Gå til innhold

Bare lurer/Giske


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Er det virkelig så gale det han har gjort? Det er da mange menn som prøver seg på damer? Forstår ikke helt, og han trakk seg jo da de takket nei. Han er jo bare en mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er det virkelig så gale det han har gjort? Det er da mange menn som prøver seg på damer? Forstår ikke helt, og han trakk seg jo da de takket nei. Han er jo bare en mann. 

Umulig å vite for oss så lenge det er anonyme varslinger og ingen har anmeldt saken til politiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Umulig å vite for oss så lenge det er anonyme varslinger og ingen har anmeldt saken til politiet. 

Ja er vel det. Mye oppstyr rundt dette syns jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Han har vel vært i overkant innpåsliten. Jeg har ikke sans for att folk er det. Men noe rent ulovlig har han vel ikke gjort. Bare en innpåsliten fyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja er vel det. Mye oppstyr rundt dette syns jeg. 

Jeg tør ikke å uttale meg om saken før jeg vet mer. 

Jeg synes det er skummelt med slike anonyme varslinger og er bekymret for rettsikkerheten til Giske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg tør ikke å uttale meg om saken før jeg vet mer. 

Jeg synes det er skummelt med slike anonyme varslinger og er bekymret for rettsikkerheten til Giske. 

Ja de burde jo stått frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
11 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Han har vel vært i overkant innpåsliten. Jeg har ikke sans for att folk er det. Men noe rent ulovlig har han vel ikke gjort. Bare en innpåsliten fyr. 

Ja det er jeg enig i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel stått frem for ledelsen? At navnene deres ikke blir nevnt i media synes jeg er rett og rimelig.

At det bør være en forskjell på behandlingen mannen i gata får og en mulig leder av landet vårt synes jeg er selvklart i en slik sak. Synes en som kanskje en dag skal lede vårt land bør ha hodet på rett sted og det har vel ikke akkurat Giske hatt. Han har tross alt sagt at han har oppført seg usømmelig i forhold til enkelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg tør ikke å uttale meg om saken før jeg vet mer. 

Jeg synes det er skummelt med slike anonyme varslinger og er bekymret for rettsikkerheten til Giske. 

Varslene er ikke snonyme selv om navnene ikke er kommet ut i mediene. Varslere skal ellers kunne være anonyme, det ligger i varslingens natur. Sjekk f.eks. varslingsrutinen på arbeidsplassen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
18 minutter siden, emilie321 skrev:

De har vel stått frem for ledelsen? At navnene deres ikke blir nevnt i media synes jeg er rett og rimelig.

At det bør være en forskjell på behandlingen mannen i gata får og en mulig leder av landet vårt synes jeg er selvklart i en slik sak. Synes en som kanskje en dag skal lede vårt land bør ha hodet på rett sted og det har vel ikke akkurat Giske hatt. Han har tross alt sagt at han har oppført seg usømmelig i forhold til enkelte.

Jaja men menn er menn, og han har jo ikke akkurat voldtatt noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Er det virkelig så gale det han har gjort? Det er da mange menn som prøver seg på damer? Forstår ikke helt, og han trakk seg jo da de takket nei. Han er jo bare en mann. 

Det som er ille var det ujevne maktforholdet mellom han og kvinnene. Det var ikke hvilke som helst unge kvinner, men kvinner som hadde en underordnet rolle i forhold til ham og som kom i en lojalitetsskvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Xtra skrev:

Det som er ille var det ujevne maktforholdet mellom han og kvinnene. Det var ikke hvilke som helst unge kvinner, men kvinner som hadde en underordnet rolle i forhold til ham og som kom i en lojalitetsskvis.

Ok. Men syns kvinnfolk burde tåle at menn prøver seg på dem, det er ikke trakasering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Xtra skrev:

Varslene er ikke snonyme selv om navnene ikke er kommet ut i mediene. Varslere skal ellers kunne være anonyme, det ligger i varslingens natur. Sjekk f.eks. varslingsrutinen på arbeidsplassen din.

 

Det er rett og riktig at varsler holdes anonyme så sant varslerne selv ønsker det. Det er en kvinne som anonymt har skrevet et innlegg i Aftenposten i dag hvor hun skriver om to hendelser i hhv. 2008 og 2009. Giske klarte å legge hennes politikerfremtid i grus. Og jeg er enig med Emilie122 - er det slik vi vil at en kommende leder av landet skal være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Men syns kvinnfolk burde tåle at menn prøver seg på dem, det er ikke trakasering. 

Ja, men det er ikke menn generelt saken dreier seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Xtra skrev:

Ja, men det er ikke menn generelt saken dreier seg om.

Nei det er vel dette tullet me too?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei det er vel dette tullet me too?

Det er absolutt ikke tull. Trist om du synes det er helt greit at maktpersoner øver seksuelt press og/eller prøver seg på de de har makt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Xtra skrev:

Det er absolutt ikke tull. Trist om du synes det er helt greit at maktpersoner øver seksuelt press og/eller prøver seg på de de har makt over.

Er ikke de fleste menn sånn da, styrt av hormoner? Det er jo bare sånn det er, de er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er ikke de fleste menn sånn da, styrt av hormoner? Det er jo bare sånn det er, de er...

Menn kan faktisk også oppdras, de er ikke dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Xtra skrev:

Menn kan faktisk også oppdras, de er ikke dyr.

Nei men kvinnfolk, er ikke vi det sterke kjønn da? Litt må man tåle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg tør ikke å uttale meg om saken før jeg vet mer. 

Jeg synes det er skummelt med slike anonyme varslinger og er bekymret for rettsikkerheten til Giske. 

Mange av dem er ikke anonyme i forhold til AP eller Giske, men ønsker ikke å bli identifisert i pressen. 

Anonymkode: c1bbe...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...