Gå til innhold

Briller?


emilie321

Anbefalte innlegg

Dere som bruker briller, hvor ofte går dere til kontroll?

Går dere fast feks annenhvert år eller venter dere til synet blir merkbart verre?

Selv fikk jeg nye briller for 2 1/2 år siden, men nå må jeg tydeligvis ha nye (er 50+).   Synes det er en nødvendig, men kjedelig utgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hos optiker har jeg vel vært ca 10 ganger i livet, og nå er jeg 44 år gammel. Øyelege har jeg vært hos mange ganger som barn, men bare 1 gang som voksen. Er overlangsynt samt skjeløyd. De siste brillene er jeg ikke fornøyd med i det hele tatt. Kjøpte de på Specsavers. Jeg har lurt på å dra til optiker igjen. Men da tror jeg at jeg tar en annen optiker. De jeg har nå er så eledinge å lese med. Må ha skikkelig skarpt lys skal jeg kunne lese bøker.

Anonymkode: ba676...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hos optiker har jeg vel vært ca 10 ganger i livet, og nå er jeg 44 år gammel. Øyelege har jeg vært hos mange ganger som barn, men bare 1 gang som voksen. Er overlangsynt samt skjeløyd. De siste brillene er jeg ikke fornøyd med i det hele tatt. Kjøpte de på Specsavers. Jeg har lurt på å dra til optiker igjen. Men da tror jeg at jeg tar en annen optiker. De jeg har nå er så eledinge å lese med. Må ha skikkelig skarpt lys skal jeg kunne lese bøker.

Anonymkode: ba676...5e3

Har også vært mange ganger hos optiker. Begynte hos de som var kjent for å være billig, men greide jo ikke å bruke de brillene noe særlig. De fant ut at jeg var nærsynt med litt skjeve hornhinner. Prøvde meg etterhvert hos Krogh som har mer utstyr, men dyrere. Der fant de ut at jeg "bare" hadde veldig skjeve hornhinner. De brillene ble jeg fornøyd med. Nå føler jeg at jeg begynner å se dårligere så det er nok på tide med en ny sjekk. Synd det er så dyrt med nye briller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, emilie321 skrev:

Dere som bruker briller, hvor ofte går dere til kontroll?

Går dere fast feks annenhvert år eller venter dere til synet blir merkbart verre?

Selv fikk jeg nye briller for 2 1/2 år siden, men nå må jeg tydeligvis ha nye (er 50+).   Synes det er en nødvendig, men kjedelig utgift.

Har brukt briller i 30 år så det har jo blitt noen optikerbesøk. Går vel ca. annethvert år tenker jeg. Har brukt ulike optikere og nå bruker jeg Specsavers. Før det brukt jeg Interoptik, men når ett par briller kom seg på 11.000,- (hvorav innfatningen kostet ca. 3500,-) så ble det rett og slett for dyrt. Så i fjor sommer var jeg hos Specsavers, tok de samme testene og de samme bildene av øynene og alt. Endte med solbriller med styrke, lesebriller med tilpasset styrke og et par progressive briller til ca. 6500,-... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Har brukt briller i 30 år så det har jo blitt noen optikerbesøk. Går vel ca. annethvert år tenker jeg. Har brukt ulike optikere og nå bruker jeg Specsavers. Før det brukt jeg Interoptik, men når ett par briller kom seg på 11.000,- (hvorav innfatningen kostet ca. 3500,-) så ble det rett og slett for dyrt. Så i fjor sommer var jeg hos Specsavers, tok de samme testene og de samme bildene av øynene og alt. Endte med solbriller med styrke, lesebriller med tilpasset styrke og et par progressive briller til ca. 6500,-... 

Ja, det var jo litt forskjell. Hvis en er fornøyd med brillene så er jo det billigste det beste alternativet. Spesielt når det er så stor forskjell. Sist jeg fikk nye briller så kom de på 8000. De er progressive og med solbriller i glassene. Kan se litt "Harry" ut, men jeg synes det er kjekt og så slipper jeg å bytte briller. Nå lurte jeg på om jeg skulle beholde innfatningen og bare bytte glassene, det sparer meg for noen tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Ja, det var jo litt forskjell. Hvis en er fornøyd med brillene så er jo det billigste det beste alternativet. Spesielt når det er så stor forskjell. Sist jeg fikk nye briller så kom de på 8000. De er progressive og med solbriller i glassene. Kan se litt "Harry" ut, men jeg synes det er kjekt og så slipper jeg å bytte briller. Nå lurte jeg på om jeg skulle beholde innfatningen og bare bytte glassene, det sparer meg for noen tusen.

Jeg kan ikke ha solbriller i glassene på de vanlige brillene for jeg kjører så mye bil på vei med mange tuneller. :) Og slike glass som endrer farge etter lyset gjør det alt for tregt til at det er noe alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt briller siden jeg var 4. Det er blitt en del av min identitet. Kontaktlinser har jeg aldri brukt. Jeg ble også operert på øyet som barn, men sjeler allikevel. Det eneste som kan korrigere det er briller. Men jeg betaler ikke all verden for brillene. Ca 3-4000. Specsavers hadde 2 for 1 forrige gang jeg var der. Men det ene paret har gått i stykker allredee selv om det bare var 4-5 år gammelt. Men de andre bruker jeg nå.

Anonymkode: ba676...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...