Gå til innhold

Er det turnoff når du er på date med en mann ,og får vite at han er ufør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min påstand er at den gruppen i Norge som er mest utsatt for neglisjering, hat og utstøting de neste 10 årene, er hvite menn med helseplager - uansett alder og personlighet. Hatet mot innvandrere lever fortsatt, men er ikke akseptert i offentligheten og dør gradvis ut. Hatet mot hvite menn med lav sosioøkonomisk status derimot, er økende og blir tilogmed oppmuntret til i offentligheten. Det er trist å være vitne til.

Anonymkode: fe8b2...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På en skala fra 1 til 10.

Anonymkode: fe8b2...d29

Umulig å si uten å kjenne mannen. Det er vel omtrent like stor forskjell på uføre menn som på "føre" menn vil jeg tro og det er da slettes ikke alle "føre" menn som er noen stor turnon heller.

Kommer helt på hvorfor han er ufør og hvordan han takler det, hans humor, humør, innstilling til livet og hans økonomiske sans. Slik som hos en "før" mann med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

På en skala fra 1 til 10.

Anonymkode: fe8b2...d29

Jeg mener nei. Så lenge han klarer seg selv økonomisk og er snill og hyggelig og oppfører seg greit så er det ingen problem. :).

Nå har ikke jeg datet på en stund. Har tatt helt avstand i fra å date fordi jeg har blitt avvist og såret så altfor mye. Men jeg angrer på per i dag at jeg valgte å dumpe en tidligere date som hadde noen problemer etter blodpropp. For han er snill. Og er en av de beste mennene jeg har tilbrakt tid med. Årsaken var at jeg rett og slett ble redd for at det ville bli belastende siden han hadde problemer med bevegelighet. Men jeg angrer. Nå er han i et forhold. Men han sender meg julehilsen osv iblant. Han er desidert en av den snille sorten i motsetning til de egosentriske drittsekker jeg har valgt. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo jeg ufør selv så jeg kan jo ikke akkurat si noe annet enn nei. Vil si at det kommer helt an på mannen. Noe av det viktigste for meg er at jeg kan stole på han, at han er snill og noenlunde lik humor. Veldig viktig å kunne le sammen/ få hverandre til å le. Dette er mye viktigere enn hvor mye penger han har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ! Jeg kjenner meg litt igjen i den situasjonen din. Jeg fikk slag for snart 6 år siden. Har vært på noen dater men så fort de ser eller hører at jeg har hatt slag fordufter de som ånden i en fillehaug. Jeg mener: Jeg har hatt slag men er ikke et. Koselig med han som sender julehilsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme at jeg hadde vært skeptisk til å gå på første date med en som var 100 % ufør, med mindre jeg kjente ham fra før. Fordomsfull? Ja, kanskje litt, men jeg vet også at yrkeslivet er så stor del av mitt liv at det ville være rart å date en som stod helt utenfor. Om han var helt utenfor yrkeslivet tror jeg det ville være en forutsetning for evt dating/forhold at han hadde en eller annen interesse han var veldig opptatt av.

 

Om en jeg allerede var sammem med ble ufør hadde selvfølgelig vært en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Slagvar skrev:

Hmm ! Jeg kjenner meg litt igjen i den situasjonen din. Jeg fikk slag for snart 6 år siden. Har vært på noen dater men så fort de ser eller hører at jeg har hatt slag fordufter de som ånden i en fillehaug. Jeg mener: Jeg har hatt slag men er ikke et. Koselig med han som sender julehilsen. 

Jeg har kun en deltidsjobb selv, og dessuten så er jeg ikke ute etter en mann for pengene. Poenget er at han skal klare seg selv, men om han er uføre så spiller ikke det at han er uføre noe rolle så lenge jeg har det fint sammen med han og han klarer seg økonomisk selv. 

Jeg angrer på at jeg dumpet han som sender julehilsen osv til meg. Det er flere år siden jeg dumpet han. Men ja jeg angrer. For det har gått opp for meg at han var den beste fyren jeg har datet. Og han er hyggelig og snill. Hadde mye av de samme interesser som meg og. Ja jeg angrer veldig. 

Selv om jeg ikke er uføre så har jeg opplevd ganske mange avvisninger fra menn som jeg var tiltrukket fysisk til. Jeg har vært på en del dater etter siste brudd: Og har opplevd en god del avvisninger, men også noen interesserte i blant. Men jeg tar meg personlig veldig nær ut av avvisningene og tror at det gjenspeiler at jeg ikke er bra nok, og hvorfor jeg ble dumpet i siste forhold osv. Veldig lett å tenke negativt om seg selv... Jeg har lagt dating på hyllen pga jeg er blitt så stresset av at jeg er så sårbar for dette med dating og avvisning, men jeg håper på at jeg klarer å begynne på igjen en gang. Men vil ta det som det kommer. Men som sagt: jeg blir også avvist selv om jeg jobber.. 

Jeg vet ikke om det er normalt å oppleve slike opplevelser som jeg har hatt innen forhold og dating... eller om det er helt unormalt...Jeg har dårlig tro på å finne en som liker meg for den jeg er, men håper fortsatt på at jeg en dag gjør... Kjenner at jeg er sårbar og lurer på om jeg er bra nok osv... 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Like barn leker best. Jeg ville ikke gått på date med en dame som var type karrierekvinne. For jeg vet hun ikke ville hatt en ufør. Sånn er det. Og det er greit med noen som er på likt "nivå". Det hadde også vært merkelig å være sosial sammen med en dame som hadde en karriere, og skulle fortalt hva man drev med. Hva jobber du med? Er type første spørsmål man får i sosiale sammenhenger.

 

Det finnes da sosialt keitete kvinner også, og kvinner som er ufør, eller i annen nav ordning.

 

For. å si det enkelt. Selv er jeg tykk, jeg kunne da ikke gå etter en fitness babe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg har kun en deltidsjobb selv, og dessuten så er jeg ikke ute etter en mann for pengene. Poenget er at han skal klare seg selv, men om han er uføre så spiller ikke det at han er uføre noe rolle så lenge jeg har det fint sammen med han og han klarer seg økonomisk selv. 

Jeg angrer på at jeg dumpet han som sender julehilsen osv til meg. Det er flere år siden jeg dumpet han. Men ja jeg angrer. For det har gått opp for meg at han var den beste fyren jeg har datet. Og han er hyggelig og snill. Hadde mye av de samme interesser som meg og. Ja jeg angrer veldig. 

Selv om jeg ikke er uføre så har jeg opplevd ganske mange avvisninger fra menn som jeg var tiltrukket fysisk til. Jeg har vært på en del dater etter siste brudd: Og har opplevd en god del avvisninger, men også noen interesserte i blant. Men jeg tar meg personlig veldig nær ut av avvisningene og tror at det gjenspeiler at jeg ikke er bra nok, og hvorfor jeg ble dumpet i siste forhold osv. Veldig lett å tenke negativt om seg selv... Jeg har lagt dating på hyllen pga jeg er blitt så stresset av at jeg er så sårbar for dette med dating og avvisning, men jeg håper på at jeg klarer å begynne på igjen en gang. Men vil ta det som det kommer. Men som sagt: jeg blir også avvist selv om jeg jobber.. 

Jeg vet ikke om det er normalt å oppleve slike opplevelser som jeg har hatt innen forhold og dating... eller om det er helt unormalt...Jeg har dårlig tro på å finne en som liker meg for den jeg er, men håper fortsatt på at jeg en dag gjør... Kjenner at jeg er sårbar og lurer på om jeg er bra nok osv... 

 

8 timer siden, Xtra skrev:

Jeg må innrømme at jeg hadde vært skeptisk til å gå på første date med en som var 100 % ufør, med mindre jeg kjente ham fra før. Fordomsfull? Ja, kanskje litt, men jeg vet også at yrkeslivet er så stor del av mitt liv at det ville være rart å date en som stod helt utenfor. Om han var helt utenfor yrkeslivet tror jeg det ville være en forutsetning for evt dating/forhold at han hadde en eller annen interesse han var veldig opptatt av.

 

Om en jeg allerede var sammem med ble ufør hadde selvfølgelig vært en helt annen sak.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Xtra skrev:

Jeg må innrømme at jeg hadde vært skeptisk til å gå på første date med en som var 100 % ufør, med mindre jeg kjente ham fra før. Fordomsfull? Ja, kanskje litt, men jeg vet også at yrkeslivet er så stor del av mitt liv at det ville være rart å date en som stod helt utenfor. Om han var helt utenfor yrkeslivet tror jeg det ville være en forutsetning for evt dating/forhold at han hadde en eller annen interesse han var veldig opptatt av.

 

Om en jeg allerede var sammem med ble ufør hadde selvfølgelig vært en helt annen sak.

Om man er 100% ufør kan det jo være en god date...eller hur ? Er det ikke mennesket,personen vi søker ? Forstår skepsisen i første rekke men alle bør få en tjangs spør du meg. Tenker at vi alle har vår bagasje her i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Slagvar skrev:

Om man er 100% ufør kan det jo være en god date...eller hur ? Er det ikke mennesket,personen vi søker ? Forstår skepsisen i første rekke men alle bør få en tjangs spør du meg. Tenker at vi alle har vår bagasje her i livet. 

Jeg er enig. For å si det slik så er de verste datene jeg har hatt de med masse penger / god jobb. De lever ofte sitt eget spesielle liv med mye fest / byliv/ og virker ikke til å ha beina på jorden. De virker heller ikke ut til å ville slå seg til ro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Like barn leker best. Jeg ville ikke gått på date med en dame som var type karrierekvinne. For jeg vet hun ikke ville hatt en ufør. Sånn er det. Og det er greit med noen som er på likt "nivå". Det hadde også vært merkelig å være sosial sammen med en dame som hadde en karriere, og skulle fortalt hva man drev med. Hva jobber du med? Er type første spørsmål man får i sosiale sammenhenger.

 

Det finnes da sosialt keitete kvinner også, og kvinner som er ufør, eller i annen nav ordning.

 

For. å si det enkelt. Selv er jeg tykk, jeg kunne da ikke gå etter en fitness babe?

Hahaha du er morsom med den 'fitnessbaben". Nå har folk jeg kjenner begynt å kalle meg det for jeg trener så mye på fitness-senter. Jeg behøver ikke en fitness-mann men jeg ønsker en som vil gå turer med meg. Altså om jeg noensinne våger å komme meg på date igjen. Jeg er ikke så innstilt på å oppleve mer sårt. Men jeg har innerst inne et håp om at med tiden så får jeg lyst igjen. :). 

Kanskje det blir en fitness-mann... Haha...:D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Stor forskjell fra tilsvarende tråd på Kvinneguiden. Enten er klientellet på DOL helt forskjellig, eller så er folket på Kvinneguiden mye mer ærlige.

http://forum.kvinneguiden.no/topic/1157028-er-det-turnoff-når-du-er-på-date-med-en-mann-og-får-vite-at-han-er-ufør/

Anonymkode: fe8b2...d29

Folk på DOL er mye hyggeligere enn de på Kvinneguiden. Men fins noen hyggelige på kg også husker jeg. Men miljøet her inne er bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stor forskjell fra tilsvarende tråd på Kvinneguiden. Enten er klientellet på DOL helt forskjellig, eller så er folket på Kvinneguiden mye mer ærlige.

http://forum.kvinneguiden.no/topic/1157028-er-det-turnoff-når-du-er-på-date-med-en-mann-og-får-vite-at-han-er-ufør/

Anonymkode: fe8b2...d29

Nå er vel kvinneguiden kjent for overfladiske brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Nå er vel kvinneguiden kjent for overfladiske brukere.

Det var mye overfladisk på kg. De satt å limte inn bilder av kroppen som før å vise deler av kroppen osv... Veldig overfladiske greier. Itilegg var de veldig fordomsfulle og overfladiske i tankene.  Pratet om hvem som var finest å se på osv. . Men det var noen snille brukere også. Blant annet en som skrev en del med meg som advarte meg mot å være på kg for det var ikke enkelt å være der alltid. Man fikk kommentarer som kunne være helt forferdelige som taper / hat-kommentarer / noen slo seg sammen i partier mot brukere osv.. Derfor savner jeg ikke kg. 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stor forskjell fra tilsvarende tråd på Kvinneguiden. Enten er klientellet på DOL helt forskjellig, eller så er folket på Kvinneguiden mye mer ærlige.

http://forum.kvinneguiden.no/topic/1157028-er-det-turnoff-når-du-er-på-date-med-en-mann-og-får-vite-at-han-er-ufør/

Anonymkode: fe8b2...d29

Men tror du ikke det har mye med alderen til de som svarer, å gjøre?

Trådstarter på KG påstår jo at han er 22 år og får mange svar fra unge kvinner som er skeptiske til å dele ansvar for småbarn, økonomi osv., med en de ikke vet om de kan regne med støtte fra. De aller fleste DOL-damene er ferdige med den fasen av livet og svarer ut fra det.

Og nesten alle lurer på årsaken til uførheten, det er jo ikke så rart. Jeg har uføre både i vennekretsen og familien, og det er stor forskjell på begrensningene deres, noe som selvsagt har med årsaken til uførheten å gjøre - og litt med hvordan de takler den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, laban skrev:

Men tror du ikke det har mye med alderen til de som svarer, å gjøre?

Nei. Jeg tror bare responsen KG viser hvordan folk flest ser på uføre som en pariakaste.

Anonymkode: fe8b2...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stor forskjell fra tilsvarende tråd på Kvinneguiden. Enten er klientellet på DOL helt forskjellig, eller så er folket på Kvinneguiden mye mer ærlige.

http://forum.kvinneguiden.no/topic/1157028-er-det-turnoff-når-du-er-på-date-med-en-mann-og-får-vite-at-han-er-ufør/

Anonymkode: fe8b2...d29

Det er fordi folk gjerne ikke gidder skrive noe i sånne tråder på Kvinneguiden, fordi den alltid vil være en magnet for idioter som kommer til å skrive noe ala: 

"Ville aaaaaldri datet en ufør! Fysj og æsj! Uførhet er arvelig og bare seeeeriøst smittsomt og ekkelt asså. De ligger bare sofaen og hvis de ikke ligger på sofaen så er de jo snylterjævler? Og man kan jo ikke få barn med en ufør heller for sånne derre derre uføre er usikket som foreldre for staten betaler jo for at dem skal få mat på bordet liksom, sånn styggedom ska seriøøøøøst ikke formere seg, for neste generasjon blir uføre de også asså, næh: ikke faen om jeg hadde datet en ufør: tuuuurn offff!!!"

Svar på spørmålet: det ville ikke vært hverken positiv eller negativt om en date var ufør. Jeg ville kanskje lurt litt på hvorfor da såklart. Greit å vite om noen tenker dø fra deg om man er interessert liksom..

Anonymkode: a630c...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...