Gå til innhold

Hei! Har du prøvd Latuda?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har bipolar depresjon med psykosesymptomer. Lurer litt på om Latuda er verdt å prøve. Noen med erfaringer?

Anonymkode: 5846d...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som har prøvd Latuda?

Anonymkode: 5846d...fc8

Jo jeg har prøvd, hva lurer du på? 

Jeg sluttet fordi jeg følte meg ikke som meg selv, det skjer på alle ap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
53 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo jeg har prøvd, hva lurer du på? 

Jeg sluttet fordi jeg følte meg ikke som meg selv, det skjer på alle ap. 

Fikk du mye bivirkninger? Og gikk du opp i vekt og fikk økt matlyst?

Anonymkode: 5846d...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du mye bivirkninger? Og gikk du opp i vekt og fikk økt matlyst?

Anonymkode: 5846d...fc8

Tror ikke jeg hadde bivirkninger nei, bortsett fra avflatet. Og opp i vekt går jeg av alle ap. Men det var vel mest risperdal som fikk meg mest opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Tror ikke jeg hadde bivirkninger nei, bortsett fra avflatet. Og opp i vekt går jeg av alle ap. Men det var vel mest risperdal som fikk meg mest opp i vekt.

Du har jo vært svært opptatt av vekten tidligere, og sagt du gjerne skulle gå ned, men at det er umulig så lenge du går på medisin. Hvordan har utviklingen vært siden du sluttet på medisinene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
8 minutter siden, Xtra skrev:

Du har jo vært svært opptatt av vekten tidligere, og sagt du gjerne skulle gå ned, men at det er umulig så lenge du går på medisin. Hvordan har utviklingen vært siden du sluttet på medisinene?

Har gått ned noen kilo :) Og nå har jeg meldt meg inn i vektklubb og skal ned en kilo i uken, men burde selvsagt sluttet med seroquel også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Har gått ned noen kilo :) Og nå har jeg meldt meg inn i vektklubb og skal ned en kilo i uken, men burde selvsagt sluttet med seroquel også. 

Så bra! Håper du passe på å få i deg sunn mat og bevege deg litt også, så skal du se det fortsetter riktig vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Xtra skrev:

Så bra! Håper du passe på å få i deg sunn mat og bevege deg litt også, så skal du se det fortsetter riktig vei.

Ja får satse på det. Kan spise 1300 kalorier om dagen nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777

LIS lege på dps nevnte den fordi jeg ikke tåler zyprexa, men jeg Tørr ikke prøve da den har større risiko for TD enn abilify og jeg har fått advarsler fra Gud ang TD fra 2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, elina777 skrev:

LIS lege på dps nevnte den fordi jeg ikke tåler zyprexa, men jeg Tørr ikke prøve da den har større risiko for TD enn abilify og jeg har fått advarsler fra Gud ang TD fra 2012

Hva er TD?

Anonymkode: 5846d...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er TD?

Anonymkode: 5846d...fc8

Tardive dyskinesier

ufrivillige bevegelser i munn og ansikt eller lemmer eller kropp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Latuda har ødelagt livet mitt. Jeg fikk tics (hoderykninger) av den medisinen og sliter nå ekstremt mye i sosiale settinger pga dette. Har hatt sosial angst i mange år, men aldri vært plaget med noe sånt før jeg begynte på denne drittmedisinen. Jeg gikk bare på den en måneds tid og det er over et år siden jeg sluttet, men jeg blir ikke kvitt ticsa..

Anonymkode: 22930...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet

Jeg synes Latuda har vært fantastisk til nå. Dere som har fått TD eller ticks; på hvilken dose og etter hvor lang tid kom dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom med en gang! Typ andre dagen jeg tok det. Merka det da jeg stod i kassa på butikken og skulle betale. Plutselig fikk jeg en sånn rykning i hodet. Slet med å holde hodet oppe, på en måte. Litt vanskelig å forklare. Så utrolig flaut. Ville bare løpe derfra. Skal sies at det var i en periode hvor jeg hadde vært utsatt for ekstremt mye stress og hadde hatt angst i flere dager.

Anonymkode: 22930...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også en veldig rar og ubehagelig følelse i beina når jeg gikk på den medisinen. Hver eneste gang jeg tok den. Klarer ikke å forklare det, for jeg skjønner ikke selv hva det var for noe. Kanskje det var TD

Anonymkode: 22930...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hvilken dose jeg fikk, det er ca 1 1/2 år siden. Men husker at jeg ble veldig kvalm også, i opptrapingsfasen. Kasta opp tabletten nesten hver dag i begynnelsen. Ellers opplevde jeg ingen andre bivirkninger, bortsett fra tics og det med beina. Etter hva jeg husker så er dette en relativt ny medisin og den burde trekkes fra markedet. Fraråder den på det sterkeste til folk som sliter med sosial angst, selv om det er individuelt hvordan man reagerer.

Anonymkode: 22930...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
  • 1 år senere...
Loreleilene

Hei

tok Latuda en stund, fikk bivirkning at jeg sovnet ufrivillig en times tid midt på dagen etter at jeg tok den.

Måtte av med den, grusom!

står på abilify og zoloft

🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...