Gå til innhold

Blodfylt blemme i underlivet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

I rundt halvannet års tid har jeg hatt to små prikker på innsiden av de ytre kjønnsleppene. De har ikke vært vonde eller ubehagelig, annet enn at de jo er sjenerende. Jeg spurte gynekologen min da jeg var der like etterpå om hun kunne se på de, men hun ga meg ingen konkret svar på hva det var, og jeg tenkte da at det i hvert fall ikke var noe farlig.

Nå er jeg gravid i uke 33, og i forige uke begynte jeg å blø nedentil. Fant da ut av at blodet kom fra disse prikkene som nå har blitt mye større enn de var for halvannet år siden. Tenkte jeg kunne se det ann og at det sikkert var forbigående, men det blør fremdeles. De har også blitt ømme, og det er ubehagelig å tørke seg. Jeg har også fått en «knott» som kan se ut som en vanlig hudfold, den er midt på over kjønnsleppene. Den er ikke vond eller væskefylt. 

Kan dette ha noe med svangerskapet å gjøre, burde jeg få det sjekket skikkelig? Blir jo litt ekstra bekymret nå som jeg er gravid.

Jeg er forresten 23 år og førstegangsgravid med fast partner.

Anonymkode: 303af...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er alltid vanskelig å stille diagnose uten å undersøke, men det lyder som det kan være små hemangiomer (‘karnøster’). De kan utvide seg under graviditet og derfor lette sprekke. Hvis de er ømme, kan det ha satt seg betennelse, men som sagt er det bare gjetting fra min side. Få din lege til å se på det. Men det er ikke noe å være bekymret for.

Lykke til med graviditeten, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...