Gå til innhold

Blir du lett glemsk og distre når du stresser?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg kjente det i dag: har jobbet ganske mye i det siste, og veldig harde vakter. Merker at jeg blir helt distre/ glemsk, og skikkelig surrete i hode når jeg blir stresset... Blir mer nervøs for alt mulig, og skikkelig oppkavet når alt skal gjøres fort og radig.

Er du sånn? Etter å ha stresset mye blir du fort både distre, glemsk og surrete i hodet? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
28 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg kjente det i dag: har jobbet ganske mye i det siste, og veldig harde vakter. Merker at jeg blir helt distre/ glemsk, og skikkelig surrete i hode når jeg blir stresset... Blir mer nervøs for alt mulig, og skikkelig oppkavet når alt skal gjøres fort og radig.

Er du sånn? Etter å ha stresset mye blir du fort både distre, glemsk og surrete i hodet? 

 

Ja, jeg er sånn. Kanskje ikke nervøs og oppkavet, mem fjern. Spesielt hvis jeg sover for lite, og det gjør jeg stadig vekk. 

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Gargamel skrev:

Ja, jeg er sånn. Kanskje ikke nervøs og oppkavet, mem fjern. Spesielt hvis jeg sover for lite, og det gjør jeg stadig vekk. 

ja jeg følte meg helt i en annen verden i dag.. Var på jobben, og følte meg helt borte som om jeg nesten sovnet på en måte inni kroppen min mens jeg sto der, men jeg klarte å prate med kundene men følte meg som du sier fjern. Hadde veldig mye kunder og mye å gjøre, og mange var helt i hundre siden det er snart nyttår vettu.. og jeg begynte å bli likedann  hehe. 

Jeg er også veldig nøye med at jeg skal gjøre alt ordentlig... si ting rett til kundene, og gjøre alt rett... så stresset var jeg... Men så kom det en kunde som sa noe beroliggende... : Jeg tror du fortjener å sitte deg ned i sofaen og ta deg en god rødvin i kveld sa han :D. hehe.. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, emilie321 skrev:

Synes jeg stadig vekk er glemsk å distre og enda verre blir det når jeg stresser, men særlig oppkavet blir jeg nok ikke.

Jeg husker det meste og det meste ligger i underbevisstheten men er livredd for å ikke huske alt! Jeg er veldig sånn... Og da blir jeg irritert på meg selv når jeg ikke har 100 prosent kontroll,... faller liksom i en døsig tilstand når jeg er stresset med mye kjør på jobben,  men det har vel litt med at det er noe hormonellt med meg som gjør det eller noe.. for jeg merket at jeg blir veldig sånn når jeg får perioden min (mensen) . Blir ekstra nervøs og stresset .. og tenker enda mer på at jeg må ha full kontroll og ikke glemme noe som helst og ikke være distre. Men da blir jeg distre... Nå har jeg roet ned i sofaen og det var herlig !. Vondt i beina etter å ha tråkket i hele dag på jobb. :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg kjente det i dag: har jobbet ganske mye i det siste, og veldig harde vakter. Merker at jeg blir helt distre/ glemsk, og skikkelig surrete i hode når jeg blir stresset... Blir mer nervøs for alt mulig, og skikkelig oppkavet når alt skal gjøres fort og radig.

Er du sånn? Etter å ha stresset mye blir du fort både distre, glemsk og surrete i hodet? 

 

Jeg er litt omvendt. Jo mindre jeg har å gjøre desto mer glemmer jeg. 

Anonymkode: 44244...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt omvendt. Jo mindre jeg har å gjøre desto mer glemmer jeg. 

Anonymkode: 44244...5b0

Motsatt ja. Nå ligger jeg bare på sofaen i kveld og da er jeg klok og oppegående hehe... Men blir mer surrete når jeg har mye å gjøre. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har generellt dårlig husk og må skrive opp i agendaen min for å holde styr på hverdagen. Blir jeg for stresset kan det slå begge veier: enten blir jeg veldig skjerpet eller så blir jeg fjern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg kjente det i dag: har jobbet ganske mye i det siste, og veldig harde vakter. Merker at jeg blir helt distre/ glemsk, og skikkelig surrete i hode når jeg blir stresset... Blir mer nervøs for alt mulig, og skikkelig oppkavet når alt skal gjøres fort og radig.

Er du sånn? Etter å ha stresset mye blir du fort både distre, glemsk og surrete i hodet? 

 

Ja, er ikke alle sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke av stress alene men å stå i sterke følsesmessige påkjenninger som bare for det trengs at jeg fungerer må holdes inne i meg ganske ubearbeidet. Lagt til side en gang jeg har tid. Det kan gjøre at jeg ikke husker hva jeg bare hadde bestemt meg for å huske. For eksempel hva jeg skal etter at jeg har stekt vafler eller noe annet. Sterke følsesmessige påkjenninger over lang tid gir salig rot i hukommelsen og også tynnere vegger mellom drøm og realiteter eller virkelighet som jeg opplever. Føler når jeg våknet som om jeg egentlig har sovet ute mellom steiner om natten. Tror det har sammenheng med at i studietida måtte jeg flytte fra hybel til hybel mange ganger og hadde følelse av at jeg ikke ante hvor jegvåknet opp. Alt i livet var så omskiftelig. Mennesker som opplever store traumer har den spesiell opplevelsen sånn på en måte tror jeg. 

Anonymkode: b57d4...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke av stress alene men å stå i sterke følsesmessige påkjenninger som bare for det trengs at jeg fungerer må holdes inne i meg ganske ubearbeidet. Lagt til side en gang jeg har tid. Det kan gjøre at jeg ikke husker hva jeg bare hadde bestemt meg for å huske. For eksempel hva jeg skal etter at jeg har stekt vafler eller noe annet. Sterke følsesmessige påkjenninger over lang tid gir salig rot i hukommelsen og også tynnere vegger mellom drøm og realiteter eller virkelighet som jeg opplever. Føler når jeg våknet som om jeg egentlig har sovet ute mellom steiner om natten. Tror det har sammenheng med at i studietida måtte jeg flytte fra hybel til hybel mange ganger og hadde følelse av at jeg ikke ante hvor jegvåknet opp. Alt i livet var så omskiftelig. Mennesker som opplever store traumer har den spesiell opplevelsen sånn på en måte tror jeg. 

Anonymkode: b57d4...a55

Det er sant. Jeg har litt følelsesmessige ting inni meg er litt vanskelig og. Det er lagt til side men jeg kan iblant bli veldig distre av alt sammen og stresset. Har litt ting å tenke på. Men tror vi alle har det litt sånn iblant: tror ingen lever et bekymringsfritt liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei det tror jeg er sant og når det gjelder ting litt mer tilbake i tid så tror jeg de flestes minner eller hukommelse blekner litt med tida. Jeg mener man behøver ikke være surrete i hode på grunn av det. Men klart det grunn til å ta ting på alvor. Det kan jo være et tegn på at man bør stoppe opp litt i livet å ta det litt mer med ro. Være mer til stede i sitt eget liv . Men det kan være veldig  vanskelig det også.

Anonymkode: b57d4...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...