Gå til innhold

Forhøyet risiko for selvmord blant høyfungerende autister og de med aspergers. Gjennomsnittlig levealder er kun 58 år.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

jeg har barneautisme høytfungerende. jeg ble mobbet av bpde søsken og skole, men jeg valgte å leve men ble veldig sint og lei. jeg bodde på omsorgsbolig der jeg en oeriode ble tvunget til å gjøre husarbeid og ble ertet av unge personalgutter når jeg ble lagt i bakken når jeg var i dårlug humør i 12-14 års alderen. mens de holdt meg nede lojket de meg til å synge selvmorddsang og så lo de og kakdte neg pingle. jeg prøvde å holde pusten til jeg døde en gang der, men så etterhvert, så ordnet livet seg og jeg har det nå helt ok. jeg bor i kommunal leigebolig og går på dagtilbud. og jeg vil leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har både AS og annen diagnose som senker min statistiske levealder. Det bryr meg ikke så mye hva statistikken sier. Jeg bryr meg heller ikke om jeg blir en del av den statistikken. Jeg forsøker å finne en måte å leve fint på, men det er vanskelig. Veldig vanskelig. Det er dessverre ingen, verken behandlere eller familie som blir overrasket hvis jeg dør tidlig av selvmord. Alle prøver å hjelpe meg til å unngå det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...