Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg hadde astma som liten men vokste det av meg når jeg var ca. 13-14 år. Jeg er nå 30 år, og har det siste året vært plaget med nattehoste og hoste etter trening. Nylig gikk det opp for meg at jeg kanskje hadde fått astmaen min tilbake og jeg var hos legen min idag. Hun kunne høre at jeg hadde astma-lunger og ga meg bl.a zyrtec til behandling av det. Er det vanlig å behandle astma med dette? Jeg har støv og pollenallergi. Jeg fikk også Ventoline, men jeg brukt min manns Ventoline de siste dagene men kun med litt bedring. Jeg har vært hos legen 2 gng i fjor pga denne hosten med fikk da kun cosylan som ikke hjalp meg. Det har vært lite nattesøvn på meg det siste halvåret pga denne hosten, og jeg er nå litt bekymret for at jeg ikke har fått rett medisin igjen. Har du noen råd til meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42458-zyrtec/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Det hender at barneastma våkner igjen i voksen alder. Det hadde vært lurt å gjøre lungefunksjonsprøver for å stille en diagnose, og dette kan best gjøres hos lungespesialist. Den nattlige hosten din kan godt være et tegn på at astmaen er tilbake. Du kan be om å få en henvisning fra din egen lege. Zyrtec gis mot allergi, ikke mot astma.

Det er ikke farlig å låne din manns Ventoline, men om du får time hos lungespesialist, bør du ikke bruke den samme dag før undersøkelsen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42458-zyrtec/#findComment-159351
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...