Gå til innhold

Utslitt og deprimert.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 60 år. Min fysiske helse er litt parkert pga en knust skulder, så det er begrensninger i hva jeg klarer å utrette uten for store smerter. Jeg er sykemeldt fra 100% stilling.

min mann har pga uheldige omstendigheter blitt alkoholiker de siste 2-3 år, så han orker ikke å delta i hverdagen. Nå har han mistet appetitten også, så han er svært svak. Jeg må vaske og stelle ham og det blir en del tunge løft.  

Dette medfører at jeg er fryktelig deprimert.  Han nekter å bli innlagt eller ta imot hjelp.  Han er heller ikke blid på meg.  Jeg sliter med dårlig konsentrasjon og har fæl samvittighet over min jobb, hvor de også begynner å presse.

Jeg vet ikke mine arme råd.

Anonymkode: f8a03...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette hørtes ut som mye på en gang. Virker som du trenger noen råd angående din manns situasjon. Skal mye til å tvinge noen til å bli lagt inn eller ta imot hjelp men jeg tror du hadde hatt behov for å snakke med noen. Press fra jobb sier du. Har du en god dialog med lederen din på grunnen til at du er sykmeldt og hva jobben kan gjøre? Hva med fastlegen din? Kan du få noe hjelp derfra? Er så lett for å bli overveldende for oss og da kan vi bli deprimerte og passive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff,stakkars deg. Du må finne noen til å hjelpe deg til å få mannen din til lege. Tror det er det viktigste, både for deg og for han. Legen skal jo kunne komme hjem til dere også, hvis mannen din ikke vil eller kan komme seg til lege selv, tror de er forpliktet til det. Det høres jo absolutt ut som mannen din trenger profesjonell hjelp. Og det er veldig urettferdig at alt det skal gå ut over deg, skulderen din og ikke minst din psyke. At han er sint på deg er vel situasjonen han er i mer enn deg personlig. Vil råde deg til å få noen nære, venner eller familie, til å hjelpe deg med prosessen. Det er også lavterskel tilbud i flere kommuner som kan være veldig verdifull,det trengst det ikke henvisning til fra lege, du tar selv kontakt. Rask psykisk helsehjelp, heter det, og er et tilbud for alle over 16 år. dvs. alle fra 16 og voksne i alle aldre. Godt mulig de kan hjelpe deg med noe.

Link så du kan lese litt : https://www.fhi.no/nyheter/2016/rask-psykisk-helsehjelp-for-angst-og-depresjon-viser-lovende-resultater/

God klem

Anonymkode: dc1f1...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel ikke i kommunen din da .I min kommune er det et pågående prosjekt i vertfall. Da er det vel bare fastlege som kan hjelpe deg.

Anonymkode: dc1f1...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tilfelle noen lurer....  jeg fikk to gode naboer til å tvinge ham med på legevakten for en uke siden. Han ble lagt rett iinn og det er alvorlige tilstander,  men de lover meg, dersom han overlever og utskrives, så sendes han på tvungen rehabiliteriing og ikke hjem.    Jeg sa at jeg reiser hvis det skjer, og mener det.  Jeg har hvilt og sovet mer denne uka enn jeg har gjort på flere år.

😀😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...