, selv om jeg har ganske dårlige tro på meg selv pga erfaringer.  Er uansett mye mer lykkelig enn før :) . 

Nå skal jeg lete etter en ny film til. :D. Livet skal nytes!. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Jo det gikk fint med tre vival, ble jo sliten da men selskapet varte ikke så lenge heller. Og i går var vi på middag, det skal vi i dag også. Det som har plaget meg mest er et vondt kne.

Forstår ikke hvordan du klarer holde deg på beina på så mye vival? Sovner du ikke bare? 

Anonymkode: 40d63...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg synes at du høres veldig flink ut :) . Stå på snille gode du! . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke hvordan du klarer holde deg på beina på så mye vival? Sovner du ikke bare? 

Anonymkode: 40d63...35d

Har aldri blitt trøtt av vival, og jeg ble til og med litt gira når jeg la meg pga alle inntrykkene. I dag blir det to vival. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Jeg synes at du høres veldig flink ut :) . Stå på snille gode du! . 

Takk for det! Snill du også :) Er glad det bare er et selskap til i dag, men så er det jo nyttårsaften. Har lyst å ta det rolig da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...