Gå til innhold

Hva har skjedd med dol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før var det mulig å skrive når jeg ikke klarte mer. Nå må hvert ord veies nøye. Kan ikke skrive noe om hvordan det egentlig er. Selv  om det før var fagperson på dol så var det mange ganger andre brukere som gav støtte og råd.

Anonymkode: 2570d...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før var det mulig å skrive når jeg ikke klarte mer. Nå må hvert ord veies nøye. Kan ikke skrive noe om hvordan det egentlig er. Selv  om det før var fagperson på dol så var det mange ganger andre brukere som gav støtte og råd.

Anonymkode: 2570d...1ce

Det skulle ha kommet tilbake en fagperson her. Noen som vet om det kommer noen tilbake? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke men jeg tror det har å gjøre med at alle mennesker er blitt mye mer " private" i dag har jeg intrykk av. Når man for eksempel treffer folk på bussen eller i heisen på sykehuset eller lignende får jeg lett inntrykk av det.

Det burde vært flere fagpersoner et sånt sted synes jeg i våre dager hvor nett er så mye brukt av så mange for å holde kontakt og videreformidle hjelp.Manglende fagperson er nok hovedårsak for dalende interesse. Mange er også redde for å få " hekt"på aktiviteter som ikke er bra  for en tror jeg og bruker sjeldnere tid på nett generelt tror jeg.

Mange her er også på utkikk etter inntektsgivende arbeid og trenger all tid til andre ting.

Anonymkode: c9921...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Før var det mulig å skrive når jeg ikke klarte mer. Nå må hvert ord veies nøye. Kan ikke skrive noe om hvordan det egentlig er. Selv  om det før var fagperson på dol så var det mange ganger andre brukere som gav støtte og råd.

Anonymkode: 2570d...1ce

Det har ingen ting med endringer på dol.

Anonymkode: 9b788...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Før var det mulig å skrive når jeg ikke klarte mer. Nå må hvert ord veies nøye. Kan ikke skrive noe om hvordan det egentlig er. Selv  om det før var fagperson på dol så var det mange ganger andre brukere som gav støtte og råd.

Anonymkode: 2570d...1ce

Hvorfor må du veie hvert ord nøye nå?

Jeg er litt usikker på akkurat hva du mener, men det er klart at dol er svekket uten en fagperson på psykriatri eller psykolog.  Det føles ikke så trygt å gi råd til de med psykisk sykdom når det ikke er noen lege som passer på og kan korrigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gargamel skrev:

Hvorfor må du veie hvert ord nøye nå?

Jeg er litt usikker på akkurat hva du mener, men det er klart at dol er svekket uten en fagperson på psykriatri eller psykolog.  Det føles ikke så trygt å gi råd til de med psykisk sykdom når det ikke er noen lege som passer på og kan korrigere.

Når jeg skriver hvordan jeg har det så blir tråden stengt. Jeg må vurdere hvert ord hvordan jeg formulerer meg. Slik var det ikke før.

Anonymkode: 2570d...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg skriver hvordan jeg har det så blir tråden stengt. Jeg må vurdere hvert ord hvordan jeg formulerer meg. Slik var det ikke før.

Anonymkode: 2570d...1ce

Ok. Det har nok mer med moderering å gjøre, og ikke så mye hvem som er her. 

Jeg ikke stort om hva som gjelder der for tiden, men det er gjerne visse spesifikke ting som gjør at tråder blir slettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Før var det mulig å skrive når jeg ikke klarte mer. Nå må hvert ord veies nøye. Kan ikke skrive noe om hvordan det egentlig er. Selv  om det før var fagperson på dol så var det mange ganger andre brukere som gav støtte og råd.

Anonymkode: 2570d...1ce

Enig, jeg har også reagert. Enkelte typer innlegg kan for mange fremstå ganske voldsomme, jeg skulle ønske at de likevel fikk stå i fred (slik som tidligere). I blant er desperasjonen og fortvilelsen så overveldende at man ikke har noe annet språk. Dette burde tolkes som vanlige symptomer og ikke reagert med -det jeg tolker som- en overdreven livreddhet for at andre brukere skal gi skadelige råd og dermed stenging av hele tråden. Jeg skulle ønske nåværende admin hadde i bakhodet at dersom man ønsker å ta livet sitt er det enkelt å google seg frem til dette på egenhånd, man trenger ikke å spørre på DOL. Det kan være en måte å kommunisere smerte på som for utenforstående kan fremstå skremmende men for fagpersoner og for store deler av brukere av forumet er helt vanlig.

Konkrete forslag til ulike måter å begå livet sitt på, eller selvskade seg,  er selvsagt noe annet - men jeg kan ikke se at det er blitt gjort. Jeg forstår det kan bli vanskelig å overvåke denne typen tråder, men jeg skulle ønske admin heller valgte å ha noe mer tillit (og tålmodighet) til at forumets brukere korrigerer og utfyller hverandre i slike tilfeller. Stengingen av tråder sender i mine øyne et langt mer skadelig signal enn et "feil" svar ville gjort.

 

3 minutter siden, Gargamel skrev:

Hvorfor må du veie hvert ord nøye nå?

Jeg er litt usikker på akkurat hva du mener, men det er klart at dol er svekket uten en fagperson på psykriatri eller psykolog.  Det føles ikke så trygt å gi råd til de med psykisk sykdom når det ikke er noen lege som passer på og kan korrigere.

Fordi svært mange tråder med selvmordsproblematikk nærmest automatisk blir stengt. 

 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det har ingen ting med endringer på dol.

Anonymkode: 9b788...a29

Det er blitt bekreftet at det er innført en strengere linje på enkelte typer innlegg grunnet fravær av fagperson, så det har jo i mine øyne absolutt vært en markant endring på forumet. Til det verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste som svarer er velmenende mennesker synes jeg sommennesker oftest er ,men det er et poeng der at man føler manmå ta alle mulige forbehold i dag.Det har kanskje en del med mediebildet å gjøre og hvordan man oppfatter verden.  Men jeg er også blitt mer obs på at enkelte mennesker nok har særs spesielle utfordringer som det nok bare er en fagperson  som kan gi hjelp og ikke kanskje bare  tomt prat. Jeg synes også at det som tas opp nå er mye mindre i min erfaringsbane Kanskje generasjonsskifte iogså her. .Men der er jo andre måter å ivareta helse på enn nettfora. Forhåpentlig også snart lysere i været.😊

Anonymkode: c9921...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke alle man " møter" man lærer like mye av hvis det er hva du tenker på. Enkelte ville kanskje si at nettopp deri ligger utfordringen i livet. Man må bare prøve å tenke positivt tror jeg.😊

Anonymkode: c9921...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ikke alle man " møter" man lærer like mye av hvis det er hva du tenker på. Enkelte ville kanskje si at nettopp deri ligger utfordringen i livet. Man må bare prøve å tenke positivt tror jeg.😊

Anonymkode: c9921...0c6

Jeg har mistet det stedet jeg kunne lette på lokket når det koker for fullt. Selvmordstanker har vi fått høre er veldig vanlig. Tankene gir en fluktmulighet for å overleve når følelsene er kaos og alt rakner. Vi skal prøve å tenke positivt. Men i mange tilfeller er det umulig. Jeg tror heller ikke det alltid er bra å skyve alt under teppet og prøve å late som det ikke er der, mens hele kroppen protesterer.

Anonymkode: 2570d...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er så mye i dag som er så totalt uinteressant. Alt avleirer seg i kroppen. Det glemmes så lett i dag.Fokus er alt annet i våre dager.

Anonymkode: c9921...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er nok bare så forskjellig i våre dager mener jeg.

Anonymkode: c9921...0c6

Det var da ikke noe annerledes i gamle dager!

Anonymkode: 9b788...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

At det er så mye i dag som er så totalt uinteressant. Alt avleirer seg i kroppen. Det glemmes så lett i dag.Fokus er alt annet i våre dager.

Anonymkode: c9921...0c6

Hvordan var det bedre i gamle dager?

Anonymkode: 9b788...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

det er ingen overdrivelse, for tråden fikk mange sider med hets og hat fordi de misforstod spøken min. noen få (en eller 2) ble ikke sure, men alle andre i tråden blei det.

Det er en overdrivelse fordi 1) de fleste på forumet deltok ikke i den tråden i det hele tatt og 2) mange av innleggene handlet om noe annet enn støtte til den som ville ha tråden slettet.

Du nevner stadig her at du vil bli behandlet som en voksen. Da må du legge sånne ting bak deg og ikke ta deg selv så høytidelig.  Jeg vil tro at de aller fleste som skriver her, har blitt misforstått en eller annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
6 minutter siden, laban skrev:

Det er en overdrivelse fordi 1) de fleste på forumet deltok ikke i den tråden i det hele tatt og 2) mange av innleggene handlet om noe annet enn støtte til den som ville ha tråden slettet.

Du nevner stadig her at du vil bli behandlet som en voksen. Da må du legge sånne ting bak deg og ikke ta deg selv så høytidelig.  Jeg vil tro at de aller fleste som skriver her, har blitt misforstått en eller annen gang.

det er faenmeg ingen overdrivelse. desutten mente jeg NESTEN alle som DELTOK i tråden, ikke alle på heeeele forumet.

 

og når har jeg tatt meg selv så jævla høytidelig?? jeg har aldri trodd at jeg er bedre enn andre. snarere tverdt imot. jeg tar faktisk meg selv nedtidelig!

 

ja alle blir jo avogtil missforstått, men jeg blir det hele året.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...