Gå til innhold

Når man gruer seg til jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gruer meg til jobb i morgen men forsøker å ikke tenke på det. 

Det som gjør det er at en kollega ba meg lage en viss mengde med noe mat rett før julaften. Jeg er ganske pliktoppfyllende. Og når noen ber meg gjøre noe så gjør jeg det. Jeg stolte på at kollegaen hadde beregnet det slik som han hadde fått beskjed om av sjefen. Jeg tenkte at dette var litt vel mye men jeg gjorde som vedkommende sa. Etterpå så sa jeg til kollegaen at jeg hadde laget den mengden. Wow... Ja da har vi absolutt rikelig så vedkommende. Men da jeg gikk fra jobben så begynte jeg å tenke : mye av dette vil gå i svinn. Kollegaen kan ikke få brukt alt dette. Man kan regne at bedriften kan tape ca 500 kr på denne feilen når man tenker på innkjøpspris. Og jeg er redd for å få kjeft eller verste sagt få sparken pga det. Men regner ikke med at jeg får sparken for dette. Men jeg ble redd for hvordan de reagerer og om jeg får hele skylden. 

Jeg kan ha misforstått kollegaen. Altså i hva vedkommende ba meg gjøre... forstår ingenting.  

Hva mener dere om tabben min? Jeg kommer bare til å si det som det er om den ansvarlige på min avdeling spør meg om det. Hun er ganske streng iblant men jeg håper det går bra. 

Anonymkode: a9b49...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

500 kr er omtrent ingenting sammenliknet med andre utgifter en bedrift har (lønn, sykefravær, husleie,...).

Bare si det som det er, hvis det blir noen sak av det. Neste gang du får en beskjed som du stusser litt på, spør du en gang ekstra, så reduseres risikoen for misforståelser. Det er fort gjort å si eller høre feil når det gjelder mengder og måleenheter.

Vær glad det ikke handlet om medisin på et sykehus, der kan "feildosering" bety litt mer :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laban skrev:

500 kr er omtrent ingenting sammenliknet med andre utgifter en bedrift har (lønn, sykefravær, husleie,...).

Bare si det som det er, hvis det blir noen sak av det. Neste gang du får en beskjed som du stusser litt på, spør du en gang ekstra, så reduseres risikoen for misforståelser. Det er fort gjort å si eller høre feil når det gjelder mengder og måleenheter.

Vær glad det ikke handlet om medisin på et sykehus, der kan "feildosering" bety litt mer :wacko:

Takk for svar. Jeg tror ikke innkjøpsprisen av varen er så dyr. Så utifra utregning så tror jeg at det handler om knappe 500 kr. 

Jeg får bare si det som det er. Jeg kommer nok til å få beskjed at jeg burde reagert på at det måtte være feil beregning. Men som du sier : mest sannsynlig vil de nok ikke gi meg sparken av den årsak. Det hadde vært langt mye verre med sykehus og feildosering.. Ja huff. 

Sykefravær er verre for bedriften. Og jeg er aldri borte fra jobb. Jeg gjør alt jeg kan for å gjøre en bra jobb. Tar på meg både ekstra-arbeid på tider av døgnet de fleste sier nei til osv. Så jeg får bare slappe av og si sannheten som den er. 

Takker for svar :)

Anonymkode: a9b49...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...