Gå til innhold

Uteblitt menstruasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

For 8 måneder siden fikk jeg satt inn Gynefix. Jeg har hatt månedlig menstruasjon siden, med forholdsvis lange blødninger og en syklus på ca 28 dager. Jeg har hatt mensmurringer før menstruasjon og sterke menssmerter ca på dag 2-3. Nå er jeg på dag 36 i syklusen, og har ennå ikke fått noen menstruasjon. Jeg kan ikke huske å ha hatt forsinket mens tidligere. 

Forrige helg hadde jeg kraftige smerter i høyre eggstokk og i ryggen, hvor smertestillende ikke hjalp. Smertene var konstante og «stumpe», men ikke stikkende. De minnet litt om menssmerter i karakter, men smertene kom tydelig fra høyre eggstokk. Jeg pleier ikke å få smerter i selve eggstokken under eller rett før mensen, så jeg lurer bare på hva som kan forårsake det?

Jeg har en dermoic cyste på høyre eggstokk, men har fått beskjed om at den ikke gir noen symptomer, da den er såpass liten (ca 2,5 x 1,5 cm). 

Jeg vet at sannsynligheten er svært liten, men kan jeg ha en ektopisk graviditet?

På forhånd takk for svar!

Anonymkode: 1cc4f...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ja, det kan være graviditet utenfor livmoren. Ta en graviditetstest i morgen og søk lege hvis den er positiv.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...