Gå til innhold

Smerter i underliv, mage og bekken 3 mnd etter fødsel


Mamma-til-to

Anbefalte innlegg

Hei. Fødte mitt andre barn for ca 3 mnd siden. Vaginalt uten kompl. De to-tre siste ukene har jeg hatt smerter i underlivet samt på min høyre side av magen, og bak i bekkenet. Smertene har kommet og gått. Siden helgen har smertene blitt mye verre og mer konstante i underlivet. Mage- og bekkensmertene er av og på. Jeg ligger i fosterstilling når det står på som verst, så kan smertene roe seg litt. Var hos lege på mandag. Ingen funn på urinprøve eller forhøyet crp. Smertene kan tilta når jeg har luft i magen, det kan bli ekstremt vondt før avføring. Rett før min andre graviditet hadde jeg en kikhullsoperasjon der de fant to gamle endometrioseflekker, flere sammenvoksninger samt en liten cyste. Hadde mye endometrioseplager før graviditete. Kan det være eggløsning og menstruasjon på vei tilbake? Kan føye til at jeg er konstant kvalm. Fullammer. Magen er trykkøm. Kan ikke legge baby på magen da det gjør vondt. Tar doble doser med Paracet 3 ganger daglig, men smertene forsvinner ikke. Har du noen gode svar, råd, tips. 

Endret av Mamma-til-to
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ja, det kan være at dine hormoner er kommet tilbake og derved også endometriosesmerter. Under graviditet og noe etter fødsel vil endometriose-symptomer forsvinne hos de fleste og det tar seg så opp igjen. Det vil være lurt å få utført en ultralydundersøkelse og evt får oppsatt en hormonspiral.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...