Gå til innhold

HPV virus CN3, konisering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

Ble konisert for over et år siden for HPV viruset CN3. Gikk fra og være normalt/stabilt til alvorlig på 2 månder. Etter koniseringen var jeg inn og ut av sykehuset over 4 ganger på under en uke pga kraftige blødninger. En uke etter operasjonen ble jeg lagt i narkose igjen for og stoppe blødningen etter å ha prøvd og stoppe blødningen flere ganger med spongostan å ved og sy. Deretter, over dette året har jeg gått til gynokolog vær 3 måned for og ta celleprøve, og tatt 2 biopsier. Får ikke vite så veldig mye mer enn at viruset er der enda. Hatt noen episoder med panikkanfall på sykehuset og etter narkose nr.2 pga lite mat og utmattelse. Så er vanskelig for meg får meg og spør spørsmål. Mitt spørsmål er: Hva betyr det at viruset ikke har "dødd ut" på over et år, og at de forsatt er "bekymret"? Betyr det at jeg mest sansynlig må gjennom en konisering til for og få viruset vekk, eller kan det forsatt "dø ut"? Har hatt samme sex`partner over 3 år, men kan jeg da bli smittet på ny, og på ny av han? Hjelp. (er på min 2 HPV sprøyte, skal ta 3 og siste i mars)

Hilsen jente 24 år

Anonymkode: a5dda...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du ble konisert (fikk fjernet ytterste delen av livmorhalsen) på grunn av CIN 3 forandringer forårsaket av HPV (virus). En operasjon fjerner ikke nødvendigvis viruset, men de vevsforandringer det har medført. Det er større risiko for tilbakefall av ‘vevsforandringer’ i løpet av de neste 10 år ved fortsatt tilstedeværelse av HPV. Det er en lang rekke av HPV-typer, og det er ikke alle som man blir vaksinert mot, og det er ikke alle som medfører ‘celleforandringer’. Blant unge har ca 80% på et eller annet tidspunkt hatt HPV, og det vil som regel ikke være mulig å oppspore smittekilden.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...